Het Spaanse leven! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu Het Spaanse leven! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu

Het Spaanse leven!

Door: annebakker361

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 November 2010 | Spanje, Sevilla

6 november 2010 (19.23 uur)

De éérste week heb ik hier al overleefd. En ik moet zeggen, dat het me erg bevalt!

Afgelopen week heb ik dinsdag t/m vrijdag iedere dag spaansles gehad van 09.00 uur – 13.00 uur. Onze lerares Susana praat nog steeds met handen en voeten, maar het begin is er al. Het verstaan van de Spanjaarden gaat steeds beter en jezelf verstaanbaar maken ook. Toch is het maken van hele zinnen erg lastig. Gelukkig wordt er meteen vanalles uitgelegd (woordenschat, grammatica, zinsopbouw, kloktijden, nummers, jezelf voorstellen, bepaalde situaties etc.). Eigenlijk wat ik de afgelopen vier dagen qua Spaans heb geleerd, zul je normaal in Nederland in ongeveer vier weken leren, denk ik... En ja, zelfs ik maak tegenwoordig netjes mijn huiswerk!

Het Spaanse leven begint me ook steeds meer te bevallen. Spanjaarden zijn eigenlijk heel gemakkelijk. Alles komt lekker op z’n tijd, ze zijn heel vriendelijk (mist je probeert Spaans te praten), en de siësta hebben we ook al toegepast. ’s Middags een uurtje slapen en ’s avonds langer doorgaan, dat horen ze in Nederland ook in te voeren! :)

Na een paar dagen merkte ik wel dat ik thuis lekker “culinair” op ben gevoed. Als iemand in de keuken staat, ben ik dat meestal wel. De andere Nederlanders houden van wat meer simpele gerechten! Haha Amber & Nicole... BOURGONDIËR?!?!?!

Op donderdag 4 november zijn we na de Spaanse lessen, vertrokken naar de accommodatie van Mara. Het blijkt namelijk dat zij een dakterras heeft! JA. Wij Nederlanders hebben daar heerlijk in een jurkje genoten van de zon, een hapje, een drankje en een boek! Inmiddels zijn we er ook achter gekomen, dat wij zelf ook een dakterras hebben (heel populair hier in zuid Spanje). Dus we hebben het even nagevraagd. KRIJGEN WIJ GEWOON GEEN SLEUTEL. Ze zijn bang dat we daar feestjes gaan houden... Hoe komen ze daar nou bij?

Nadat we ’s middags op het dakterras zijn geweest, zijn we ’s avonds vanuit school naar verschillende tapasbarren gegaan (alweer :P). We kwamen aan een tafel met verschillende Engelse en Belgische studenten. We namen lekker een sangriaatje en moesten kiezen uit een Spaanse menukaart met gerechten. Oké. We wisten dus niet wat het betekende en hebben maar gewoon iets besteld. Uiteindelijk kreeg ik garnalen (Ja mam, garnalen :O), heerlijk, en iets van vlees met groente erin. Vervolgens gingen we door naar de volgende bar (eigenlijk is het de bedoeling dat je per bar een tapas besteld en dan de avond zo vult). We kwamen uit bij Alfalfa. Een leuke bekende bar met heel veel mensen. We kregen daar gewoon een pul (0,5 liter sangria), echt het zag er té boers uit. Maar wel lekker! Deze avond heb ik me ontzettend vermaakt en zijn we rond half 1 naar huis gegaan. Ja. De ochtend erna hadden we gewoon school :(.

Gisteren (vrijdag 5 november) hebben we na de Spaanse lessen niet zoveel gedaan. Vast sangria ingeslagen voor het weekend en een set kaarten om te spelen gekocht. Bôhhh. Dat was me toch een toch een gedoe. We hebben wel 1,5 uur naar kaarten gezocht en raakten uiteindelijk verdwaald. Maaike en ik kwamen om 21.15 uur thuis en gelukkig stond het eten al klaar (onze kok Mara). Na het eten zijn we overgegaan op een gezellig spel (met pepernoten). En om 22.30 uur zijn we richting de school vertrokken. Daar hadden we met Elisabeth en Ruth-Ann (klasgenoten) afgesproken om naar een salsabar te gaan. Uiteindelijk kwamen we om 01.00 uur aan in de bar. JA. Weer waren we verdwaald, heb er nu gewoon blaren van.

In de bar viel mijn mond gewoon open. Die Spanjaarden kunnen dansen. Pfff. Ze zijn gewoon te goed! Uiteindelijk stonden we op de dansvloer en zijn door een aantal mannen gevraagd om mee te dansen. Heel rustig kreeg ik uitleg, ik heb mijn ogen uitgekeken, leuk gedanst en een super avond gehad. Dat was zeker de moeite waard! Ja Nederlandse mannen, daar kunnen jullie nog heel wat van leren.

Uiteindelijk bleven Ruth-Ann en Mara bij ons in het “Holland-house” slapen. ’s Nachts (om 04.00 uur ofzo) kregen we nog even bezoek van onze buren en daarna zijn we naar bed gegaan.

Vandaag hebben we eigenlijk niks meer gedaan. Om 17.00 uur zijn we opzoek gegaan naar een goedkope supermarkt en daar hebben we onze boodschappen ingeslagen. We love Lidl. De prijs van de boodschappen is ons namelijk heel erg tegengevallen, maar met een Lidl ben je echt goedkoop uit. (Kunnen we vaker gaan stappen ofzo :)!)

Op het moment is Maaike pannenkoeken aan het bakken en gaan we vanavond met de buren smullen. Daarna nog een kaartspelletje en dan zien we nog wel waar we precies belanden.

Buenas noches!

Liefs,
Anne

P.S. Bedankt voor alle leuke reacties!

  • 06 November 2010 - 19:53

    Elleke:

    Ik moest toch even erg hard lachen om het dit stukje:

    Ze zijn bang dat we daar feestjes gaan houden... Hoe komen ze daar nou bij?

    lieve schat als iemand van feestjes houd dan ben jij dat wel ;) ;) ;) maar goed, ik ben wel een beetje jaloers hoor, mooi weer, lekkere drank, leren, siésta eerlijk eten en veel lol. En die siésta mogen ze idd hier ook in gaan voeren met name in de zomer, winter hoeft voor mij niet zo. Nou veel plezier nog vanaaf maar dat gaat wel lukken denk ik zo ;)

  • 07 November 2010 - 01:44

    T. Anneke:

    Ola female,
    Geweldig om te lezen dat je moeite moet doen om niet in het "sangria" cirquit te vervallen haha. Ben benieuwd of je de 11e van de 11e ook een feestje kunt organiseren. Dat is de aard van de "waardige" Limburger . Ben ook blij dat jouw Pa m'n raad ter harte heeft genomen. Give a little, take a little.Hebben we allemaal voordeel van. Liefs Xxx je tante Anneke

  • 07 November 2010 - 11:36

    Buuf Christl:

    hey troela,
    oh, oh, oh, wat heb je het toch slecht zeg, het eten valt tegen en de drank is te weinig, geen leuke dans jongens en je kunt tussendoor niet even bij tanken ja, ja wat een triest leven heb je daar!!!!!!! nou meid geniet met volle teugen en leer er veel van, dan komt het wel goed.
    p.s. ik heb zo goed als zeker een nieuwe baan op de handtekening na. 4x5uur werken, vaste plek.
    gr. xxx christl

  • 07 November 2010 - 13:49

    Harry En Rufina :

    Ik ben blij te horen dat het in Spanje net zo slecht gaat als thuis!?
    Het ritme is gelijk, de hoeveelheid drank is gelijk, het uitgaan is gelijk, kortom alles gelijk, was maar thuis gebleven! Er is maar 1 verschil JE MAAKT HUISWERK!! Moet toch niet gekker worden, spaanse zon? Wij zijn blij dat je je zo thuis voelt! Oh,ja jouw blije reisverhalen stuur geprint en ongecesuureerd door naar opa dan blijft hij ook een beetje op de hoogte. Als hij belt vraagt hij altijd naar je. Liefs pap en mam,

  • 07 November 2010 - 16:31

    Tim En Jolanda:

    hey hey anne,
    fijn dat je al zo goed gewend bent aan het spaanse leven!!!
    lekker makkelijk toch een halve liter drank hoeft je niet zo vaak nieuwe te halen hahaha
    wat raar dat ze denken dat jullie een feestje gaan bouwen op dat dakterras kennen ze je nu al...
    tja en die blaren je moet er wat voor over hebben... (gelukkig heb je van je buuf een naai set gekregen kun je ze lek prikken haha)
    lekker uitgaan tot in de laatste uurtjes gezellig hoor en dan nog tijd voor huiswerk knap hoor haha
    he meid we wensen je een hele fijne tijd daar en laat gau weer wat van je horen
    heel veel liefs hier uit het koude regenachtige nederland

  • 07 November 2010 - 18:46

    Nicole:

    anne B,
    du Bourgondiërm het klinkt allemaal super leuk! ik kan niet wachten tot dat wij ook komen!

    byebyexx

  • 08 November 2010 - 22:01

    Emilio:

    Hola Anna, pórtate bien un poco y voy a estar pensando si me salto en el frío.

  • 09 November 2010 - 12:35

    Ninorta:

    Anne Bakker!

    Zo te horen gaat het errrug goed met je! Ik ben hartstikke jaloers dat je daar lekker in je jurkje kan rondlopen terwijl hier hier grijs,regenachtig en erg koud is.

    Ik mis alleen wat informatie over het 'lekkerheids gehalte' van de mannen daar?;) Loopt er wat lekkers rond of zijn ze allemaal klein, behaard met een snorretje?:P Wel leuk dat ze goed kunnen dansen, je weet dat ik een grote fan ben van het bewegen van die heupen;) Hahaha

    Veeeeel plezier daarooo
    xx

  • 09 November 2010 - 17:49

    Ruby:

    Cupcake-je?
    kind dat is gewoon een mega big ass taart!

  • 10 November 2010 - 11:14

    Marja:

    Elke keer als ik je stukjes lees denk ik dat ik maar moet gaan overwinteren!!!!Fijn dat je het zo naar je zin hebt en echt Anne....huiswerk maken....dat kan toch niet, is de sangria naar je hoofd geslagen????
    Liefs

  • 11 November 2010 - 18:03

    Franc :

    hey anne je hebt het goed naar je zin lees ik. mis je ons al een beetje!!!!
    en nog steeds niks gedaan wat ik wel zou doen zie ik. Goed zo meid ga zo door. let goed op je zelf en studeer ze nog
    adios

  • 17 November 2010 - 18:32

    Stephanie En Peter:

    Hoi Anne (Panja),
    euk om te lezen dat het goed met je gaat. Wat een lekker weer zeg. Dat hadden wij op de Canarische eilanden ook. Nu weer in het koud kikkerland. Geniet er nog maar lekker van.
    De dames hebben het trouwens goed gedaag. Mika groep L.K. / Chipz team L.K. / Celine en Ilse L.K. en Meike en Cecile L.K. Kaily helaas niet, maar ze had goede punten. Nou Anne have fun en tot over een tijdje weer.

    Buenas Noches (ja hoor ik kan ook een beetje Spaans)
    Liefs Stephanie en Peter

  • 17 November 2010 - 18:33

    Stephanie:

    Sorry voor de type fouten.
    Erg snel geschreven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 81230

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: