Het eerste verslag vanuit Granada! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu Het eerste verslag vanuit Granada! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu

Het eerste verslag vanuit Granada!

Door: annebakker361

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 November 2010 | Spanje, Granada

Hola allemaal! Dan komt nu mijn eerste verhaaltje vanuit het regenachtige & koude Granada!

29 november 2010 (12.36 uur)

Afgelopen woensdag hadden we om 17.00 uur onze “informal meeting”. Uiteindelijk hebben we daar Kristina van Oneco gesproken en uitgelegd wat wij precies vonden van onze bovenbuurman. Zij heeft daarna meteen onze school gebeld en werd het geregeld. (De rest van de week hebben we hem niet meer gehoord, whoehoe!) :)

De donderdag en vrijdag waren twee simpele dagen in Sevilla. De vrijdag was tevens onze laatste schooldag, maar deze was niet echt speciaal. ’s Avonds hebben we in het Holland-House Sinterklaas gevierd. Twee weken eerder hadden we al lootjes getrokken en daarom kon Mieke helaas niet meedoen. We hebben voor haar daarom ook een cadeautje gekocht en een gedicht geschreven. Het was een erg gezellige avond. We hadden allemaal kleine hapjes, en iedereen had zijn / haar best gedaan om er iets moois van te maken. Ik kreeg van Mara een make-up, een kerstboom met belletjes en een super leuk gedicht. Ook Maaike vond mijn cadeautje en gedicht geslaagd! Kortom: een top avond.

Zaterdag hebben we overdag helemaal niks gedaan. ’s Avonds zijn we met de Crazy Dutchess (Jaa, zo werden wij genoemd in Sevilla!) uit eten geweest. Daarna zijn we naar de buren gegaan en zijn we gaan stappen. Het werd een vroege ochtend en daardoor was ik de zondag lekker brak.

De dag van vertrek hebben we eerst ’s ochtends met z’n allen gegeten (als afscheid). De kamers waren opgeruimd en de koffers ingepakt. Klaar voor vertrek! Maaike en ik zijn om 13.00 uur naar het busstation vertrokken en daar begon een lange dag...

We stonden uiteindelijk op het verkeerde busstation en moesten 2 uur wachten voor de volgende bus. Oké dat hebben we gedaan en heerlijk in het zonnetje gezeten. Vervolgens hebben we aan verschillende chauffeurs gevraagd waar we precies moesten zijn. Zij zeiden dat we op de juiste plek waren. NIET DUS! Om 16.10 uur was onze bus er nog niet, dus zijn we rond gaan vragen. En wat bleek, we stonden op de verkeerde plek, dus onze bus was al weg zonder ons. Uiteindelijk konden we nieuwe tickets krijgen voor een bus van 20.00 uur. Dat werd dus wéér 3,5 uur wachten. Mijn bagage hebben we in een kluis gedaan (want die was zooooo zwaar) en hebben we onze buren gebeld. We kwamen ze uiteindelijk tegen bij de rivier. We hebben met hen nog tapas gegeten en zijn daarna nog bij hun thuis geweest. Het was super gezellig! En hebben daarna opnieuw afscheid genomen, nu definitief!

De busreis verliep daarna prima. Heerlijke stoelen, een mooi uitzicht en een lekker pakketje met koekjes, nootjes, water en oordopjes kregen we daar. Om 23.00 uur waren we in Granada en daar hebben we een taxi genomen naar het hotel! Daar werden we niet echt vriendelijk ontvangen. Het voelde heel kil en werden naar onze kamer gebracht (deze is erg mooi). Deze mensen wisten niks. Dus hoe laat we precies moesten beginnen met werken, dat was een raadsel!!! Echt Spaans! Er was weer niks geregeld. (En daar houd ik niet van!!!)

Vanmorgen zijn Maaike en ik naar de receptie gegaan. Het hoofd van de housekeeping hebben we ontmoet en zij heeft alle gangen van het hotel laten zien. Bôhhh een groot doolhof! Ik ben ook meteen voorgesteld aan de mannen van de keuken. Een ding was duidelijk! Bij Maaike was het allemaal tranquilo (rustig aan) en bij mij ging het tempo van het Spaans een stuk sneller. Erg lastig! Oké mijn werkdag zou om 11.00 uur al beginnen.

Om 11.00 uur kwam ik aan de keuken. Een korte uitleg kreeg ik in het Spaans. En ja, wat ben ik blij dat ik al eerder in de horeca heb gewerkt, want anders wist ik echt niks... Het voelde wel goed aan, erg gezellig, maar ongeorganisserd. Toen kreeg ik te horen dat ze helemaal geen outfit voor me hadden! Dus... Ja, mijn collega zei dat ik vandaag maar lekker de stad moest gaan verkennen en dat ze misschien met een oplossing komen. Vanavond om 17.00 uur moet ik opnieuw even kijken! We zullen zien hoe dit afloopt...

Kort gezegd: hier is niks of nauwelijks iets voor ons geregeld en mijn Spaans is nog lang niet goed genoeg! Ik heb de aankomende zes maanden nog genoeg te doen. :)

Adios!!!

  • 29 November 2010 - 15:51

    Tante Anneke:

    Hey meissie,

    Nou...ga er maar aan staan. Ik vind het wel knap van je dat je altijd met een oplosssing komt. Maarja...daar ben je vrouw voor he :P Ben benieuwd hoe het werk daar bevalt.
    Lijkt me ietsiepietsie anders dan hier ;) Veel plezier en geniet....

    Groetjes, je tante

  • 29 November 2010 - 16:02

    Mam:

    Hoi Anne,

    wat een kanppe dochter heb ik toch, controlfreak als ze is, toch rustig blijven, en de spaanse manier van werken accepteren. Ik ben trots op je.

    XXX mam

  • 29 November 2010 - 19:41

    Fam Trilsbeek:

    Hey anne goed om te lezen dat het super met je gaat.
    de taal komt wel goed denk ik.
    en je ziet maar beter een goede Buurman dan een verre vriend (kun le nog eens een Feestje bouwen)nou we blijven je verhalen volgen
    en succes met je nieuwe baan

    Gr Franc Christl
    Fenne En Kas

  • 30 November 2010 - 18:23

    Buuf Christl:

    he troela,
    wat een gedoe zeg, daar zul jij je niet echt prettig bij hebben gevoeld dat er bijna niets op een mooie kamer na geregeld was voor jou.
    wat goed dat je dan al wat spaans kend en met zulke situaties leer je veel met handen en voeten werken, komt je dansen misschien ook nog wel van pas want je bent zo lenig in handen en voeten. ha,ha,ha. kei veel plezier en laat je niet dol maken. xxx

  • 30 November 2010 - 19:24

    Ruby:

    Blijf tot 10 tellen of tot 20 net hoelang je nodig hebt & dan komt het wel goed.
    éen ding: doe iets aan die zielige kerstboom haha.

  • 30 November 2010 - 20:04

    Oom Feike.:

    Hallo Anne,
    Hoe kan het dat jouw Spaans na 4 weken nog niet perfect is ???????
    De kindjes in Spanje van 3 - 4 jaar spreken het al vloeiend.
    Maar goed ik vind het ontzettend knap dat je zo voortvarend bezig bent, en ben ontzettend trots op je.
    Heeeeel veel plezier daar in Granada.
    XXXXXX Oom Feike en Tante Gerda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 81104

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: