Wow, ik heb gewerkt! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu Wow, ik heb gewerkt! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu

Wow, ik heb gewerkt!

Door: annebakker361

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 December 2010 | Spanje, Granada

Hola mensen daar in het koude Holanda! Niet dat het hier zo warm is hoor. Namelijk maar 13 graden, en normaal gesproken zou dat rond deze tijd 20 graden moeten zijn...

01 december 2010 (16.24 uur)

Ik zal even verder gaan, waar mijn vorige verhaal stopte!

Nadat ik eergisteren opnieuw naar mijn afdeling ben gegaan, ben ik op pad gestuurd met een kaart, een naam van een winkel en een briefje met de kleding die ik moest gaan halen. Heerlijk vond ik dat!! :( Lekker in de regen en ook al bijna donker. De week kon niet beter beginnen! Uiteindelijk heb ik maar een aantal mensen op straat aangesproken, want die kok bleek het verkeerd aan te hebben gegeven op mijn kaart. Dus ja, ik was verdwaald! Na twee uurtjes had ik mijn kleding eindelijk hier op mijn hotelkamer liggen. (Zie onze geweldige foto’s!) De broek... Ja die verkochten ze niet korter en daar deden ze ook niks aan, dus ’s avonds ben ik met het naaisetje van de buurvrouw nog even aan de slag gegaan! (Dank je Chris!)

Die avond zat ik er echt helemaal doorheen! Nog steeds wist ik niks en dat terwijl Maaike helemaal happy van een georganiseerde werkdag afkwam. Haar rooster was bekend, aanstaande donderdag heeft ze al een etentje, alles wordt rustig uitgelegd (ja vrouwen zijn geduldiger) en zij heeft binnenkort ook twee dagen vrij.

Gisteren mocht ik om 10.00 uur beginnen. Bôhh wat een geluk! Naja een of andere afwasser stond daar. Hij was niet erg geduldig, legde nauwelijks iets uit en met mijn gebrekkige Spaans kwam ik niet heel ver. Uiteindelijk heb ik jus d’orange gemaakt met een groot apparaat en heb ik mogen poetsen. Om 12.30 uur kreeg ik te horen dat ik mocht stoppen en dat ik om 21.00 uur weer kon beginnen. Ja, gesplitste werktijden! Die middag heb ik een woordenlijst opgesteld, mail beantwoord, geslapen en Spaanse tv gekeken.

Inmiddels weet ik wel hoe het met het eten werkt en ik moet zeggen. Het is niet super lekker ofzo, maar we hadden het slechter kunnen treffen. Dus niks te klagen! :) (Daarentegen zien de gerechten voor de gasten er helemaal geweldig uit! Perfect!)

Na het eten heb ik mijn koks-pakkie aangetrokken en ben ik gaan werken. Uiteindelijk was dit erg gezellig en heb ik een soort van pasta mogen maken, met die kok waarvan ik de naam nog steeds niet weet. (Achteraf blijkt hij de chefkok te zijn).

Vanmorgen ben ik om 10.00 uur begonnen met werken en toen kreeg ik EINDELIJK een beetje informatie. Ik werd redelijk (in muy rapido español) ingewerkt door een kleine vrouw: Isa! Het was wel erg leuk in tegenstelling tot de andere dagen. En ja. Ik heb tot 16.00 uur gewerkt en vanavond mag ik weer om 21.30 uur werken! Een rooster? Nee dat heb ik nog niet. Ik weet alleen dat ik domingo (zondag) vrij ben en op viernes (vrijdag) om 17.00 uur mag werken tot ’s nachts.

Wat de rest van de week me gaat brengen weet ik nog niet! Ik hoop in ieder geval flink stappen, want er schijnt een discotheek al op 200m afstand te zijn!

Hasta luego!



  • 01 December 2010 - 16:41

    Sophie:

    oooh wat ben je toch een lekkerding!

  • 01 December 2010 - 17:03

    Nathalie:

    Je werkkleding staat je ontzettend sexy!!

  • 01 December 2010 - 17:25

    Marlijn:

    hey anne
    wat een leuke kleren
    zijn echt heel erg charmant
    ik hoop dat je het erg leuk hebt

    10000 kusjes marlijn

  • 01 December 2010 - 17:53

    Marja:

    Hé Bakkertje... echt helemaal te gek die kleren,charmant...daar win je wel een award van topmodels mee!!!Bedankt voor je leuke kaart! Jullie kamer ziet er leuk uit en ik hoop voor je dat het de komende dagen beter wordt geregeld.Toch fijn dat je ook wat mag koken en niet alleen maar hoeft af te wassen,toch?
    En een disco op loopafstand, komt helemaal goed!!
    Knuffels!!!!!

  • 01 December 2010 - 17:54

    Elleke:

    het zijn wel pittige werktijden, eerst in de ochtend en dan in de avond. Maar goed, wees blij dat het 13 graden is, hier is het -5 en morgen word het nog kouder :-O Maar goed, ik hoop voor je dat je deze week beter ingewerkt kan worden en dat de communicatie iets soepeler gaat worden ;) geniet er lekker van
    En als ik die kamer van jou/jullie zo zie dan is het wel goed te vertoeven daar,of niet?

  • 01 December 2010 - 22:35

    Franc:

    whow je lijkt een echte Bakker in die koks kleren.

    Gr Franc

  • 02 December 2010 - 13:16

    Buuf Christl:

    hey anne,
    bedankt voor je kaart.
    de kleding maken de vrouw??? nu nog een rode zakdoek of een koksmuts erbij en je bent af!!! ha,ha,ha. och ja wat maakt het uit je eigen kleren blijven weer mooier niet dan? fijn he zo'n naaisetje, voor de kleren een beetje op maat te maken!!! veel plezier en leer veel dan kunnen wij weer thuis van je proeven en leren. groetjes christl

  • 05 December 2010 - 10:25

    Marlijn:

    hoi anne
    bij ons ligt een sdik pak sneeuw
    ik hoorde van mama dat het bij jou ook niet zoon lekker weer was
    en van harte gefeliciteerd met levi

    1000000000 kusjes vaqn marlijn

  • 05 December 2010 - 10:38

    Marlijn:

    bedankt voor het esem esje
    ik heb ook een telefoon
    ik smsje mijn nummer wel even

    groetjes marlijn

  • 05 December 2010 - 16:19

    304842:

    Hoi anne,
    Wat een gave carnavalsoutfit, wat voor werk doet Maaike dan? Haar outfit is lang niet zo sexy.
    Maak ook eens een foto van de Chef....

    Geniet ervan maar ja wat kun je anders xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 81107

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: