Een geweldig weekend! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu Een geweldig weekend! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu

Een geweldig weekend!

Door: annebakker361

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 December 2010 | Spanje, Granada

Goede avond allemaal!

12 december 2010 (23.59 uur)

En dan is het alweer zondag, het weekend is voorbij gevlogen (ondanks dat ik moest werken). Na dat ik donderdag mijn stukje heb geschreven voor mijn wbjn zijn Maaike en ik alsnog een borrel gaan halen bij onze Pepe in Granada. Uiteindelijk werd het iets meer dan één borrel en sloeg de klok 03.00 uur en dat terwijl we de bus om 07.00 uur zouden halen naar Sevilla. Niet dus... ! De wekker ging af en ik ben nog even lekker omgedraaid. Uiteindelijk hebben we de bus om 10.00 uur gehaald met héééééél véééééél haast! En raad eens wat... Het lukte gewoon! Kaartjes halen, de juiste bus gevonden en optijd ingestapt. De bus had helaas niet dezelfde luxe als de vorige keer, maar goed, we kunnen ook niet alles hebben. :)

Aangekomen in Sevilla was het daar 26 graden. HEERLIJK!!! Al snel hebben we onze “buren” bezocht en zijn we voorgesteld aan de andere bewoners. En ja ik moet zeggen dat ik dacht dat mijn kamer een rommeltje kon zijn, maar mijn God, mijn plaatsvervanger Kay is wel 100x erger! Het bed was gewoon niet terug te vinden. Met Mieke en Nick zijn we vervolgens gaan lunchen, op een terrasje gezeten, sangria gedronken en van het zonnetje genoten. Daarna besloten we even siesta te houden en ’s avonds pannenkoeken te gaan bakken. De goede oude tijden ;)!

Na de pannenkoeken kwam er nog meer volk over de vloer (zoals dat ook hoort op Calle Mateos Gago 29). Daarna zijn we de rivier overgestoken en hebben we een aantal kroegjes bezocht. Ik moet bekennen, dat ik niet weet hoe laat we thuis zijn gekomen, maar ik weet wel, dat ik weer een geweldige tijd heb gehad in Sevilla. Toch is daar alles veranderd sinds wij weg zijn, het is een stuk rustiger. Ik kreeg het zelfs van onze buurvrouw Dorta te horen, dat het overduidelijk was, dat ik niet meer aanwezig was in het appartement. “Oh Ann, you have such a loud voice!”

De ochtend daarna hebben we de bus terug genomen en dat ging natuurlijk niet zonder slag of stoot!!!!!! Ja, blijkbaar stonden we weer op het verkeerde busstation. Dus binnen 7 minuten (met heel rápido een taxi) kwamen we aan op het juiste busstation en hadden we nog 3 minuten over om onze bus te halen. En... Dat lukte :).

’s Avonds moest ik werken en ik was helemaal brak. En toen werd het ook nog muy tarde. Om 16.30 uur begonnen en om 01.45 uur kon ik mijn schortje afdoen. Vervolgens heb ik Maaike, Elisabeth en Maaike (2) gebeld om nog iets te gaan drinken, maar zij waren al thuis. Heerlijk, ik kon gaan slapen!

En dan vandaag! Als eerste hebben Maaike, Maaike (2) en ik ontbeten in het zonnetje. Daarna moest ik even terug naar ons hotel voor een gesprekje met Isa en daarna ben ik weer terug gegaan naar Plaza Nueva. Met Maaike (2) en Elisabeth heb ik nog even door de stad gewandeld, en heb ik delen van Granada bekeken die ik nog niet eerder had gezien. Wat een mooie stad.

Maaike (2) wilde heel graag een Segway-tour doen, maar Elisabeth besloot op het laatste moment niet mee te gaan. Al snel bedacht ik mij en heb ik het Alhambre en de bergen bezocht. Ik moet zeggen, dat ik als ik vantevoren geweten had wat ik precies zou doen, dat ik zeker niet zou gaan. Op zo’n apparaat moet je heel goed je evenwicht houden en ik heb hoogtes meegemaakt... Bôhh verschrikkelijk, maar ik heb het overleefd en ik vond het geweldig! Iedereen die naar Granada gaat, raad ik zeker een Segway-tour aan! (Voor diegene die niet weten wat het is, zie de foto´s.) Anne, held op sokken :)!!!

Om 17.30 uur ben ik gaan werken, en ik ben net een half uurtje klaar! Echt ik kijk terug op een Súper weekend!

Adíos!!!

  • 14 December 2010 - 16:24

    Elleke:

    ik moest toch wel even lachen om die reactie van je buurvrouw dorta :D
    Je hebt echt heerlijk weer, hier is het eeg kkkkkkkoud brrr. Ik hoop wel dat we een witte kerst hebben maar goed.
    Gaat het werken je al iets beter af, ook de taal?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 81211

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: