Waarschijnlijk de laatste week in kamer 116... - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu Waarschijnlijk de laatste week in kamer 116... - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu

Waarschijnlijk de laatste week in kamer 116...

Door: annebakker361

Blijf op de hoogte en volg Anne

30 December 2010 | Spanje, Granada

Buenas noches mis amigas!

En dan zijn we al bijna op 31 december 2010, de laatste dag van dit mooie jaar! Inmiddels kunnen we al een blaadje op de deur plakken van onze kamer 116 met “zoete inval”. Net als in Sevilla is ons optrekje de plek waar wij de mensen ontmoeten. Meestal is dat niet verkeerd, maar af en toe lekker rustig, is ook lekker.

De afgelopen week zat ik er echt even helemaal doorheen. Ik had al meer dan 60 uur gewerkt en dat in zeven dagen (achter elkaar, tijdens de feestdagen). Ik was zo moe en vond het gewoon echt niet leuk meer.

Het woord kerstmis (Navidad), dat is ook niet heel bekend hier voor de practicas. We kregen niks speciaals te eten en geen kerstpakket. Gelukkig moest ik samen met een homo-camarero werken en voerde hij mij tussendoor nootjes en veel rum-cola. Haha heerlijk!

Granada is een geweldige stad, maar het werk hier, vind ik echt verschrikkelijk. En als je iets niet leuk vindt, dan is minstens 40 uur per week werken eigenlijk toch best wel veel. Daarom heb ik de afgelopen week Travel Active gemaild of daar misschien een andere oplossing voor is. En dan krijg je dan het stugge antwoord: maak er maar het beste van en anders moet je maar bij je baas aankloppen! (In andere woorden werd het gemaild, maar hier kwam het op neer!)Tja. Dan word je een beetje bedankt en maakt het de situatie niet heel veel beter.

Gelukkig hadden Maaike en ik gisteren vrij en zijn we de avond ervoor flink gaan stappen. Door de Spaanse mannen werden we de dansvloer opgesleurd en hebben wij onze moves geshowd! De avond veranderde, doordat Christian zijn camera liet vallen en deze kapot was. Vervolgens was de jas van Maaike gestolen en heeft zij een andere jas meegenomen (deze bleek van leer te zijn).

De dag erna besloten een bakje koffie te gaan drinken, maar kwamen op de heenweg niet verder dan de Bershka. Maaike kwam daar haar droomjas tegen en ik had eindelijk mijn knielaarzen gevonden. Super! Eigenlijk hadden we afgesproken met Christian, maar die hebben we door ons vrouwen-gedrag een beetje laten zitten. (Wat wil je als je in een winkelstraat woont?!?!?!) We hebben hem nog gezocht, tevergeefs, we konden hem niet vinden. We zijn doorgelopen naar de beroemde Moorse wijk: het Albaicín. Het weer was heerlijk, de temperatuur was rond de 16 graden en het zonnetje scheen. We kwamen uit op een hippy-pleintje. Daar werd vooral gefeest (dansende en zingende zigeuners), souvenirs verkocht en joints gerookt, ja, dat is het ware leven van Granada! Het uitzicht was geweldig en uiteindelijk kwamen we Christian nog tegen. (Hij blijkt echt van die (MTV)filmpjes te maken voor zijn ouders, waarbij hij alles uitlegt wat hij doet en uitvoert hier. Te erg! Sophie & Eva herinneren jullie het nog dat wij die personen nog zo belachelijk maakten... !)

’s Avonds wilden we met de andere practicas (voornamelijk Duitsers) gaan “Kings-en” en feesten. Helaas zijn die Duitsers zo eigenwijs en hebben we niet veel gekaard (af en toe word ik echt gek van ze... ). Daarna zijn we naar een bar gegaan en uiteindelijk kwamen we uit in de discotheek Granada 10. Om iets over 5 begroette ik mijn bedje en heb ik heerlijk geslapen.

Vandaag hebben we een “zondag” gehad. Lekker geslapen tot 15.00 uur. Ook bleek ons ontbijt pizza te zijn, haha het kan niet beter!!! En dan... Vanacht wordt waarschijnlijk het laatste nachtje in ons hotelkamertje, morgen vertrekken we misschien naar een ander hotel. Dat betekent voor nu nog de tas inpakken en de rommel opruimen. Yeahh... (:()

En dan morgen moet ik gelukkig om 09.00 uur werken tot 17.00 uur en kunnen we daarna PARTY-EN!!! De oliebollen eten en verkopen ga ik dit jaar zeker missen. De Kloppers wens ik daarom vast veel succes met de jaarlijkse actie.

En dan voor de rest vast een geweldig nieuwjaar!

Hele dikke kus!!!

  • 30 December 2010 - 22:49

    Sepp:

    unne goeje roetsj

  • 31 December 2010 - 06:39

    Nina:

    Kop op he Anne! Laat je niet gek maken door die kokkies daar. Doe gewoon je ding en dan komt het wel goed. ;)

    Geniet nog maar heeeeeel veel en dan is het al heel snel a weer tijd om naar huis te komen!
    Fijne jaarwisseling.. En wie weet tot een donderdag? :P

    xx Nina

    PS. Ik sta vandaag heel de dag in de oliebollenkraam met Belinda en Mies. Zal er eentje voor je eten. Xd

  • 31 December 2010 - 12:11

    Mam:

    Hallo meisje,

    Goed dat je contact opgenomen hebt met Travel Active. Maar je staat er toch echt alleen voor. Als het niet anders gaat moet je toch je baas maar aanspreken. Maar je weet het, je bent een kanjer en een echte doorzetter, wij zijn heel trots op je. Papa heeft vannacht oliebollen gebakken en stinkt nog een uur in de wind. Vanavond zijn we alleen, lekker met z'n 2en, Hay en Marja komen na 12 uur. Lieve schat hele fijne jaarwisseling en we spreken elkaar morgen?

  • 31 December 2010 - 12:47

    Harry Bakker:

    Anne, vannacht heb ik voor jou de eer weer hoog gehouden door een aantal uren 'wat' oliebollen te bakken.
    Lekker met die kerels weer meegezongen met de Top2000! Volgend jaar doe ik het nog een keer! Als is het alleen maar om je moeder te horen, nadat ik me 3x goed gewassen heb, zeggen: mijn oliebolletje!!
    Wat zijn wij 'Bakkers' toch goed!
    Jij als internationaal poetser in een 5***** slaap- en vreetschuur en ik als invalkracht bij de majorette vereniging. Gelukkig kun je het met Maaike goed vinden, gedeelde smart is halve smart! Wellicht een goed gesprekje met de baas, voordat de bom barst, is een aanrader. Een keertje goed schelden,in het nederlands, op die KUT spaanjaarden biedt natuurlijk ook uitkomst. Je krijgt er een opgelucht gevoel van en verstaan doen ze het toch niet! Kortom sla je er doorheen, de zon schijnt!! Van8 hier weer ijzel!
    Hasta de pasta, Pap (dikke kus)

  • 31 December 2010 - 15:18

    Fam Trilsbeek:

    zo Anne de panne

    de appelbeignets zijn klaar dus het oud en nieuw vieren kan beginnen zal toch anders zijn dit jaar zonder jou maar net als jij met je werk slaan wij ons als buurt er wel doorheen. en vangen pap (alias de oliebol en mam (oma) wel op de komende de dagen maanden.
    en denk der aan een goeie bakker laat zich niet gek maken door een kokkie.
    vanuit het nog steeds koude en besneeuwt ned. een goeie roetsj gewenst namens de trillies en een super 2011
    hasta la viasta bones sera sinorita

  • 01 Januari 2011 - 12:48

    Nathalie:

    Bakkerrr,

    Ik hoop dat je een super nieuwjaarsnacht hebt gehad!
    &natuurlijk vond ik dit weeer een super verhaaltje van je.
    Al is het nu wel weer tijd om terug te komen naar NL.

    Je krijgt snel weer een mail van me !

    xxxxx

  • 01 Januari 2011 - 14:01

    Karin Centerparcs!!:

    Lieve Anne!!!
    Happy New Year XXX
    Geweldig al die foto's en die verhalen. En die baas kan jij toch wel aan? Kom op, pak hem aan als een echte bitch!!
    Nou, de oliebollen bij Centerparcs dit jaar daar konden we elkaar mee kapot gooien, zo hard! Afgelopen donderdag was de laatste dag van Chili Hans, nog effe naar de Stadsherberg geweest, Jet was er ook, heel leuk. We gaan hem missen. Jij komt toch wel weer terug?
    Babe I miss you..... Zo saai zonder jou!
    xxxx Karin

  • 03 Januari 2011 - 11:14

    Anne:

    Ik heb dit jaar, maar de olliebollen overgeslagen ik dacht als onze annie het niet mag, mag ik het ook niet;)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 81103

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: