Camping life :) - Reisverslag uit Bélaye, Frankrijk van Anne - WaarBenJij.nu Camping life :) - Reisverslag uit Bélaye, Frankrijk van Anne - WaarBenJij.nu

Camping life :)

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 Juli 2012 | Frankrijk, Bélaye

Zondag 22 juli 2012
11.28 uur

Bonjour!

Inmiddels ben ik alweer meer dan een week in Belaye op de camping. Alles gaat z´n gangetje en ik heb het erg naar mijn zin. Ik werk zes dagen in de week van `normaal gesproken` 7 uur. De laatste paar dagen is het ontzettend druk op de camping en in het restaurant, dus 7 uur op een dag is niet haalbaar.

Gemiddeld sta ik hier op tussen 9 en 10 uur ’s morgens. Mijn geweldige sta-caravan is ontzettend verlicht en het zonnetje wekt mij vroeg. De eerste paar dagen dat ik hier was, was het weer niet geweldig, en op de donderdag dat ik vrij was, was het ook de hele dag bewolkt. De rest van de week is het erg lekker en warm geweest. Vaak lig ik dan ’s ochtends aan het zwembad een uurtje en ’s middags weer 1,5 uur.

Het voelt eigenlijk niet alsof ik echt in het buitenland ben. Alles op de camping is Nederlands. Enige Frans dat ik hier een beetje gebruik, is als ik van de camping af ben, en verdwaald ben. Dat is dus nauwelijks, want het leven is op de camping! ;) Van de week ben ik alleen naar een antiekmarktje geweest in een plaatsje hier in de buurt Prayssac, naar de supermarkt en zojuist heb ik een wandelroute afgelegd van 1,5 uur in deze schone omgeving!

Het team is ontzettend gezellig. Het seizoenspersoneel van mijn leeftijd heeft hier een kamp met sta-caravans, een tent, tafeltje en wat stoeltjes. Dat ligt wat afgelegen op de camping. ’s Avonds speelt Wouter dan wel eens gitaar en drinken we daar een Desperados bij, heerlijk dat Frankrijk gevoel. Ook na het werk drinken we een biertje met het personeel en bespreken we de dag een beetje.

Avonturen beleef ik hier niet echt, maar ik heb het wel super naar mijn zin. Het is eigenlijk chillen (zwembad, lezen, tennis, biertje drinken, zonnen) en heel hard werken.

Vorige week toen ik hier aankwam, was de sfeer nog niet top, maar inmiddels heb ik mijn draai goed kunnen vinden. Het werk wat ik doe, vind ik ook leuk. De keuken en het werk is vergelijkbaar met mijn werk bij ’t Trepke. ’s Middags voorbereidingen en draai ik lunch, en vanaf 18.00 uur is het knallen. Het restaurant op de camping en de afhaal is erg druk, meestal zit het restaurant vol en zijn gasten erg tevreden...

Dinsdag 24 juli 2012
11.06 uur

Goede morgen. Ik word hier gewekt door de hittte, terwijl ik eigenlijk nog graag had willen slapen. De afgelopen twee dagen hebben we het toch echt later gemaakt, dan voorheen. Eergisteren hebben we nog een lekker afzakkertje genomen en dat werd uiteindelijk half zes ’s ochtends.

Gisteravond was helemaal top. Een collegaatje Anne, woont hier in Frankrijk, vertelde ons over het confetti-feest hier in de buurt. Alles geregeld, een bob, auto en een met paar gezellige gasten gingen we met een clubje naar het confetti-feest. Bam! SUPER. Overal confetti. Iedereen gooit het, strooit het en koopt het. Een groot geweldig feest met leuke muziek. Nú nog, vind ik overal confetti. Na 1,5 week was ik ook wel toe aan een feestje....

Foto´s en filmpjes van vanalles is erg moeilijk te laden helaas.... Toedeloeeee!!!

PS Ik leer mijn collega's hier carnavalskrakers... Hakke takkeee malleballleeeee....



  • 24 Juli 2012 - 19:42

    Hallo Anne:

    Wat een leuk verhaal, fijn dat je het zo naar de zin hebt. Ondertussen is het hier ook mooi weer geworden. Wanneer kan ik je het beste telefonisch bereiken. Wil je stem toch echt weer even horen.
    Tot gauw.

    Mam

  • 25 Juli 2012 - 09:41

    Tante Anneke:

    Hey nichtje,
    Fijn dat je feest hebt kunnen vieren. Je zou het ontwennen en dat moeten we niet hebben toch? ;) Wel leuk dat je steeds verder van de camping op onderzoek uit gaat. Goed van je. Dat maakt je verblijf daar alleen maar leuker:) Geniet van de zon, dat doen wij hier nu ook (eindelijk) en blijf schrijven.
    Liefs Xxxx

  • 25 Juli 2012 - 22:17

    Buurmannetje:

    hey bakkertje
    hier een berichtje uit zeeland

    ook hier is hetleuk in de stabak
    leuk dat het bevalt we spreken elkaar gauw

    gr Buurman Franc en vrouw en kinderen


  • 25 Juli 2012 - 22:17

    Buurmannetje:

    hey bakkertje
    hier een berichtje uit zeeland

    ook hier is hetleuk in de stabak
    leuk dat het bevalt we spreken elkaar gauw

    gr Buurman Franc en vrouw en kinderen


  • 25 Juli 2012 - 22:17

    Buurmannetje:

    hey bakkertje
    hier een berichtje uit zeeland

    ook hier is hetleuk in de stabak
    leuk dat het bevalt we spreken elkaar gauw

    gr Buurman Franc en vrouw en kinderen


  • 27 Juli 2012 - 22:22

    Janneke:

    hoi Anne, niet te veel feesten hè, je bent daar voor je stage ;-) Geniet er nog maar van en niet meer verdwalen hè!!! Ik denk dat ik ook nog steeds vakantie heb, paar dagen werken en dan weer een paar dagen vakantie, heerlijk weer hier, eindelijk!! Xxx

  • 28 Juli 2012 - 06:46

    Monique:

    Hee Anne!

    Leuk om je verhaal te lezen en goed te horen dat je het naar je zin hebt! Geniet er nog even lekker van ;)!

    Xx Monique

  • 05 Augustus 2012 - 11:55

    Nico:

    Eens kijken of 't nou wel lukt om een reactie te plaatsen! :$ Kei mooi verhaal trouwens en leuk dat je nog wat reclame maakt voor 't Trepke ha,ha! Geniet der nog effe van want je bent zo weer thuis,en dan een top verjaardag vieren hé!! Groetjes tot gauw!!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 81105

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: