Slapeloze Nachten - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu Slapeloze Nachten - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu

Slapeloze Nachten

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok

Deze week bestaat vooral uit leuke dingen doen en weinig slapen… Heel erg weinig slapen!

Het begon vorige week al met mijn visarun. Op vrijdag 8 augustus ging om 3 uur ’s nachts mijn wekker. Om kwart over 4 werd ik verwacht op Sukhumvit Plaza. Daar moest ik allerlei papieren invullen en vervolgens mijn paspoort inleveren. Met een super luxe busje werd ik naar de grens Thailand – Cambodja gebracht. Ik kon bijna mijn benen strekken. Aan de grens verliep het niet allemaal soepel. Ineens kreeg ik mijn paspoort terug, moest ik de grens over en weer ergens bij een mannetje mijn paspoort inleveren. Ik vond het maar niks. Daarna kon ik in een casino ontbijten. Na 1,5 uur bleek dat ze een van de Britse paspoorten kwijt waren. Uiteindelijk hadden ze zijn paspoort terug en konden we weer terug naar Bangkok. Bij immigratie ging het voor mij heel gemakkelijk, ik kreeg weer een nieuwe stempel voor 90 dagen. Maar bij anderen verliep het niet zo soepel en hebben we er meer dan 2 uur op kunnen wachten, om vervolgens een persoon aan de grens te laten staan. Uiteindelijk ben ik dus maar een paar uur in Cambodja geweest en was ik daar mijn vrije dag voor kwijt. Maar ik vond het een leuke ervaring. Je ontmoet makkelijk nieuwe mensen en je ziet ook het leven buiten Bangkok even. Even ontvluchten aan de gebouwen…

Zaterdag ging al vroeg de wekker weer. Tegenwoordig is het harder werken. Af en toe staan er flinke rijen in de receptie. Heerlijk. Al ben ik na mijn diensten iedere dag ontzettend moe. Dan kruip ik voor twee uur even mijn bed in en ga ik vervolgens weer wat leuks doen. De zaterdag ging op stap in Soi Cowboy. Dat is een van de locaties waar de Hangover2 is opgenomen. Deze straat staat bekend om de prostitutie. Ik keek mijn ogen uit. Amsterdam is niks in vergelijking met dit.

Tijdens het werk op zondag vroeg Pi Tump spontaan of ik bij haar wilde slapen. Dat sloeg ik natuurlijk niet af! Eerst hebben we geshopt en daarna zijn we naar haar huis gegaan. Dat was echt geweldig. Wat mooi en knus. Dit was de eerste keer dat ik een Thais huis terecht was gekomen. Ik voelde me ontzettend welkom en haar moeder is ook zo schattig. ’s Avonds kwamen er wat vrienden van haar over de vloer en hebben we ons vermaakt met goede muziek, lekkere snacks en wat biertjes. Helaas ging ’s morgens de wekker weer vroeg en waren we net op tijd op het werk.

De maandag had ik ’s avonds met Irving en Norma afgesproken. In de afgelopen weken zijn er heel veel gasten van ActionAid in het hotel geweest. Een paar daarvan zingen opera hier in Bangkok en wij waren uitgenodigd om ernaar te gaan kijken. Allemaal super sjiek gekleed. We waren erg Mexicaans te laat, maar het was zo leuk! Ik had nog nooit zoiets gezien, heel erg leuk om mee te maken. De avond werd uiteindelijk 4 uur en om half 7 ging mijn wekker al weer.

Dinsdag was ik zo ontzettend moe. Maar ondanks de vermoeidheid was ik heel erg opgewekt. Eva en Mieke zouden weer naar mijn hotel komen. Rond half elf kwamen ze binnen. Ik had alles al voorbereid en ze konden meteen naar hun kamer. Ook hadden ze een paar vrienden meegenomen, die zij eerder hadden ontmoet. Na het werk heb ik nog even geslapen en zijn we ’s avonds als groep uit eten geweest bij Cabbage and Condoms (heerlijk Thais eten) en daarna hebben we kaartspelletjes gedaan en zijn we op stap geweest. Uiteindelijk ging om half vijf naar bed, maar ook helaas ging twee uur later de wekker weer.

Vandaag ben ik dus helemaal gesloopt. Ik heb gelukkig niet de tijd ervoor gehad vandaag om daarover na te denken. Wat een ochtend, ik heb de benen onder mijn lijf uitgerend.

Ook vandaag ga ik na het werk weer eerst een paar uurtjes slapen en daarna gaan Mieke, Eva en ik nog wat eten. Daarna is het einde van hun tripje in zicht. Ze vertrekken vanavond terug naar Nederland. Het voelt echt heel fijn om mensen van thuis hier te zien. We hebben het erg leuk.
Morgen heb ik dan eindelijk weer vrij. Maar tijd om te slapen heb ik niet. Ik heb kaartjes besteld voor het pretpark DreamWorld. Ik heb er al heel veel zin in…

… En dan…

Dan is het nog maar 4 dagen werken… 4 dagen werken tot mijn Fries hier aankomt in Bangkok. Daar kijk ik echt naar uit!!!

• 13 Augustus 2014 - 10:42

Maaike:

Haha klinkt goed allemaal! Granada-memories komen weer boven :p
    En als je nog meer friezen wilt roept u maar!! Maar iig geniet er van daar!

Oan't sjen! Xx

• 13 Augustus 2014 - 10:47

Mama:

Dag Anne,

Je snapt natuurlijk wel wat ik nu als je moedertje tegen je ga zeggen!!!
    Pas goed op jezelf, leuke dingen doen, uitgaan, noem het maar op, hardstikke belangrijk, maar je hebt natuurlijk ook de broodnodige slaap en rust nodig, dus Anne, blijf fit!!

Leuk dat je bij thaise mensen thuis bent geweest, eigen woonomgeving is toch heel anders dan op je werk, zo leer je het thaise leven en de cultuur echt kennen.

Ook ik vind het heerlijk dat Emiel jouw kant op komt, kunnen jullie lekker echt vakantie hebben, uitrusten!! en samen genieten.

dikke kus, xxxxxxxxx Mam

• 13 Augustus 2014 - 11:48

De Buuf:

Hey anne,
    Wat een belevenis allemaal zeg met wat je doet!!! Mooi om te lezen en je fotos te zien.
    Maar laat je ook nog wat energie over voor jouw friesje...... hahaha
    De groetjes meid en een dikke kus.xxxxxxxx

• 13 Augustus 2014 - 12:18

Tante Anneke:

Ha Anne,

Wat maak je weer veel mee meiske. Geweldig om te lezen. En dan dat slopende uitgaan en shoppen enzo. ;) Ik moet je moeder wel gelijk geven. Denk aan je eigen lijf want je bent anders zo bevattelijk voor "beestjes" enzo. Geniet nog lekker vandaag met je sussie en Mieke en natuurlijk dadelijk met Emiel. Ben benieuwd naar je volgende verslag van jou en je Fries samen. Dikke knuffel van ons. (we zullen je zaterdag missen)
    Xxxx

Pap

• 13 Augustus 2014 - 21:30

Tamara:

Heey Anne

Erg leuk om je verhalen te lezen.
    Je maakt zo wel erg veel mee.
    Geniet er maar lekker van.
    Voor later veel plezier met je schatje. Geniet van elkaar.

Xx Tamara

• 13 Augustus 2014 - 23:40

Janneke:

Ha mevrouw Bakker, zorg ervoor dat je goed uitgerust bent als je stoere Fries komt, anders lig je straks op apegaten en dat zou toch zonde zijn!! Heel veel plezier!! Xxx

• 14 Augustus 2014 - 02:06

Linda:

Hey Anne, superleuk allemaal zeg, alleen die grensperikelen...brrr... Gelukkig is het goed gekomen! Veel plezier de komende tijd. Veel liefs en take care, je nichtje ;-)

• 14 Augustus 2014 - 11:49

Mariet:

hoi anne
    wat een verhaal kei leuk maar nu even uitslapen want je moet nog een tijdje mee
    en aftellen tot die fries komt geweldig

• 17 Augustus 2014 - 21:19

Opa En Oma Schmeits:

Hallo Anne,wat heb jij en energie!je hebt het wel erg na je zin als we dat allemaal zo lezen.We komen net uit drachten en je moet de groeten hebben van Emiel,is 4 kg afgevallen van het harde werken in Frankrijk! dus vertroetel hem maar een beetje.We hebben gehoord wat jullie plannen zijn dat is niet mis een mooi programma geniet ervan.Een hele fijne tijd samen,lieve groetjes vanuit het Heitelan!