Genieten in Thailand - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu Genieten in Thailand - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu

Genieten in Thailand

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 Augustus 2014 | Thailand, Ko Samui

Allereerst wil ik jullie bedanken voor alle leuke, lieve en mooie felicitaties. Ik heb een geweldige verjaardag gehad!

En dan nu tijd voor een verhaal!

De tijd in Thailand staat inmiddels in het teken van Nederlanders. Inmiddels is Emiel natuurlijk hier, maar ook is er een leuke verandering in het hotel. Er zijn twee nieuwe stagiaires vanuit de hotelschool Den Haag. Vanaf de eerste dag was er een klik en we hebben nu al zoveel lol. Het is heerlijk om in je eigen taal te kunnen spreken en te praten met mensen die je begrijpen...

Maar voorlopig kom ik even niet in het Rembrandt hotel. Het is tijd voor vakantie!!!

Afgelopen dinsdag kwam Emiel aan in Bangkok. Wat voelt dat fijn zeg! In de tussentijd hebben we al zoveel leuke dingen gedaan. We zijn gaan shoppen in MBK, hebben sushi gegeten. Op dinsdag zijn we met Nokair naar Chiang Mai gevlogen en verbleven we twee nachten in een guesthouse en een nacht in een design hotel. We hebben al veel tempels bezocht, fietsen gehuurd, zijn gaan raften, hebben rondgeslenterd op de vele marktjes en hebben een Thaise kookles gevolgd. Na twee nachten zijn we ingecheckt in MoRooms en sliepen we in de Rat kamer. Het was een feest bij aankomst. Mijn geweldige collega's van front office lieten mijn hart smelten. Voor mijn verjaardag hadden ze geregeld dat ons bed bedekt was met rozenblaadjes in de vorm van een hart. Ook lag er geweldige post, stond er vers fruit en waren er twee mocktails. De dag kon niet meer stuk. De kamer was ook super. Zodra we deur openden, konden we een duik maken in het zwembad. Een indrukwekkende ervaring! Maar aan al het goede komt een eind.

Zaterdag vlogen we weer terug naar Bangkok en heb ik Rembrandt laten zien aan Emiel. Daarna zijn we ingecheckt in Baiyoke Skyhotel. Dat is het hoogste hotel van Bangkok. Het uitzicht was geweldig, maar de kamers en service vielen erg tegen. Dat is het nadeel van hotelschool: je ziet alles! We hadden een kamer op de 38e etage, maar toen we binnen kwamen stonk het. Even bellen naar de receptie, en housekeeping zou langskomen, maar na een uur was dit nog niet het geval. Ik raakte er een beetje kriebelig van (zwaar geïrriteerd) en ik heb geklaagd. En dat klagen kan ik inmiddels heel goed, want ik weet ook hoe gasten dat bij mij doen. En toen... BAM: gratis upgrade! We hadden ineens een kamer op de 59e etage. Niet verkeerd!

Daarna zijn we goed uit eten geweest met Anouk, Maarten, Midas en Sander bij Cabbage&Condoms. En uiteindelijk hebben Emiel en ik de avond afgesloten met een cocktail in de skybar en hebben we genoten van het uitzicht vanaf "rotating open deck". Op de 83e etage kun je buiten rond lopen en draait het rond. Sprakeloos, zo mooi!

Na een korte nacht namen we het vliegtuig naar het zuiden, waar vervolgens een busje klaar stond en ons naar de pier bracht. Daar namen we de boot naar Ko Samui. En inmiddels ligt Emiel nog naast mij te slapen en heb ik al op het strand gelopen. We hebben namelijk een kleurrijk hutje bij New Hut op Lamai Beach. Back to basics!!! Helaas niet de eerste rij, maar alsnog sta ik binnen 20sec in zee. Gisteravond hebben we romantisch samen een pizzaatje gegeten op het strand.

Dit alles voelt zo onwerkelijk, het lijkt wel een droom.

Zometeen wek ik Emiel. Daarna gaan we ontbijten en huren we een scooter. Even het eiland verkennen.

Dit alles is echt genieten!

Liefs,
Anne (& Emiel)

  • 25 Augustus 2014 - 04:37

    Lies:

    Klinkt allemaal goed Anne!leuke dingen doen jullie!!!!!liefsxxx

  • 25 Augustus 2014 - 07:43

    Mam:

    heerlijk dat jullie het zo naar je zin hebben, de foto's zijn prachtig, jullie hebben echt vakantie!
    dikke kus xxxxxx mam

  • 25 Augustus 2014 - 10:01

    Amber:

    Heerlijk met z'n tweetjes genieten!! Enjoy xxx

  • 25 Augustus 2014 - 10:41

    De Buuf:

    Fijn dat je een super leuke verjaardag hebt gehad. Ook jouw en emiel zijn reactie op het filmpje vonden we ook heel leu, dank je wel.
    Wauw wat leuk die ervaringen en dingen die jullie doen zeg, ik ben benieuwd naar jullie verhalen thuis.
    Franc wilde nooit naar tailand maar is nu over, de fotos die jij en eva hebben vond hij mooi, dus wij gaan ook een keer.... jippie!!!!!.
    Heel veel plezier en tot het volgende reisverslag. X

  • 25 Augustus 2014 - 12:15

    Harry B.:

    Machtig verhaal! Genieten en ga zo door!
    Dikke kus, Pap

  • 25 Augustus 2014 - 12:56

    Tante Anneke:

    Oooooh, wat beleven jullie toch veel. Fantastisch gewoon. Geniet er met volle teugen van!! Wij genieten wel mee ;)
    Liefs uut Aijen

  • 25 Augustus 2014 - 17:26

    Peter S.:

    Das een letterlijke upgrade! Maar weet je zeker dat Miel niet de oorzaak was? Hij in combinatie met anderlands eten is een explosieve combi..... Geniet nog lekker van elkaar! Groetjes.

  • 25 Augustus 2014 - 19:04

    Ome Feike En Tante Gerda:

    Ik merk wel dat het een hele mooie en fijne ervaring is om met z'n tweetjes in Thailand vakantie te vieren.
    Maak veel plezier en geniet ervan want meestal is een vakantie veel te kort.
    Een dikke zoen en groetjes uit de Vogellaan.

  • 25 Augustus 2014 - 19:44

    Hanneke:

    Wat heerlijk Anne!! Dikke kus (vanuit een regenachtig Bergen... ) ook voor Emiel

  • 25 Augustus 2014 - 21:54

    Elke:

    Klinkt heerlijk allemaal...jaloers!
    Geniet er van saampjes!

  • 26 Augustus 2014 - 15:33

    Wia :

    Dat is nog eens vakantie vieren!geniet ervan en fijne dagen nog. Groetjes uit sneek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 81214

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: