Van Backpack weer naar Bangkok/Huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu Van Backpack weer naar Bangkok/Huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu

Van Backpack weer naar Bangkok/Huis

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 September 2014 | Thailand, Bangkok

De tijd vliegt en onze vakantie is al bijna voorbij. Morgenochtend heel vroeg vertrekt Emiel naar Nederland. Dat betekent dat we vanavond naar het vliegveld gaan. Op het moment zijn we allebei shrimps (mega verbrand) van het snorkelen, maar dat maakt niet uit, alles was gewoon top!

Op Ko Samui hebben we uiteindelijk twee dagen een scooter gehuurd. Het eiland scheur je zo rond. De eerste dag heeft Emiel gereden en hebben we allerlei mooie plekken bezocht. We kwamen uit bij de watervallen in het midden van het eiland. Daar hebben we de scooter neergezet en hebben we een klim gemaakt van ongeveer een half uur. Helaas werkt dit op goedkope slippers niet goed, en ben ik doorgegaan op blote voeten... De dag erna: blaren. Maar dat alles was het waard. We kwamen helemaal bezweet boven, maar zagen de waterval. Erg mooi. Natuurlijk wilde onze boy scout meer zien en klom over alle stenen en rotsen. Resultaat: een prive waterval! Ongelofelijk hoe makkelijk Emiel dat doet, af en toe is hij net een aap. Na een tijdje weer de klim naar beneden en weer op de scooter. De dag hebben we voornamelijk volgemaakt met rondrijden, stoppen voor een hapje en een drankje, sightseeing, rondrijden, stoppen voor een hapje en een drankje etc. etc. etc. etc. Op het einde van de dag zijn we naar Intercontinental hotel gereden. Dat is een van de “1000 Places to See before You Die”. Dit is de plek waar ik in eerste instantie stage zou lopen. We hebben daar een cocktail gedronken. Het was warm, maar het zeker waard. Ik heb nog nooit in mijn leven zo’n mooi uitzicht gezien. We waren er beide even stil van. De foto’s komen niet overeen met de werkelijkheid. In het echt is het véél mooier!

We besloten dus nog een dag de scooter te huren. We zijn naar de Big Buddha gegaan en naar een tempel op een berg net naast het vliegveld. Emiel heeft daar een geocach gevonden. We vonden dat de Big Buddha erg tegenviel, het was duidelijk op toeristen gericht. Niks puurs aan! In de avond heb ik dan ook op de scooter gereden. En hopla scheuren met dat ding. We beseften ons later pas, dat we op Ko Samui helemaal niet op het strand hebben gelegen. We vonden het eiland verkennen veel leuker!!

Op woensdag rond de middag namen we de boot naar Ko Tao, Turtle Island! Wat een paradijs zou dat moeten worden. Dat viel tegen toen het steeds harder begon te regenen op de boot en we met storm op het eiland aankwamen. Regen, regen en nog veel meer regen. We werden opgehaald door ons resort en binnen een half uurtje stonden we bij de receptie. We hadden een bungalow in het oosten van het eiland, zodat we niet tussen de massa zouden zitten. De bungalow was mega ruim in vergelijking met ons hutje op het strand. Dit resort zou een paradijs zijn, als er niet overal modder zou liggen. Ook de eerste ochtend bestond alleen maar uit regen, maar uiteindelijk klaarde het op. En daar werden we héél erg vrolijk van.

We hadden besloten om vooral niks te doen. In Chiang Mai, Bangkok en Ko Samui hadden we al genoeg gedaan en gezien. Deze dagen waren alleen om te “chillen”. En dat hebben we ook gedaan!

Ko Tao bestaat voor 80% uit duiken. Voor mij is dat jammer, omdat ik niet mag duiken, maar voor Emiel was dat hartstikke leuk. De eerste dag heeft hij meteen een duik geboekt bij de duikschool van het resort. Hij was de enige in de middag, dus had hij een prive duik. De duikleraar heeft allemaal mooie foto’s van hem onder water kunnen schieten.

Al snel kwamen we erachter dat het restaurant bij Montalay geen sfeer had. We zijn op zoek gegaan naar een alternatief. We hadden ook niet veel keus in de middle of nowhere... We kwamen uit bij een hippy barretje op het strand. Daar hebben we verder alle dagen gespendeerd: ontbijt, cocktails, snacken en avondeten. Wat een super plek! Een pakje kaarten erbij, uitzicht op zee... Kortom: genieten! Al snel raakten we daar aan de praat met twee jongens uit Engeland en voordat we het wisten lagen we allemaal dronken in zee. Grappig.

En toen de dag erna kreeg ik mijn verjaardagscadeau! Een uur lang op een waterscooter! Ik heb er één woord voor: GEWELDIG! Daar krijg je echt een kick van. Het gaat super hard en het is mega leuk.

Zaterdag zijn we gaan snorkelen rond het eiland. Ik heb me nooit zo in de onderwaterwereld verdiept, omdat ik niet mag duiken. Maar na zo’n dag baal ik daar toch wel van. Wat is het mooi!! Even de tijd nemen om goed door een snorkel te kunnen ademen en vervolgens genieten, genieten, genieten. We gingen met een bootje het eiland rond. Vervolgens hadden we 5 stops. En de mannetjes op de boot zorgen ervoor dat vissen wel op je af komen door ze te voeren. Je zwemt door een hele school heen.

En dan nu zijn we weer in Bangkok. Gisteren hebben we de boot naar het vaste land genomen en vervolgens de bus naar Bangkok. We kwamen uit op Koa San Road *backpackersplek* en hebben daar nog een drankje gedaan. En nu, deze laatste dag, bestaat uit sightseeing. We nemen zo de skytrain en de boot op de rivier om naar de liggende buddha te gaan en naar Wat Arun. Daarna zien we nog wel even. Een ding is zeker, we kijken allebei op tegen vanavond. Dan is de vakantie voorbij en gaat het normale leven beginnen... En gaan we elkaar vooral weer erg veel missen.

Maarrrrrrr... We hebben genoten & eigenlijk doen we dat nog steeds!

• 01 September 2014 - 09:15

Janneke:

Mooi verhaal Anne, zo te lezen was het een fantaaaaaastische vakantie! Wat hebben jullie veel gedaan en gezien, geweldig!! Xxx

• 01 September 2014 - 10:27

Elke:

Mooi!
    Sterkte met het afscheid van elkaar en voor je het weet....

• 01 September 2014 - 16:34

Rony Ordelmans:

Leuk mensen,super vermaakt en daarnaast niet de luie toerist maar de bezige bijen. En Jongens het is zo december en sterkt de liefde.