Allemaal Positiviteit - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu Allemaal Positiviteit - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu

Allemaal Positiviteit

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok


Ja! Het is weer terug: positiviteit. En dat niet alleen, ik bruis er gewoon van.

Vandaag heb ik mijn eerste werkdag gehad bij de receptie. Wat voelt dat goed zeg! Na een maand van erg eentonig werk, kom ik er pas achter hoe divers receptie kan zijn. Het voelt goed om verschillende talen te spreken, te multitasken, mensen informatie te geven en je enthousiasme over te brengen. Ik heb zoveel gelachen en zoveel leuke reacties gehad dat ik weer terug ben.

Niet alléén vandaag stond het in het teken van positief zijn, maar de hele week bestaat daar eigenlijk al uit.

Afgelopen donderdag ben ik op pad gegaan met de Mexicaantjes. Na een hele nacht van feesten, zijn we uiteindelijk op het vliegveld beland om daar Norma en Irving uit te zwaaien. Dit gebeurde met een lach & een traan. Voor hen was het beter dat ze naar huis zouden gaan, maar toch heb je met deze mensen een geweldige band opgebouwd en waren zij wel mijn familie in Thailand. Het was een mooi afscheid, ik hoop ze nog eens te treffen in mijn leven.

De dagen erna bestond voornamelijk uit werken bij de executive lounge. In deze laatste paar dagen heb ik ongelofelijke leuke gasten ontmoet. Ze kwamen vanuit de hele wereld, en ik heb ontzettende boeiende gesprekken gehad. De “hotello” wereld blijkt toch erg klein te zijn. Overal zijn er wel connecties, en als die er niet zijn, dan worden die er wel gemaakt. Het zette mij vooral aan het denken over mijn toekomst. – Wat wil ik nu eigenlijk? / Wat wil ik bereiken met deze opleiding? / Waar zie ik mezelf later werken? – Ik heb altijd gedacht dat ik meer met HR wilde gaan doen, maar nu begin ik toch steeds meer naar marketing en communicatie neigen.

En deze interesse voor marketing en communicatie kon ik maandag meteen in de praktijk toepassen. De afdeling HR had Midas, David, Sander en mij gevraagd om een groep internationale master toerisme studenten rond te leiden door het hotel. Ik werd daarbij opgedeeld in een groep met Midas en was ik de enige die de dag introduceerde etc. Oké, dan slaan de zenuwen toch wel even toe: voor een groep door de microfoon praten en improviseren. Uiteindelijk ging het me goed af. Ook tijdens de rondleiding kwamen Midas en ik erachter dat we ontzettend veel kennis van het hotel hebben. Het is ontzettend leuk om dit te organiseren voor zo’n groep. Normaal gesproken ben ik één van die studenten die mee gaat naar een hotel visit en alle vragen afvuurt, nu ben ik juist degene die alle kennis van het “product” heeft en dit over probeert te brengen op de anderen. Ik zeg: Missie geslaagd! Het was een heerlijke dag.

Niet alleen hebben we ons deze week verdiept in de hotelwereld van het Rembrandt hotel. Maar ook in die van anderen. Een gast van de executive lounge had Midas en mij uitgenodigd om afgelopen woensdag mee te gaan naar een beurs in het Centara Convention Center. Op onze vrije dag vertrokken we rond half elf naar onze bestemming. Het bleek dat Ben van alles had geregeld om ons binnen te krijgen. Een normaal ticket zou 100Dollar per persoon zijn, wij mochten gratis naar binnen. Top! We hebben allerlei mooie bedrijven gezien en hier en daar een praatje gemaakt. Ook zijn er wat business kaartjes uitgedeeld en mogelijkheden besproken voor management stages. Vervolgens hadden we de smaak flink te pakken en zijn we een paar andere hotels gaan bezoeken in Bangkok. Uiteindelijk zijn we bij een ontzettend schattig restaurantje uit gekomen. Ik was meteen verliefd.

Om verder het positieve erin te houden ben ik weer gezond aan het eten en is het mijn voornemen om toch wel weer een aantal keer per week te gaan sporten. En dat het liefst voor mijn werktijd van 07.30u ’s morgens.

Om het samen te vatten: ik heb de smaak weer flink te pakken!

  • 02 Oktober 2014 - 17:18

    Ron:

    Mooi Anne,positief zijn is de meer dan de helft van het totaal.werk ze en veel plezier verder. O ja ik zou ook voor marketing en communicatie gaan.Xxx Rony

  • 02 Oktober 2014 - 20:26

    Tante Anneke:

    Ha Anne,
    Klinkt geweldig die positieve outburst van je. Lekker zo houden. En ook heerlijk je creativiteit kwijt kunnen in Marketing & Communicatie is denk ik ook echt jouw ding. Maar je hoeft gelukkig nog niet te kiezen, alleen lekker alles meemaken.
    Geniet met volle teugen en tot weer. Xxx

  • 03 Oktober 2014 - 14:11

    Elke:

    Geweldig om jouw positief verhaal te lezen! Heerlijk!
    Geniet er nog van!

  • 04 Oktober 2014 - 10:17

    Rufina En Harry:

    klinkt goed Anne! Fijn dat je weer terug bent op de receptie. Ook geweldig dat je naast je "gewone" werk gevraagd wordt om andere leuke dingen op te pakken. Ook wij denken dat marketing en communicatie goed bij je past en je een blijvende uitdaging kan geven! Dikke kus! Pap en mam xxxxxxxx

  • 06 Oktober 2014 - 07:53

    Yvonne:

    Lieve Anne,
    Eindelijk ben ik je dan ook aan het volgen, het was heerlijk om te lezen (voor mij was het een heel boekwerk). Fantastisch om te zien (lezen) dat het zo goed met je gaat, ik blijf vanaf nu weer uitkijken naar je verhalen.
    Geniet van het leven Anne, dat van jouw is tot nu toe wel heerlijk bijzonder! Je stort je er weer heerlijk in.

    Liefs en dikke kus van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 81098

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: