Van Cambodja naar Thailand en door naar Vietnam - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu Van Cambodja naar Thailand en door naar Vietnam - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu

Van Cambodja naar Thailand en door naar Vietnam

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 November 2014 | Thailand, Bangkok

Goede morgen vanuit het zonnige Bangkok, en het is zonnig, want het regenseizoen is voorbij! Whoehoe! Vorige week werd dit in Cambodja al flink gevierd als het “water festival”. Blijkbaar waren er gebieden waar je elkaar nat mocht gooien. En verder bestond een deel van Siem Reap uit podia, heel veel eetstalletjes, rommel, marktjes en heel veel feestende mensen. Leuk dat we dat even hebben gezien, want het was duidelijk dat dit niet voor de buitenlanders bedoeld was. Die Cambodjaanse mensen dansen zo grappig: benen vast aan de grond en wabberen maar…

De dag erna hadden we een fietstocht geboekt bij lokale studenten. We kwamen in de kleine dorpjes rond Siem Reap terecht. Dan blijkt de stad of net daar buiten toch echt een wereld van verschil te zijn. Héél erg mooi om te zien, maar wat een hitte. Helaas moest ik mijn fietstocht onderbreken, omdat ik net als de avond ervoor, weer ziek werd. De jongens waren super aardig en hebben mij teruggebracht naar het hostel met een scooter. Vervolgens heb ik daar een film gezien over de geschiedenis van Cambodja, Khmer Rouge. ’s Avonds vlogen we terug naar Bangkok en konden we vanuit het vliegtuig genieten van vuurwerk, omdat daar Loy Krathong werd gevierd: Delightful Colours of the River, mensen met lotusgevormde bloemen die over het water heen gaan.

De dagen erna vielen zwaar en bleek ik weer een darm ontsteking op te hebben gelopen. Inmiddels gaat het weer wat beter en voel ik me lang niet zo slecht meer.

En dat is maar goed ook, want het is ontzettend druk in het hotel. De bezettingsgraad lag de afgelopen dagen op ongeveer 98%. En op het moment wordt dat alleen maar meer. Vandaag zijn we overgeboekt. Dat betekent dus dat er meer gasten gaan komen, dan dat het hotel eigenlijk aan kan. Dat wordt nog een opgave. Maar het is duidelijk dat het hoogseizoen begonnen is: werken, werken en overwerken. Dit heeft misschien ook consequenties voor mijn chille bestaan hier. Vandaag moet ik namelijk al mijn spullen in gaan pakken, omdat het misschien mogelijk is dat ik mijn kamer uit wordt gezet. Waar ik dan naar toe ga, dat weet ik nog niet, maar daar maak ik me ook niet zo druk om.

Een ander leuk dingetje: van de week vroeg Nano mij voor de derde of vierde keer mee naar Vietnam. Zij gaat maandelijks naar Hanoi en het is een soort van tweede thuis voor haar. Ik gaf haar aan dat ik dat niet kon, omdat ik echt bijna geen vrije dagen meer heb. Toen zei ze: “I will fix that for you!” Het kwam er dus op neer dat ik niet kon weigeren (niet dat ik dat wilde) en dat ik zo snel mogelijk mijn visum moest gaan regelen. Gisteren ben ik naar de ambassade van Vietnam gegaan en heb ik mijn visum aangevraagd. Vandaag kan ik mijn paspoort ophalen & morgen vlieg ik naar Vietnam. Mijn paspoort raakt in korte tijd nu wel snel gevuld. Ik vlieg met VietJet morgen en dan kom ik zaterdagmiddag weer terug. Heerlijk van die impuls dingen.

Kortom: het volgende verslag vanuit Vietnam!

  • 11 November 2014 - 06:44

    Nico:

    Gatverpiellekkes,je maakt ook echt niks mee!! Geniet der maar lekker van!! :)

  • 11 November 2014 - 08:05

    Mam:

    Heerlijk als je 's morgens je computer opstart en zo'n heerlijk verhaal leest, jammer van de darm onsteking natuurlijk maar voor de rest weer heel veel beleven en genieten.
    Geniet van Hanoi en Nano. tot gauw xxxxxxxx mam

  • 11 November 2014 - 08:21

    Rony:

    Hoi Anne, Khmer Rouge is rode Khmer denk ik, ben je bij al die beenderen geweest, de slachtoffers van het regime Pol Pot,ik
    hoor dat wel als je terug
    bent. Was een verrassing dat ik je sprak met live beeld op de telefoon afgelooen zaterdag.

  • 11 November 2014 - 09:36

    Peter S.:

    Weer spannende verhalen, lieve Anne!! Ben benieuwd naar je avontuur in Vietnam, met plaatsnamen die ik me herinner van journaals uit de jaren '70. En toch, en toch....wou ik wel dat t januari was..... X

  • 11 November 2014 - 10:55

    Harry B.:

    Mooi verhaal Bakkertje!
    Geniet er nog maar van!
    groet en kus ,Pap

  • 12 November 2014 - 17:21

    Mariet:

    ha anne bofkont
    tja die darmontsteking wat vervlend maar je moet ook niet alles wat los en vastzit willen eten hou je in .
    geniet er nog maat van en veel plezier in vietnam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 81220

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: