Late Night - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu Late Night - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu

Late Night

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 November 2014 | Thailand, Bangkok


Ik kan het toch niet laten om een laatste verhaal te typen vanuit het Rembrandt.

Deze week staat in het teken van mijn night shifts. Maar dat is niet de enige late avond. In mijn vorige blog gaf ik al aan dat Midas en ik waren gevraagd voor de promo video van het hotel. Dinsdagavond was het zo ver. Bij zonsondergang stonden we op het balkon van het Rang Mahal restaurant. Er stond een tafel klaar met twee glazen met rode wijn en een roos. Er werd een zeer romantische sfeer gecreëerd, die alleen maar ongemakkelijk voelde. Voor het filmpje moesten we nogal verliefd naar elkaar kijken… In een woord: Cheesy!

Helemaal opgedoft vertrokken we naar de skybar Sirocco, van de film The Hangover 2. We namen een taxi, maar stonden in Soi 18 (mijn straat) al 10min vast in het verkeer. Er werd al snel beslist dat we een motor taxi zouden nemen. Aangekomen bij Lebua werden we meerdere malen begroet met de Thaise waai en vervolgens kwamen aan in de skybar. Ik heb al vaker een geweldig uitzicht van Bangkok gezien, maar dit was toch wel een van de mooiste. Een goed gesprek kwam op gang onder het genot van een heerlijke cocktail. Helaas is deze skybar niet erg goedkoop en zijn we daarna vertrokken naar een andere skybar: Cloud47. Daar hebben we nog een biertje gedronken en wat snacks gegeten. Het was een top avondje.

De dagen, of naja nachten, stonden in het teken van de nachtdienst. Met de voorbereiding van voldoende eten en genoeg Redbull lukte het de eerste nacht wel aardig. Er zijn toch veel meer werkzaamheden dan ik had gedacht. Om 22.00u begint de night shift en deze eindigt ’s ochtends om 08.00u. Ik kan je vertellen: dat is een lange nacht. Mijn eerste nacht bestond voornamelijk uit heel veel drama en heel veel “visitors”. Na die eerste nacht, had ik al meteen zoveel respect voor het team. Het is namelijk niet het meeste werk in de nacht, maar wel het zwaarste: lichamelijk en mentaal. Overdag slaap je toch lichter dan in de nacht. Plus in de nachtdienst zijn er véél vervelende gasten (dronken, asociaal en agressief). Geduld is een van de mooiste eigenschappen van het personeel.

Gelukkig weet het team ook dat het voor mensen die het niet gewend zijn, erg zwaar kan zijn. Zo hebben ze mij in de tweede nacht, 1,5 uur laten slapen onder de balie. Het wakker blijven vind ik op het moment niet meer het aller moeilijkste. Het aller moeilijkste vind ik overdag goed kunnen slapen. En het zwaarste is toch wel dat je steeds een kater gevoel hebt.

Op het moment ben ik aan het werk tijdens mijn laatste nacht dienst, tevens mijn laatste werkdag. We zijn met meer personeel dan normaal en maken er een klein feestje van. Ik heb gebak meegenomen en mijn collega’s hebben voor de pizza en de muziek gezorgd. Het personeel in de nacht dienst is een geweldig team. Een super manager, deze man heeft zoveel ervaring en kennis. Het is zonde voor het hotel, dat hij juist in de nachten werkt. Daar zouden ze veel meer mee kunnen doen. De dames waarmee ik werk zijn geweldig grappig. Ze hebben zoveel humor en zorgen voor me. Het is duidelijk dat ze Thais zijn: eten, eten, eten! Kortom: nachten van veel eten en heel veel lachen.

Op het moment is het bijna half zes. We hebben nog twee uur voor de boeg. Vanaf 6 uur wordt het druk. Dat is meestal een piek moment: veel uitchecken en veel inchecken. En dan is het weer tijd voor ontbijt. En daarna, EINDELIJK, naar de weekend market. Ik heb normaal gesproken nooit vrij in het weekend, dus moet ik nu maar een nachtje doorhalen. En dan is het vanavond tijd voor een borrel. Morgen de laatste dingetjes en INPAKKEN!

Dinsdag: Koh Tao!

Seeeeeee yaaaaa, xxx

  • 30 November 2014 - 00:21

    Ruby:

    Snoepje geniet van je laatste avond met je fijne collega's. Niet te veel Hollywood attitudes krijgen nu. Kissen van Ruby Jolie ♥

  • 30 November 2014 - 00:21

    Ruby:

    Snoepje geniet van je laatste avond met je fijne collega's. Niet te veel Hollywood attitudes krijgen nu. Kissen van Ruby Jolie ♥

  • 30 November 2014 - 01:09

    Nico:

    Zo,nu weet je ook wat nachtdienst is.......( heb ik iedere derde week) "Geniet" nog maar effe van de laatste uurtjes...;) Ik wens je heel veel plezier ,fun en een geweldige vakantie!! :)

  • 30 November 2014 - 09:08

    Peter S.:

    Hé, hé, het eind komt in zicht! Nog veel plezier, je laatste maandje in het erg verre oosten. Kus, Peter en Heleen.

  • 30 November 2014 - 09:28

    Harry B.:

    Goedzo bakkertje!!
    Nu vakantie en uitrusten. Daarna LEKKER VAKANTIE!
    Hier Sinterklaas stress: gedichten en surprises maken.
    Dikke kus Pap

  • 30 November 2014 - 10:49

    Hanneke:

    Lieve Anne. Fijn dat je respect voor de nachtdienst hebt..I know the feeling. Veel plezier je laatste daagjes daar! X

  • 30 November 2014 - 15:37

    Tante Anneke:

    Ha Anne, lekker nog genieten daar en daarna genieten wij weer van jou. Xxx

  • 01 December 2014 - 10:52

    Wia:

    Zo,het zit er nu op met het werk,toch een prima plek geweest dachten we en nu maar genieten van de vakantie,fijne weken en geniet nog maar voor 200pr.Liefs uit Sneek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 81228

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: