Stel je eens voor... - Reisverslag uit Ban Chalok Lam, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu Stel je eens voor... - Reisverslag uit Ban Chalok Lam, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu

Stel je eens voor...

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 December 2014 | Thailand, Ban Chalok Lam


Stel je eens voor dat je ergens in Azie bent. Je ligt op je rug op het strand. Er komt af en toe een verfrissend briesje op je af en je voelt de zon warm op je huid branden. Je hoort de zee, de golven en af en toe hoor je wat vogels fluiten. Vervolgens open je je ogen en zie je jezelf op een wit strand liggen. Zodra je je omdraait zie je kokosnoten in de bomen hangen en als je verder kijkt zie je jungle en bos. Er zijn maar weinig mensen om je heen. En dan ineens schrik je van het geluid van een springende aap... En dan... Dan blijkt het ineens werkelijkheid te zijn. Want dat is het. En het heet Bottle Beach gelegen op Koh Phangan. Het full moon party eiland.

Om in dit Paradiso te komen, begin ik mijn blog in Bangkok.

De laatste stage dag/nacht zit erop. Meteen na mijn nachtdienst ga in door naar Chatuchak weekend market om wat leuke dingen te kopen. Uiteindelijk komen we vermoeid thuis met allemaal leuke spulletjes en heel veel uiltjes. Deze uiltjes geef ik later op de dag met een persoonlijk briefje aan alle mensen die voor mij belangrijk zijn geweest in het Rembrandt. Het is nog een heel werk.

De avond sluiten we af met een afscheidsfeestje. Met een aantal leuke collega's drinken we bier, eten we Thais eten en bespreken we de mooiste momenten. Conclusie van mijn collega's: Anne is als een Thai, altijd lachen, alles eten, voelt zich nergens te goed voor en draagt tweedehands kleding. In mijn ogen een groot compliment. Ik hoor erbij.

De dag erna pak ik mijn spullen en zie ik 's avonds een aantal Nederlandse meiden om bij een skybar te eten. Ons groepje voor onze vakantie is compleet: Anouk is terug van Bali en Mila is overgekomen vanuit Kuala Lumpur.

De dag erna vertrekken we naar Koh Tao. We zien zonsondergang en maken ons klaar voor de voor de komende dagen: een dag snorkelen, een viewpoint, naar Nanguan eiland, drankjes doen, kaart spelletjes spelen en naar de mooiste baai van Koh tao, Oaw Leuk.

De tijd op Koh Tao vliegt voorbij en we nemen de 2-uur durende boot naar het full moon eiland. Aangekomen op de pier nemen we een taxi naar een andere pier om daar weer een boot te nemen. Onze bestemming is namelijk per auto niet te bereiken. We ontmoeten een leuk stel en zetten onze tocht verder met al onze spullen op een longtailboot. Dat valt tegen. De zee is wild en de golven gaan tekeer. Dan ineens zien we een pauper boot voorbij komen, iets dat bijna uit elkaar valt. Wat blijkt: midden op zee, met de wilde golven en al onze bagage moeten we overstappen. Iets waarvan ik dacht dat het een grapje was... We stappen over en voor mijn gevoel gaat het maar net goed. De bodem van deze boot kan ieder moment uit elkaar vallen. We klappen op het water en het gaat alleen maar harder. We houden elkaar vast en schreeuwen het af en toe uit. Als we het maar overleven...

En dat doen we. Ik lach hardop op de boot, maar dat is meer van de zenuwen dan van geluk. Uiteindelijk komen we aan en zijn we in Heaven beland. Tijdens de boot trip heb ik helaas niet zo van het uitzicht kunnen genieten, maar wat is het hier mooi: adembenemend.

En nu liggen we er dan. Precies zoals ik in de eerste alinea beschreef. Echt geweldig. Een nadeel: internet is er nauwelijks. Maar ach, daar moet je iets voor over hebben.

  • 06 December 2014 - 10:02

    Peter S.:

    Dus als jij net als een Thai bent, betekent dat dan ook dat alle Thai eigenwijs zijn en altijd gelijk willen hebben!

  • 06 December 2014 - 10:03

    Peter S.:

    p/s Mag ik naast je komen liggen?

  • 06 December 2014 - 10:17

    Janneke:

    Wauuuuuuuuuuuuuuuuuwwwwwwwww Anne!!!!!
    Xxx

  • 06 December 2014 - 11:08

    Tante Anneke :

    Ik ga nu toch echt serieus jaloers worden

  • 06 December 2014 - 11:43

    Harry B.:

    Superrrr!
    Nog 4 weken en dan winterjas!
    Vanavond hier de Sint en ...
    Dikke kus, Pap

  • 06 December 2014 - 12:37

    Sint En Piet:

    Lieve Anne,

    De digitalisering heeft een vlucht genomen
    Voor ons een geluk want FaceTime is niet meer weg te dromen
    Je bent er helaas niet bij dit jaar,
    Maar de kadootjes staan toch voor je klaar.

    Opperpiet is al hard aan het werk met de kleuren blauw,
    Om je straks te wapenen tegen de kou
    Op 31 december in vol ornaat
    Staat de familie weer paraat

    Je reis naar Bangkok en aanverwante landen
    Is niet voor iedereen voorhanden
    Je hebt er je eigen verhaal van gemaakt
    Dat menigeen hier in Nederland behoorlijk raakt

    Straks zit je weer in de collegebanken te leren
    Denk je terug aan Thailand met al die mooie meren
    Niet lang daarna zul je weer je Biezen pakken
    Om naar een ander exotisch land af te zakken

    Maar nu nog reizen en genieten
    Go for it girl, roepen hier de zwarte pieten
    Kilometers achtereen ga je door
    Want daar is die backpack voor

    Op 31 december zijn we weer allemaal bij elkaar hier in het zuiden
    Om 2014 geweldig af te sluiten en 2015 knallend in te luiden!

    Sint en piet



  • 06 December 2014 - 12:49

    Yvonne:

    Helemaal stil..........
    xxxxxxxx

  • 08 December 2014 - 20:58

    Elke:

    Zucht....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 81217

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: