Thuiskomst - Reisverslag uit Nieuw-Bergen, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu Thuiskomst - Reisverslag uit Nieuw-Bergen, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu

Thuiskomst

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

03 Januari 2015 | Nederland, Nieuw-Bergen

Met mijn tas op mijn buik loop ik door Schiphol op zoek naar een toilet. En dan… Voordat ik het in de gaten heb ik zie ik links van me, door het raam, een groep staan met een Minion ballon in de hand. Jep, het is mijn gekke familie inclusief Robbert, Emiel en de verrassing: Amber. Super leuk. Snel schieten Luna, Anouk en ik naar het toilet en dan halen we de bagage op. En dan gaan we door de deur: ik word er een beetje melig van en ik voel de zenuwen opkomen. Dan loop ik eruit en ik hoor die gekke familie van mij heel hard juichen: Ja, dit is het! Ik ben thuis! Na allemaal knuffels en kussen krijg ik een winterjas aangereikt met een dikke sjaal. Op naar de kou…

Maar voordat ik in die kou beland ben, ben ik vanuit Koh Chang nog afgereisd naar Bangkok. Ook dat voelde als een thuiskomst. Hartelijk werden Anouk en ik verwelkomd in het Rembrandt Hotel. Heel toevallig kregen we kamernummer 2208, mijn verjaardag. Voor een schappelijke prijs hadden we een executive kamer inclusief executive lounge. We kwamen rond 18.00u aan, precies op tijd dus voor happy hour: heerlijk hapjes en drankjes voor noppes. Daarna hebben we nog een borrel gedaan met Midas en zijn we vroeg naar bed gegaan. Het was toch wel een lange dag.

De dag erna werden we vroeg wakker: D-Day! Een dag van zenuwen. Anouk had nauwelijks geslapen en ik had een licht humeur. Alles voelde zo onwerkelijk. We hebben onze tassen ingepakt, rustig aan gedaan en zijn toen weer naar de executive lounge gegaan voor het ontbijt. Een mooie afsluiter: een royaal ontbijt met uitzicht op de stad. Vervolgens ben ik met Nano koffie gaan drinken. Heel erg gezellig. Ook werden er twee mooie fotoboekjes in mijn handen gedrukt. Zo mooi!

In de loop van de dag ontving ik nog zoveel lieve cadeautjes en wensen van mijn collega’s, op dat moment werd ik er alleen maar verdrietig van. Hoe kan ik dit toch allemaal achterlaten? Een gedachte die toch vaker die dag in mijn hoofd opkwam… Deze gedachte werd alleen maar versterkt nadat mijn collega vertelde dat ze met een groepje van 7 collega’s ons uit gingen zwaaien! Oei, de tranen begonnen te lopen.

De dag verliep snel en uiteindelijk hebben Anouk, Midas en ik het afgesloten met een gratis cocktail in de lobby bar. En toen… Toen kwam het vertrek. Nogmaals zo onwerkelijk. En voordat we het wisten zaten we in het vliegtuig op weg naar Abu Dhabi. Een korte stop daar en daarna richting Amsterdam.

En nu… Nu zit ik weer thuis. Oudejaarsdag was gezellig en gelukkig niet te druk. Het nieuwe jaar hebben we goed ingeluid en nu is het vooral erg wennen. Zaken moeten weer op orde worden gesteld en woensdag mag ik weer naar school. Het voelt alsof het zo snel is gegaan. Het besef dat ik nu echt weer thuis ben is er nog niet helemaal. Maar dat komt allemaal vanzelf wel weer terug.

En voor jullie: allemaal hartelijk bedankt voor het lezen van mijn verhalen. Ik heb genoten om ze te schrijven. Heerlijk om alles op deze manier te delen en daar zoveel leuke reacties op te krijgen: niet alleen per reactie hier op de pagina, maar ook per post, Facebook en face2face. Ook ik ga dit bloggen heel erg missen.

Dikke kus vanuit het ijskoude Nederland,
Anne


  • 03 Januari 2015 - 15:40

    Janneke:

    Welkom thuis Anne! Wat heb jij daar toch een fantastische tijd gehad en dat heb je allemaal aan jezelf te danken, topmeid!! Geniet van je familie en vrienden.....
    Xxx

  • 03 Januari 2015 - 20:19

    Yvonne:

    Lieve Anne,
    Ik heb altijd al (zéker ook live;-) van jou verhalen genoten, bedankt dat we op deze manier met je mee mochten reizen. Hopelijk zie ik je snel weer ooit een keer.....
    Liefs

  • 03 Januari 2015 - 22:43

    Patty:

    Lieve Anne.
    Ik heb genoten van jou leuke verslagen.
    Wat heb jij een geweldige stage gehad en een
    Mooie reizen gemaakt.
    En nu weer wennen aan de kou en de mentaliteit hier.
    Toi toi toi. Groetjes en liefs Patty

  • 06 Januari 2015 - 17:39

    Die Fries:

    Anne is baaaaaack!!!

  • 11 Januari 2015 - 18:15

    Elke:

    Ik heb genoten van jouw verhalen Anne, jammer om ze niet meer in mijn mailbox te ontvangen! Succes weer met wennen en op een mooi 2015! Groetjes,
    Elke

  • 11 Januari 2015 - 18:15

    Elke:

    Ik heb genoten van jouw verhalen Anne, jammer om ze niet meer in mijn mailbox te ontvangen! Succes weer met wennen en op een mooi 2015! Groetjes,
    Elke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 81100

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: