De Woestijn! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Anne - WaarBenJij.nu De Woestijn! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Anne - WaarBenJij.nu

De Woestijn!

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 Oktober 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Het gevoel van in een achtbaan zitten, maar dan enger, spannender en gevaarlijker had ik gisteren. Samen met mijn collega’s zat ik een 4x4 auto. We reden midden door de woestijnduinen, zand schiet aan alle kanten van de auto, mijn handen zweten en ik schreeuw het uit: ik weet eigenlijk niet zo goed of ik het wel of niet leuk moet vinden. Door de zenuwen kan ik niet stoppen met lachen en vraag ik me na iedere zandduin weer af, waarom we dat ook alweer gingen doen. Ik word er misselijk van, maar ook kijk ik mijn ogen uit. Zodra we uit de auto stappen, komt de warmte mij tegemoet en trek ik mijn schoenen uit. Zand! Overal zand. Het is alsof ik voor het eerst sneeuw zie, een ongelofelijk mooi moment. Hoe ver je ook kijkt, overal zie je zand en duinen, en hoe meer je doorloopt des te meer de zon op je huid en op je voeten begint te branden.

Dit is een georganiseerde dag. Samen met mijn collega’s geniet ik van een desert safari. Een dagdeel waar we de woestijn ingaan en ons wanen in het land van Aladdin.

Voor onze chauffeur is het dagelijkse kost. Al snel merkt hij dat we het “extreme” leuk vinden, en begint hij allerlei kunstjes met de auto uit te halen. Ik schiet alle kanten op, gil het uit, en ben heel blij dat ik een gordel om heb. Na een periode van door de woestijn rijden komen we bij een kamelen kamp aan. We mogen kijken, naar ze toe lopen en ze zelfs aanraken. Ik blijf op afstand, schiet een paar foto’s en geniet van het moment. We gaan weer door…

Weer door de zandduinen, de auto schut heen en weer en niet iedereen geniet meer. Er worden plastic zakjes tevoorschijn gehaald, maar gelukkig worden ze niet gebruikt… ! :)

We komen aan bij het kamp waar we in de avond zullen eten. Vóór zonsondergang kunnen we genieten van allerlei activiteiten: sandboarding, quad rijden, kameel rijden, henna, waterpijp roken en ons verkleden in de lokale kleding. Ik probeer sandboarding, maar dat wil niet helemaal lukken. Wel geniet ik van het uitzicht als ik midden op een zandberg sta, ik zie de zon steeds verder zakken. Prachtig!

Daarna trek ik de stoute schoenen aan: quad rijden! Eigenlijk durf ik niet zo goed, maar toch ga ik het doen. Ik stap op het apparaat en voordat ik het echt besef rijd ik door de zandduinen. Wat een geweldige ervaring, het uitzicht is geweldig en wat gaat mijn hart tekeer. Helaas, heb ik geen GoPro, maar dit had ik zeker vast willen leggen.

Na deze geweldige ervaring genieten we van heerlijk eten, laat ik een henna tattoo zetten en sta ik ineens naast een vrouw op het podium buik te dansen. Naja, een poging tot dan… Ik zelf kan het niet echt, maar deze danseres is in topvorm.

Wauw! Dat is alles wat ik er nog over kan zeggen. Dit zal ik nooit vergeten!

  • 17 Oktober 2015 - 19:21

    Yvonne:

    Wauw!!!!!!!!
    Benieuwd naar de foto's......
    xxx

  • 17 Oktober 2015 - 19:53

    Anne :

    Hey Yvonne, bedankt voor je berichtje :). De foto's heb ik op Facebook geplaatst, omdat deze website niet zo goed meewerkt. Ik kan eventueel ook wel een paar mailen of je moet even spieken via Janneke xx

  • 17 Oktober 2015 - 19:55

    Marja:

    Mooi avontuur en leuke foto's enneh......dat buikdansen heeft niks te maken dat je niet kan dansen, maar alles te maken met het ontbreken van een buik!!!! Dikke knuffel XXXX Marja

  • 17 Oktober 2015 - 22:29

    Loor:

    Haha an wat een beleving ik voel je ervaringen helemaal! Klinkt als een supertoffe dag!!geniett

  • 18 Oktober 2015 - 12:08

    Yvonne:

    Haha, Anne Janna Maria Bakker :-) gevonden (via Jurgen)
    Prachtig hoor....
    Kus Yvonne Regina Nicolacina Maria van Gerwen ;-)

  • 18 Oktober 2015 - 14:06

    Rony:

    Ik heb wat gemist, zou je willen zien buikdansen. Leuk verhaal ravotten in de zandduinen. Kijk uit naar het volgende verhaal. Knuffel van Mieke en mij.

  • 18 Oktober 2015 - 14:07

    Janneke:

    Geweldig Anne wat jij allemaal meemaakt! Werken en genieten, dat doe je goed! Xxx

  • 19 Oktober 2015 - 14:44

    Harry B.:

    Je rijbewijs halen in Abu op de quad! Mooi.
    Dikke kus, pap.

  • 21 Oktober 2015 - 16:40

    Wia:

    Geweldig Anne,wat maak je wat mee,wat een totaal andere wereld is het daar,fijn dat je werk je zo goed bevalt en dat je veel met je collega's kunt optrekken.We genieten van je verhalen!groetjes,xxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 81108

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: