Leukemie is helemaal niet zo leuk - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Anne - WaarBenJij.nu Leukemie is helemaal niet zo leuk - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Anne - WaarBenJij.nu

Leukemie is helemaal niet zo leuk

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 November 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Het is een rollercoaster! Voor diegene het nog niet weten: Ik lig vandaag precies 1 maand in Sheikh Khalifa Medical City, een van de beste ziekenhuizen in de UAE. Exact een maand geleden kreeg ik een telefoontje van een dokter in paniek. Mijn bloedtest was extreem. 3 dagen later is het confirmed: ik heb leukemie. Ineens stort je wereld in. Mijn eerste vraag: “Kan ik naar Nederland?” En dat blijkt een dikke NEE te zijn.

Het positieve van deze leukemie is dat hij heel extreem in het begin is, maar wel goed te behandelen. De dokters geven aan dat de inductie fase van de chemo ongeveer 25-40 dagen is. En dat ik daarna mijn behandeling in Nederland voort kan zetten.

Helaas verloopt mijn traject zwaarder. Iedere bijwerking die je kan krijgen, kan ik afstrepen van het lijstje. En dat is zwaar! Ik ben inmiddels al een paar keer verhuisd en lig na een heftige week op medium care aan de beademing. Tijdelijk ben ik gestopt met chemo, want ik kreeg een longinfectie, waar ik nu herstellende van ben.

En op het moment zijn papa en mama hier ook. Zij hebben meteen het vliegtuig naar Abu Dhabi genomen. Dat is geweldig. Want ondanks dat ik zoveel ontzettend veel lieve mensen om me heen heb, is familie fijner. Al moet ik zeggen dat de Westin echt als een familie voelt. Zij doen zoveel voor mij en mijn ouders op het moment, dat is onvergetelijk!

Ik hoop dat ik binnen een paar dagen terug kan naar de hematologie afdeling, waar ik mijn chemo traject voortzet. Voor vandaag de challenge: proberen rechtop te zitten op een stoel. Ja, dat is een hele uitdaging, na meer dan 1 week in bed te liggen. Anne/Anna Omaatje!

Om me te uiten spreken ik over goede en slechte dagen. En vandaag is een goede dag:

“Everyone wants happiness, no one wants pain, but you can’t have a rainbow without a little rain!”



  • 23 November 2016 - 07:04

    Hanneke:

    He Anna, hou je sterk! Mooi verslag (ondanks de vervelende inhoud ;) Succes met zitten :) Dikke kus

  • 23 November 2016 - 07:06

    Petra:

    Heel veel sterkte meid.
    Je bent een toppertje♡♡♡

  • 23 November 2016 - 07:10

    Leon & Shirley:

    Heel veel sterkte lieve Anne. Wij denken heel veel aan je.

    Veel liefs Leon & Shirley

  • 23 November 2016 - 07:53

    Tante Anneke:

    Ha meiske. Dit doe je goed. Niet de beste reden om je blog weer op te pakken maar wel een waar je niet omheen kunt. Straks is dit een van de vele verslagen waarvan de mooisten nog moeten komen. Je bent een dapper ding en wij denken heel veel aan je . You go girl!!!!

    Dikke knuffel ome Raymund en tante Anneke

  • 23 November 2016 - 09:14

    Janneke:

    Hi Anne, via je reisverslagen heb je ons laten mee-genieten van je mooie avonturen, nu hoop ik dat wij jou (onder andere via deze weg) kunnen steunen in je strijd tegen de leukemie.
    Lieve Anne, je bent een kanjer, heel veel sterkte!
    Liefs Janneke

  • 23 November 2016 - 09:28

    Fenne:

    Lieve Annie,
    Wat ben ik trots op jou en op je strijdkracht!

    Dikke kus,
    Fenne

  • 23 November 2016 - 09:50

    Midas:

    Jouw positiviteit en goede streven, daar kunnen heel veel mensen van leren. Ik ben trots op jou!

  • 23 November 2016 - 10:09

    Marleen:

    Lieve Anne wat sta je er toch positief en sterk in! Echt super trots op je. We weten dat het niet gemakkelijk voor jou en je ouders is. En dat warme bad waar je in terecht gekomen bent is prachtig. Op naar de afdeling! Dikke kus.

  • 23 November 2016 - 10:12

    Sharon:

    Hoi Anne,

    Dat is schrikken zeg! Het nieuws was al binnengedruppeld op Het Heijderbos....

    Ik wil je heel veel sterkte toewensen met alle behandelingen en je herstel!

    Groetjes, Sharon

  • 23 November 2016 - 10:39

    Petra Van Berlo:

    Lieve Anne,

    Ik hoorde het via via CP. We schrokken ons we wezeloos en voor jouw helemaal.
    Zo veranderd je leven van de een op de andere dag.
    Maar jij kan dat, want jij bent altijd zo blij, vrolijk en positief.
    Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel en kus.

    Liefs Petra van Berlo.

  • 23 November 2016 - 11:08

    Marijke:

    Lieve Anne heel veel sterkte, en een dikke

  • 23 November 2016 - 11:10

    Anja Wolters:

    Heel veel sterkte en succes

  • 23 November 2016 - 11:10

    Marijke:

    Lieve Anne,

    Heel veel sterkte!
    En een dikke kus voor jouw en je ouders.

    Groetjes Marijke

  • 23 November 2016 - 11:29

    Yvonne:

    Lieve Anne,
    Hoge, hoge bergen, diepe, diepe dalen en jij kan ze allemaal aan. Wat kan ik anders dan daar enorm groot respect voor hebben en supertrots zijn op jou! Je steunen en met je meeleven en hopen, bidden dat je de shit snel achter je kunt laten en naar Nederland kunt voor je verdere genezingsproces.

    Go Anne Go, if someone can do it, you are the one!!!

    Alle liefs van 304842

  • 23 November 2016 - 11:33

    Mariëtte Van Maasacker:

    Annne Baker denk aan je ...

  • 23 November 2016 - 12:02

    Arie En Anita :

    Lieve Anne je bent een topper en je kunt het.....mooi dat je het zo allemaal beschrijft.
    Een dikke kus en knuffel ook voor pap en mam vanuit Deurne van ons allemaal❤️

  • 23 November 2016 - 12:08

    Hermien Schippers:

    Lieve Anne, Ik hoorde van Lorraine dat je zo'n ontzettende tegenslag te verduren hebt. Wat krijg je het voor de kiezen. Ik begreep dat je op zo'n leuke manier je draai hebt gevonden in Abu Dhabi.
    Gelukkig lees ik dat, ondanks dat je ook in de behandeling nog tegenslag hebt, wel goede hoop mag houden dat je hier doorheen kunt worstelen.
    Hou je taai, geniet van je familie en vrienden en bewonder jezelf over de kracht die je in je hebt.
    Warme, warm groet vanuit de NHTV!
    Hermien Schippers (studentendecaan)

  • 23 November 2016 - 12:12

    Ruby:

    ♡♡♡♡♡♡♡♡

  • 23 November 2016 - 12:20

    Mina:

    Lieve Anne

    Heel veel sterkte

  • 23 November 2016 - 12:31

    Audrey:

    Wat ben jij toch een sterk persoon! Respect hoe jij hier mee omgaat. Je weet dat ik aan je denk en die berg ook voor jou opfiets. Xx Audrey

  • 23 November 2016 - 13:51

    Knud:

    Anne, lief meisje. Heel veel sterkte.

  • 23 November 2016 - 19:31

    WiA Sneek:

    Lieve Anne,
    Alles wat we je zouden kunnnen zeggen en wensen is hier boven al geschreven. Ook wij
    zijn erg geschrokken maar jou kennende zijn we ervan overtuigd dat je alle eigenschappen
    bezit om het te kunnen redden.
    Het aller-aller beste gewenst meisje.
    Met lieve groeten uit Sneek.


  • 23 November 2016 - 20:07

    Ellen:

    Lieve Anne.
    Wat goed van je om het te delen.van je afschrijven.
    wat een liefde krijg je van al deze mensen.
    Dat verdien je ook.
    Liefs

  • 23 November 2016 - 22:52

    Elise Zandbergen:

    Hoi Anne, ik lees net je hele verhaal. Pff heftig hoor! Gelukkig zijn je pa (hij is mijn grote neef) en ma bij je. Je zult vast veel steun hebben aan hen, maar ook aan alle lieve en leuke berichtjes van alle mensen. Ik wens je heel veel beterschap en sterkte toe met het herstel van deze nare ziekte! Houd de moed erin en de groetjes aan je paps en mams! Liefs van een achternicht uit Belgie, Elise

  • 23 November 2016 - 23:45

    Marja:

    Lieverd, schrijf het maar van je af en wij sturen en blazen al onze positieve gedachten en knuffels naar jou toe. Liefs XXXXX

  • 24 November 2016 - 21:00

    Elke:

    :-( Zet 'm op meid! You can do it! Heel mooi geschreven.
    Ik blijf aan je denken!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 1205
Totaal aantal bezoekers 81223

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: