Hello Sunshine! - Reisverslag uit Nieuw-Bergen, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu Hello Sunshine! - Reisverslag uit Nieuw-Bergen, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu

Hello Sunshine!

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 April 2017 | Nederland, Nieuw-Bergen



Het is alweer april en de tijd vliegt. Ondanks dat het misschien niet de meest leuke periode uit mijn leven is, gaat de tijd snel en pak ik mijn momenten. Het is lente en de zon schijnt, dat maakt een enorm verschil. Even heb ik geen chemo, ben ik niet misselijk, gevoelig of moe en hoef ik dus niet dagelijks naar het ziekenhuis. 24 april a.s. begin ik pas weer met een volgende kuur van 20 chemo dagen. Op het moment, slik ik alleen ATRA pillen en die bijwerkingen vallen nu wel mee (*klopt af).


Nog 2,5 week mag ik lekker thuis blijven en genieten van mijn vrijheid. Rustig aan ben ik begonnen met trainen. Iedere dag wandel ik een uur met onze hond Sam, en ook helpt Linda (mijn nicht, tevens fysiotherapeut) om rustig mijn kracht weer op te bouwen. Het bevalt me goed, en van die spierpijn kan ik wel genieten. Zo ook vandaag, hebben we buiten getraind op het Meeuwenven in plaats van in de sportschool: heerlijk & zwaar! Daarna pak ik mijn rust.


Tijdens een chemo vrije maand pak je ook iets meer je sociale leven op en kun je daar ook van genieten. Ik ben heel erg open over alles, en dat maakt het ook toegankelijker voor mensen om met mij te praten over de leukemie. Maar soms, dan heb je er ook even geen zin in. Ik denk wel eens, goh, zal ik mijn verhaal opnemen en iedere keer aan iedereen laten horen. Haha, ik kan het inmiddels wel dromen. Al vind ik het toch wel lief en fijn dat mensen oprechte interesse tonen.

Een leuk weetje: Ondanks dat mijn haar uitviel en ik het daardoor af heb moeten scheren, groeit het nu toch wel mooi aan. Al sinds een paar weken durf ik zonder pruik, of zonder mutsjes naar buiten en geniet ik van mijn hele korte haar. Het is misschien niet wat ik graag wil, maar het staat best leuk.
Het is nu iets meer dan 1 centimeter.


En weer is het aftellen begonnen: deze keer gaat het niet over de chemo dagen (al moet ik er nog maar 40 van de 110, jeejjjj!), maar over een heel erg leuk bezoekje aan Malta. Woensdag over een week, heb ik bloed controle, en als de uitslagen goed zijn, dan mag ik een weekje weg. Whoop whoop! En ja… Dat is dan met toestemming van de dokter. Een dag voor Pasen vlieg ik dan vanaf Weeze naar Malta, en daar zal Anouk (bestieee van de hotelschool) me ophalen! Ze heeft wel 5 dagen vrij geregeld, dus we kunnen flink iets ondernemen als ik maar ’s middags mijn middagdutje doe. Ook werkt Inge (collega van Westin Abu Dhabi) op het eiland en ga ik dus een heel erg leuke week tegemoet! Ondanks dat het lichamelijk heel erg zwaar zal worden, kan ik daar toch alleen maar energie van krijgen. Ik kan niet wachten!

“Some days, you just have to create your own sunshine!”

  • 04 April 2017 - 16:07

    Petra:

    He anne

    Topper, je doet t super
    Geniet van je vacantie.
    Heel veel plezier.
    Liefs♡♡♡

  • 04 April 2017 - 19:34

    Jolien Strik:

    No words, just sending my love❤️
    Geniet in Malta saampjes❤️

  • 04 April 2017 - 21:08

    Emmereld Bruns :

    Fijn,daar krijg je zoveel Energie dikke kus

  • 04 April 2017 - 21:51

    Tante Anneke :

    He bikkel. Toch weer heerlijk om te lezen hoe jij je weg weer vind in deze moeilijke periode. Geniet straks van je vakantie en van je vriendinnen. Xxx

  • 05 April 2017 - 12:51

    Roel:

    Klinkt allemaal goed onder de omstandigheden, ben trots op je! Ben benieuwd hoe het korte kopje eruit ziet. Jou staat ook alles :)

    Dikke knuffel uit Oeganda

  • 05 April 2017 - 12:51

    Roel:

    Klinkt allemaal goed onder de omstandigheden, ben trots op je! Ben benieuwd hoe het korte kopje eruit ziet. Jou staat ook alles :)

    Dikke knuffel uit Oeganda

  • 05 April 2017 - 12:51

    Roel:

    Klinkt allemaal goed onder de omstandigheden, ben trots op je! Ben benieuwd hoe het korte kopje eruit ziet. Jou staat ook alles :)

    Dikke knuffel uit Oeganda

  • 05 April 2017 - 12:52

    Roel :

    Freaking internet...

  • 14 April 2017 - 22:28

    Elke:

    Wat ben jij toch een sterke meid!
    Hopelijk kun je morgen weg en kun je even van je 'vrijheid' genieten.

    Geniet er van!
    Lieve groetjes,
    Elke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuw-Bergen

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 655
Totaal aantal bezoekers 81092

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: