Kerst op Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu Kerst op Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu

Kerst op Koh Chang

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 December 2014 | Thailand, Ko Chang

Een kerst die anders is dan de anderen. Het knusse gevoel van kerst heeft plaats gemaakt voor zon, zee en strand. Het besef is er niet echt, maar toch ook wel. Even missen we de kou van buiten, een warme chocolademelk en de familie om je heen. Met dit soort momenten ben je toch het liefste thuis. Dit jaar is dat niet zo, dat accepteren en ook daar maken we een feestje van.

Kerstavond spenderen we op het strand. Ongeveer 15minuten lopen vanaf het hostel bevindt zich een heel kleine strandje, met een ongelofelijke hippie sfeer. We eindigen bij het enige Turkse tentje op het eiland. Voor één drankje mag je op een strandbedje gaan liggen en dit houden we zo de hele dag vol (ook na iets meer drankjes ;)). Op tijd liggen we in bed, omdat we de dag erna een vis- en snorkeltour hebben geboekt.

We staan vroeg op om nog even te ontbijten en dan lopen we naar de pier. Deze pier ligt in een oud vissersdorpje. Er hangt een gezellige sfeer. Ondanks dat er veel souvenir winkeltjes zijn, hangt hier niet het drukkende gevoel van de Thai dat je hier iets moet kopen. Dit eiland is wat rustiger, dan de rest van de plaatsen die we bezocht hebben. Koh Chang is relaxt!

Aangekomen op de boot voelen we ons niet helemaal thuis: wat hebben we in godsnaam geboekt? Er hangen vervelende mannetjes om ons heen, die al vroeg aan het bier zitten. We vinden een top plekje helemaal bovenop de boot en daar vermaken we ons goed. De dag bestaat voornamelijk uit leuke strandjes bezoeken, zonnen en snorkelen… En dan op het einde gaan we vissen… Oké! Dat is duidelijk niet aan mij besteed. Haha, maar ook niet aan de andere twee: ondanks hun meerdere pogingen, eindigen zij met net zoveel vis als ik. Niks dus ;).

De dag huren we kajaks en gaan we de zee over. Het is toch zwaarder dan gedacht, maar dat laat ons de pret niet drukken. We hebben plezier en genieten. We gaan op tijd terug naar het hostel. Daar is namelijk, op aanraden van ons, een barbecue georganiseerd. Voor nog minder dan 2 Euro krijg je een flinke hamburger, een aantal kipspiesjes en genoeg fruit. Zelf hebben we een fles Koh Chang wijn meegenomen, gemaakt van ananas. Na al die maanden geen fatsoenlijke wijn te hebben gedronken, hebben we goede hoop: en ja, prima te drinken voor een paar glaasjes.

In de loop van de dagen erna nemen Anouk en ik afscheid van Mila. Zij vertrekt 2 dagen eerder naar Nederland. In de avond zien we de andere Nederlandse meiden, die ook in Bangkok stage liepen. We sluiten Koh Chang samen af en de dag erna reizen we door naar Bangkok…

• 03 Januari 2015 - 14:21

Tante Anneke:

Ha die Anne,

Goed bezig met je schrijven. Ook de laatste verhalen zijn de moeite waard om op te schrijven en te lezen. Dat maakt je boek straks helemaal af en een heerlijke terugblik op jouw superstage ! Xxx