De Eerste Week - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Anne - WaarBenJij.nu De Eerste Week - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Anne - WaarBenJij.nu

De Eerste Week

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 September 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi


Het zit er bijna op! Mijn eerste week is bijna voorbij. Het begin van nieuw zijn ergens in het buitenland, is altijd een achtbaan van gevoelens en emoties. Je wordt aan zoveel nieuwe dingen blootgesteld, dat je vooral heel erg moet wennen.

Afgelopen zondag begon mijn introductie met nog 21 personeelsleden van 2 hotels. Een warm welkom! In drie dagen word je meegenomen in de wereld van Starwood en hun verschillende hotelketens. Het is als het ware een brainwash sessie (op een positieve manier), dat wordt begeleid door de training executive. Kortom: onderdeel van mijn toekomstige functie als stagiaire binnen HR.

Alles is voor je geregeld en op een leuke manier, leer je de mensen om je heen wat beter kennen. Eén ding is duidelijk, niemand is hier echt thuis. De groep (net als de stad Abu Dhabi) bestaat ook uit een mengelmoes van verschillende mensen, met verschillende achtergronden: Afrika, Azië en Europa. Al snel tref ik mijn huisgenootje Penna aan, ook zij is nieuw en geeft me een geweldig gevoel, omdat ze uit Thailand komt.

Na drie dagen word ik welkom geheten op mijn nieuwe afdeling HR. Wat me meteen opvalt is dat ik me lang niet zo hoef aan te passen aan mijn omgeving als vorig jaar. Hier worden de meeste dingen met een westerse blik benaderd. Dat heeft voor- en nadelen.

Tijdens de intern-sessie ontmoet ik nog drie andere Nederlandse “hotello’s”. Hotelschool Maastricht is goed vertegenwoordigd. Die avond besluit ik met hen en nog vier andere interns uit eten te gaan. Wat een gezelligheid!

Van Abu Dhabi heb ik nog niet heel veel gezien. Tijdens mijn eerste introductie dagen heb ik wel een bustour door de stad gehad en zijn we naar het Louvre geweest. Maar verder wacht ik nog een beetje op de iets koudere maanden. Want de hitte is nog erg extreem!

Aankomende heb ik drie dagen extra vrij, doordat er nationale feestdagen zijn. Kortom: vijf dagen chillings! Waarschijnlijk ga ik naar Yas Waterland, het strand en maak ik misschien wel een uitstapje naar Dubai.

Mijn eerste week is in ieder geval goed verlopen, met ups en downs. En ik kan jullie vertellen, dat ik helemaal niet volledig bedekt hoef rond te lopen. Hier in het plaatsje waar ik woon, kan ik sowieso shorts aan. Als ik naar een shopping mall ga, moet ik in ieder geval mijn benen bedekt hebben. De armen maken ze niet echt een probleem van. Dus, no worries! Ik heb vooral het gevoel dat ik op een plek terecht ben gekomen, waar het verschil tussen arm en rijk ontzettend groot is. En waar ik ontzettend aan het weer moet wennen. Haha, laat de winter maar komen :).

Op dit moment vind ik hetgeen wat ik van Abu Dhabi heb gezien vooral heel erg overweldigend, maar niet mooi. Ik ben nog nooit op een plek geweest, waarbij er nog zoveel wordt gebouwd. Ook wist ik niet dat het de hoofdstad is van de Emiraten, en dus niet Dubai. Eén ding is zeker, Abu Dhabi wil graag hun verleden en heden verwerken in hun toekomst.

Oh en nog één ding: het uitzicht vanuit mijn hotel is adembenemend!
Dus... Allemaal langskomen :) Jammer dat ik deze keer geen hotelkamer heb.

Tot snel!


  • 18 September 2015 - 19:34

    Janneke:

    Wow Anne, dat klinkt weer goed! Ik verlang nog helemaal niet naar de winter, ik ben dan ook nog nooit in zo'n "heet" land geweest. Heel veel succes meis!! Xxx

  • 18 September 2015 - 19:41

    Rony Ordelmans:

    Goed zo meiske , goed gevoel denk ik , blijf schrijven , wij blijven lezen

  • 18 September 2015 - 19:42

    Loor:

    An klinkt nu al super leerzaam al die indrukken die je krijgt! Hopelijk overwinnen je positieve gevoelens het als je terugblikt op afgelopen week. Langskomen wordt lastig maar een paar fotos zouden leuk zijn :D liefs

  • 18 September 2015 - 20:12

    Tante Anneke:

    Ha Anne,

    De vogel is weer gevlogen haha. Je staat weer aan het begin van een nieuw avontuur. Geweldig!!!!
    Blijf schrijven en wij verslinden je verhalen weer :D

    Xxx

  • 19 September 2015 - 11:45

    Stephanie:

    Leuk eerste verslagje weer. Heel succes en plezier gewenst. Groetjes Steef.

  • 27 September 2015 - 15:27

    Maaike:

    Leuk Anne!! klinkt goed! Hoop dat je hier net zo'n mooie tijd krijgt als bij al je andere reizen ;)
    Binnenkort even skypen? (en deze keer niet uitstellen zoals wij dat biede zo goed kunnen ;)

  • 30 September 2015 - 13:32

    Wia:

    Hoi Anne,we gaan weer genieten van je verhalen,het klinkt weer goed,we hopen dat je er weer zo'n mooie tijd zult hebben als bij je vorige reis.lieve groeten,oan sjen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 81256

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: