Bubbels & Krullen - Reisverslag uit Nieuw-Bergen, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu Bubbels & Krullen - Reisverslag uit Nieuw-Bergen, Nederland van Anne - WaarBenJij.nu

Bubbels & Krullen

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Juli 2017 | Nederland, Nieuw-Bergen



Ineens groeit mijn haar als kool. Het groeit ongeveer 1,5 cm per maand, dat is erg veel. Vooral omdat ik nog in de kuur zit. De krul zit er inmiddels ook goed in en het is ook donkerder van kleur dan normaal. Echte chemo krullen noemen ze het ook wel. Normaal heb wel "wavy" haar, maar nu schiet het echt alle kanten op. Best wel leuk... Ik combineer het met leuke bandanas! Over een jaar heb ik hopelijk weer een volle bos :)! Ik heb een liniaal app gedownload zodat ik altijd en overal mijn haar kan meten. Best grappig.


De laatste loodjes zijn begonnen en dat was eigenlijk best wel zwaar. De eerste 2,5 week van de kuur heb ik veel over moeten geven en had ik niet veel puf. Als ik dan op een feestje was voelde ik me niet goed, maar toch wilde ik er even uit. Over het algemeen zijn mensen dan heel erg aardig en vragen er veel naar. En dit klinkt misschien stom, maar ik had daar even geen behoefte aan. Als ik eerlijk zou antwoorden zou ik willen zeggen dat ik super misselijk ben, me klote voel, soms verdrietig of eenzaam ben en het er niet over wil hebben. Maar zo ben ik niet. Voor de buitenwereld wil ik vrolijk en sterk zijn. Maar als je je niet echt goed voelt, kan dat erg moeilijk zijn. Vaak vertrek ik dan vroeg en lig ik met een teleurstellend gevoel in bed. Maar ach, ik heb het dan geprobeerd en ben er even uitgeweest.


Een ander mini feestje staat op de planning. Morgen heb ik mijn laatste arsenic dag in het Radboud. Ondanks dat ik weet dat ik nog niet klaar ben, ga ik deze stap wel vieren. Van Linda en Mieke heb ik in december een klein flesje Cava gekregen en dat heb ik vanmorgen koud gelegd. Ik sta te popelen om de flessen open te poppen met ons gezin! Ook heb ik vandaag van mijn vaste taxi chauffeur twee flessen gekregen: één met en één zonder alcohol. Wat lief! Ik zit nog midden in de kuur, dus ik zal het op de kinder champagne houden, haha. Het gaat er mij om dat ik ze open kan schieten en dat er goede bubbels in zitten! Dat is feestelijk.


Nog even en dan is het allemaal voorbij. Dat is wat mensen denken... Nog twee weken ATRA pillen slikken, een beenmergpunctie en de uitslag in september. Dan kun je het kanker verhaal afsluiten! Maar is dat wel echt zo? Vandaag werd ik in het ziekenhuis op de feiten gedrukt: er komt een zwart gat aan en dat heeft tijd nodig om daar uit te komen. De overlevingsmodus wordt omgezet en dat vinden de meeste patiënten erg zwaar. Het wordt me aangeraden om bij AYA (organisatie voor jongeren met kanker) aan te kloppen en er iets mee te gaan doen. "Anne, dit kun je niet alleen." Vandaag werd dat duidelijk tegen me gezegd en ik voelde tranen opkomen. Ik leef zo erg naar het einde toe, maar dan blijkt dat nog helemaal niet het einde te zijn. Het boek kan dus nog niet dicht. En ik denk dat dat wel echt klopt. Ik voel intense vermoeidheid. Mijn lichaam en geest zijn een beetje klaar met deze "kanker zooi" ;). Maar ach, soms moet je dingen maar laten gebeuren en op je af laten komen. Toegeven en loslaten heet dat volgens mij, haha.


Anyways, ik sta te popelen om weer te gaan trainen, leuke dingen te gaan doen en even niet naar het ziekenhuis te hoeven. Al vind ik dat eigenlijk best wel heel erg eng... :)


"Fate is going to find you in your glass of champagne."

  • 13 Juli 2017 - 23:10

    Lieke :

    Lieve Anne, wat mooi geschreven... Wederom recht uit het hart. You can do this. Ook al is het nog even niet klaar, zoals je zelf al beschrijft. Dikke knuffel van ons xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 13 Juli 2017 - 23:25

    Tante Anneke :

    Lieve Anne. Het zijn de laatste loodjes en de eerste stapjes. Daar tussen in moet nog vorm krijgen. Ik ben ervan overtuigd dat je dat ook voor elkaar krijgt. In je eigen tempo en op je eigen manier. Wij zijn er voor je, al is het maar op de achtergrond. Wel vlakbij. Neem je stappen meisje. Dan struikel je misschien een keer. Jij komt er wel. Xxx

  • 14 Juli 2017 - 05:22

    Jolijn (NHTV):

    Wat super mooi geschreven Anne! Sterkte met de laatste loodjes... of zoals je schrijft, zijn het wel de laatste loodjes? En wanneer kan het boek dicht?! Elke keer sluit je weer een hoofdstuk af. Elk hoofstuk vanaf nu hopelijk steeds meer feestjes en minder ziekenhuis. Geniet van de bubbels. Proost!

  • 14 Juli 2017 - 06:53

    Maud Eising :

    Het boek gaat inderdaad nog niet dicht Anne. Je hebt nog een paar hoofdstukken te schrijven, want dit is uiteindelijk een boek met een happy end! Je mag trots zijn op je zelf dat je altijd positief bent gebleven en de moed hebt gehouden. Ga vooral door met schrijven, want die happy end wil ik wel lezen! Xxx

  • 14 Juli 2017 - 09:40

    Yvonne:

    Lieve schat,
    Ik sluit me helemaal aan bij Maud en Jolijn. Je zoekt gewoon een uitgever voor dit boek en gaat dan door met deel 2! Wij blijven gewoon jou "Groupies"...
    XXX

  • 14 Juli 2017 - 15:10

    Elke:

    Brok ik mijn keel.
    Geniet van het ontpoppen van de bubbels en verder wens ik jou heel veel kracht toe kanjer!
    X

  • 14 Juli 2017 - 22:25

    Petra:

    Geniet van de heerlijk bubbels.
    Wauw wat weer mooi geschreven, recht uit het hart.
    Toppie meid, jamai super trots zijn op jezelf.

  • 15 Juli 2017 - 07:53

    Sharon:

    Wat fijn dat je voorlopig in ieder geval niet meer naar het ziekenhuis hoeft. Heel veel sterkte, maar ook veel geluk en plezier voor de komende tijd gewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuw-Bergen

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 800
Totaal aantal bezoekers 81231

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: