Mijn eerste verslag! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu Mijn eerste verslag! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu

Mijn eerste verslag!

Door: annebakker361

Blijf op de hoogte en volg Anne

31 Oktober 2010 | Spanje, Sevilla

Hallo allemaal,

Dit wordt dan mijn eerste verhaal geschreven hier in Sevilla. Momenteel heb ik Internet via een onbeveiligde verbinding hier in het gebouw. Sites openen gaat heel traag en foto's oploaden, mail ontvangen etc. is nog niet gelukt. Toch ga ik het hiermee proberen! :)

Zondag 31 oktober 2010 (01.21 uur)

Na een emotioneel afscheid ben ik dan toch eindelijk in Spanje beland. Gisteren vloog ik samen met Maaike, Mara en Job vanaf Weeze. De vlucht verliep prima, ondanks een vertraging van ongeveer 20min. Aangekomen te zijn in Spanje hebben we (opgesplitst in twee) een taxi genomen naar onze accommodaties. Mara bleek een andere locatie te hebben dan ons, dus we zijn eerst bij haar langs geweest, zodat zij niet alleen hoefde te zijn. We kwamen aan in een heel vreemd gebouw. Na drie keer "hola" te hebben geroepen, kwam er een vrouw naar beneden. Gelukkig, we waren op de goede plek! Drie etages moesten we omhoog. Het bleek een soort van woonhuis/appartement te zijn met veel kleur/kunst etc. en er hing een gezellige sfeer. We werden aan iedereen voorgesteld en het bleken vrienden te zijn van de bewoners. We kregen een rondleiding en hebben de spullen van Mara op haar kamer gezet. Toen wij in die kleine ruimte stonden dacht ik: OMG waar zal ik wel niet terecht komen! Een bed (bijna een matras op de grond), bureautje en kastje in een hokje!

Nadat we daarna een "getekende" route kregen van de bewoner zijn we op zoek gegaan naar mijn accommodatie. Wij vrouwen, met mijn zware koffers, veel smalle wegen en vervelende stenen konden het niet vinden! Wat raar!?!?! :) We namen een taxi en kwamen aan. De straat zat vol met kroegjes en toeristische winkels, ook ligt de school op 20m afstand! Whoehoe!

Mijn accommodatie is een soort van studentenhuis. Ik heb mijn kamer met bed, bureau, kast en nachtlampje. Dan moet ik de badkamer (erg goede douche), het toilet en de keuken delen. Ik had het slechter kunnen treffen. Toch is er niet veel licht in het gebouw en is het maar een kale, kleurloze boel. Daarentegen hebben we wel een wasmachine en een strijkijzer. Ook de eigenaar (of wat die jongen ook is) is een beetje vreemd. Hij praatte alleen maar Spaans. Ik kreeg de sleutels in mijn handen gedrukt en moest het maar uitzoeken. Wel fijn dat Maaike en Job hier ook verblijven.

Nadat ik mijn koffer en tas in mijn kamer heb gezet, zijn we de stad in gelopen. We hebben een beetje rondgekeken en zijn vervolgens naar Mara d’r stekkie gegaan. Daar hebben we gekletst en gelachen. Vervolgens sloeg de vermoeidheid toe en zijn we richting “huis” gegaan. Op de terugweg hebben we nog een pizza gedeeld in de regen. Heer-lijk!

Daarna ben ik naar bed gegaan.

Zondag 31 oktober 2010 (18.41 uur)

De eerste nacht heb ik best wel goed geslapen. Het bed ligt niet verkeerd. Het is wel een beetje licht en het gebouw is erg gehorig!

Vandaag zijn we om kwart voor twaalf vertrokken richting Mara. Op de helft van onze route bleef ik hangen met mijn schoen en was deze kapot (Pf. Had ik beter een ander paar mee kunnen nemen). Oké probleempje. Dus zijn we terug gegaan naar het huisje en heb ik slippers aan gedaan. Het eerste wat buiten opviel was dat iedereen “warm” gekleed was. 26 GRADEN! En dan lopen die Spanjaarden allemaal met lange mouwen, winterjassen en laarzen rond!?!?!

Onderweg kwamen we Mara tegen en hebben we een terrasje gepakt. We hebben genoten van de zon, van de koffie en van mijn broodje (streek)ham. We besloten na 1,5 uur de stad te verkennen en hebben opnieuw rondgelopen. De stad is super groot, veel kroegen, eetgelegenheden, en STARBUCKS! We kwamen uit op een plein met allemaal paardenkoetsen. We besloten een tour te maken van 45min. We zagen de halve stad, zijn er even uit geweest op een of ander bekend iets en vervolgens weer ingestapt. Die koetsen rijden gewoon over de normale weg, en je wacht met zo’n ding ook daadwerkelijk voor een stoplicht. Ik voelde me net Maxima!

Terug te zijn gekomen hebben we in een paar toeristenwinkels (rest is vandaag en morgen gesloten i.v.m. zondag en feestdag) boodschappen gedaan. Vanavond wordt het spaghetti (heel cheap), met saus en brood. Wat een culinair hoogstandje! ;)

Ondertussen zijn er ook achter gekomen dat de televisie een bepaald knopje heeft, waardoor de Spaans vertaalde Amerikaanse films ook daadwerkelijk gewoon in het Engels worden gesproken.

Om half 8 komt Mara. Dan gaan we koken, vanavond de kroegjes verkennen en verder weet ik het niet.

Ik zeg. ADIOS.

Liefs,
Anne

P.S. Leuk al die reacties!

  • 31 Oktober 2010 - 18:03

    Harry Bakker:

    Anne, mooi verhaal, ga zo door en veel plezier!!

  • 31 Oktober 2010 - 18:03

    Amber:

    Anne b! Kei leuk om zo alles te lezen. Wel echt blijven doen he, ik heb ook al skype aangemaakt voor als jouw accomodatie wat beter is! Fijn dat je het voor zover naar je zin hebt, scheelt wel dat je die andere bij je hebt. Nou ik verheug me op het volgende verhaal! Enjoy enjoy enjoy! Liefs amber

  • 31 Oktober 2010 - 18:39

    Suzanne :

    Klinkt goed, Anne! Jij gaat je daar wel vermaken, lijkt me. Geniet ervan!

    Groetjes,
    Suzanne uit Maasbree.

  • 31 Oktober 2010 - 19:47

    Buuf Christl:

    hey troela leuk verhaal fijn dat de reis goed verlopen is en dat je niet alleen bent, dan gaat alles net een beetje makkelijker. en boven een kroeg wonen!!! en wat zijn starbucks???? groetjes xxx

  • 31 Oktober 2010 - 20:38

    Bram:

    hey!

    jaa spr bedankt voor je mail. zal zo af en toe eens kijken!
    heel veel plezier xx

  • 31 Oktober 2010 - 21:07

    Nicole:

    He Anne B,
    Super leuk om je zo te kunnen volgen!
    rot van je schoen, maaar weer een reden om nieuwe te kopen haha!

    ik verheug me nu al op je volgende verhaal!
    Geniet ervan Anne B!

    Adios!

  • 31 Oktober 2010 - 23:04

    Elleke:

    He meis

    gelukkig ben je er nog langer dan 1 week om nieuwe schoenen en nog veel meer leuke dingetjes te kopen, hahaha ;) maar dat was wel even balen.
    Verheug me al op je volgende verhaal

    geniet er lekker van!
    xx El

  • 01 November 2010 - 11:48

    Anne V:

    Hee annies!
    Gelukkig ben je veilig aangekomen in Spanje! Ik zit weer heerlijk op school en jij bent lekker aan het genieten van het mooie weer, want genieten moet je daar ook zeker doen!
    Goed van je dat je meteen een berichtje hebt geplaatst! Zo ben je af en toe nog bij me ;)
    Liefs Annie

  • 01 November 2010 - 13:19

    Marja:

    Kroegjes, winkeltjes, terrasjes,26 graden, starbucks, wat een ellende!!!!!!Fijn dat je niet alleen bent in dat huis.Geniet van alles en ik ben benieuwd naar je eerste spaanse les!
    Knuffels XXXXX

  • 01 November 2010 - 17:39

    Ruby:

    Kind!
    Haha geweldig van die schoen, je hebt ze allemaal voor me opgenoemd & nu al is er een gesneuveld!

    En streekham wah! Potverdikkie daar kunnen wij in Boksmér nog heel wat van leren.

    Leuk stukkie!
    Luf yoe

  • 01 November 2010 - 17:42

    Marijke:

    HOi Anne,
    Ik geloof graag dat het afscheid emotioneel was. Maar goed, je bent goed aangekomen in Spanje.
    Leuk om zo op de hoogte te blijven. Ik ga je volgen. Ojaa, en nu nieuwe schoenen kopen? P.s ik heb je berichtje op hyves gezien, graag gedaan hoor. Veel plezier daar,
    Liefs Marijke

  • 01 November 2010 - 18:39

    304842:

    Mooi verhaal en jou kennende zullen er nog veel volgen! Daar kan ik dan mooi van meegenieten. Ik dacht trouwens dat je in Sevilla zou blijven maar voor Granada doe ik het ook. Dan kom ik in het voorjaar, kunnen we samen een avondje de bloemetjes water geven......
    Zet 'm op, dikke kus 304842

  • 02 November 2010 - 09:39

    Rony:

    Hey Anne, geen Engels op de TV , je moet Spaans leren dus ook gewoon Spaans volgen op de TV , kijken wat men doet en luisteren wat men zegt ,dat samenvoegen en ja hoor je spreekt Spaans.

    Fijn dat het je goed gaat , jammer van de schoenen.

    vecino holanda

  • 02 November 2010 - 19:55

    Mam:

    Leuk die eerste spaanse woorden in je sms. Ben wel een beetje jarloers op het weer, hier is het echt herfst. Webcam is helemaal tegek kan je zien en horen!!!! Mis je.

  • 03 November 2010 - 10:46

    Kaily :

    Leuk om je verslagen te lezen. Weten we gelijk hoe jij 't daar hebt...
    En foto's zijn al helemaal super...
    O aankomende donderdag is de eerste donderdag van een hele lange tijd dat jij er niet meer bent :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 3339
Totaal aantal bezoekers 81340

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: