Euhhhhhm, ik weet geen titel!?!?!? - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu Euhhhhhm, ik weet geen titel!?!?!? - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu

Euhhhhhm, ik weet geen titel!?!?!?

Door: annebakker361

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 Maart 2011 | Spanje, Granada

Als ik terug kijk naar de eerste paar dagen in Spanje, dan kon ik mij vreselijk ergeren aan Spanjaarden. Geen woord Engels! Tegenwoordig voel ik mij beledigd als ze (meteen) Engels (proberen) te spreken...

Overduidelijk ik ben een giri!

Bijna twee weken zijn verstreken na mijn laatste verhaaltje. En weetje? De tijd vliegt hier! Inmiddels heb ik al gelezen (zie: www.maraschutter.waarbenjij.nu) dat dit al het laatste weekend van Mara in Lanzarote is. En ook voor ons geldt, dat onze laatste drie maandjes in het geweldige Granada zijn aangebroken. Naarmate de tijd hier verstrijkt, begin ik mij steeds meer af te vragen, wat ik met mijn toekomst wil...

Het Spaanse leven doet mij goed. Afgelopen weekend heb ik voor het eerst lekker kunnen zonnen met blote benen. (Helaas, nu niet meer!) Ook wordt de taal steeds makkelijker. (Toch blijft het sterke accent hier erg moeilijk te verstaan.) En als laatste leer ik leven met de cultuur!

Kortom: Aan thuis wil ik nog niet denken.

Haha, maar dat gaat wel gebeuren. Op Carnavalszondag komen pap en mam aan in Spanje en bezoeken zij mij voor één weekje. Vier dagen heb ik alvast vrij geregeld en ik moet zeggen: IK BEN TOE AAN VAKANTIE! Ik heb al een paar ideeën op de planning staan, dus dat gaat helemaal goed komen. (Nee, ik ben nog steeds een beetje een “controle-freak”.)

Vorige week was ook de familie van Maaike hier. Ook zij hebben van het Spaanse leven kunnen proeven en geloof dat ze hebben genoten. Een avondje tapas met de familie Boonstra was erg gezellig. Dan zie je toch maar weer dat Friesland en Limburg dichterbij elkaar liggen, dan je denkt.

In de afgelopen tijd is er alweer veel gebeurd, maar eigenlijk teveel om uitgebreid op in te gaan.

1. Heel veel feestjes.
2. Verbaasd geweest over de dansers in de discotheken (zie foto's).
3. Veel zon.
4. Campus universiteit bezocht. Verlangend naar het studentenleven!
5. Drie nieuwe practicas.
6. Slakken gegeten.
7. Sophie & Eva 18 jaar!!!
8. Geslapen in een typisch Spaans huisje van een collega.
9. Opnieuw Irene over de zeik!
10. En wéér niet ons hotelkamertje hoeven verlaten, ondanks dat het “seguro” zou zijn!
11. Drag-queen-show! En ja hoor, Anne & Maaike werden het podium opgesleurd!
12. Eén practica is uit de kast gekomen.
13. Mijn laptop begint het te begeven.
14. Deze week maar één dag vrij!

En tot slot: Allemaal een super carnaval gewenst. Ik vind het echt heel erg dat ik er dit jaar niet bij bent. Als ik de muziek al hoor, hunker er ik er al naar. Maar toch. Ook ik krijg er iets moois voor terug. Ik hoop dat paps en mams mij meenemen naar Cádiz, want daar wordt ook carnaval gevierd! Dan kan ik toch een beetje meeproeven van de sfeer!

Alááf, alááf, alááááááaáááf!

BESITOS

PS Foto's volgen nog... ! Heb het verhaaltje geschreven op de laptop van Maaike... !?!?!


  • 01 Maart 2011 - 11:06

    Harry Bakker:

    Lieve control-freak,

    Ik vermoede al dat er voor ons een geregeld programma klaar staat!
    We verheugen ons erop! We hebben er zin in! Laat maar alles zien! We willen van alles genieten maar ook vooral van jou!

    Hoije Pap

  • 01 Maart 2011 - 20:49

    De Trillies:

    he anne alles gaat goed!!! zo te lezen en ja ik zou me er iets bij voor kunnen stellen het leven in spanje maar voor mij een vraag en voor jouw een weet!!!!
    nou pap en mam hebben er zin in.
    en wij zullen ons hier goed vermaken tijden de carnavalsdagen, maar mam gaat nog eerst even mee naar truuienbal voordat ze naar jouw komt.
    maar niet getruurd anne ook wij hebben aan jouw gedacht met de carnaval en pap en mam neemt iets voor jouw mee, maar wat???
    groetjes x x x

  • 03 Maart 2011 - 13:39

    Marijke :

    Hoi Anne,
    We hebben gisteren jou kaartje ontvangen.
    Volgens mij is hij wel even onderweg geweest.
    (postcode stond er niet helemaal op) oeps!
    Ik blijf je verhalen lezen, leuk hoor!
    Nou ik wens je heel veel plezier met pap en mam!
    Volgens mij kunnen ze niet wachten tot het zover is.
    P.s Met de oriflame gaat het goed, je moeder heeft al een handcreme gekocht, hihi
    Groetjes Marijke

  • 22 Maart 2011 - 19:34

    Karin Centerparcs:

    Hoi Anne,

    Wat een lekker wijf op de foto's! en zeker een lekker kontje, mooi strak!
    Ik was met de carnaval ook in Spanje, we hebben alle Costa's gehad vanaf de
    Costa Brava, Dorada, Costa del Azahar, tot bijna Benidorm toen was de tank
    leeg anders waren we wel nog effe naar jou gegaan.
    Ben benieuwd hoe jou ouders het hebben gehad dus schrijf maar snel een
    verhaaltje.
    Ik sluit af met mijn beste Engelisch:
    YES.....ANNE, YOU CAN ER WHAT VAN........
    Liefs Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 81255

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: