Nog een verslagje! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu Nog een verslagje! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu

Nog een verslagje!

Door: annebakker361

Blijf op de hoogte en volg Anne

12 November 2010 | Spanje, Sevilla

Olaaaaaaa allemaal... ! :D

Het besef is er nog niet echt! Morgen zit ik namelijk alweer twee weken in España, de tijd vliegt hier.

Afgelopen zaterdag zijn we voor het eerst echt uitgeweest in Sevilla. We ontmoetten elkaar in ons appartement. Eigenlijk hadden we niet “daadwerkelijk” iets afgesproken, maar iedereen kwam binnenvallen. Erg leuk! Na verschillende drankspelletjes zijn we naar verschillende barretjes (soort van kroegentocht) gegaan. We hebben daar veel nieuwe mensen leren kennen.

Oké ik zal het ook maar meteen zeggen. De mannen? Nee, dat is hier absoluut niks. Ik ben groter dan de gemiddelde Spanjaard en eigenlijk... Naja het is gewoon niks! Ze zijn hier niet echt “guapo”. Haha!

Na een avond flink te hebben gefeest, wilden we op zondag niet de dag he-le-maal laten verpesten. We zijn daarom maar even naar de Giraldo kerk/toren gegaan. Deze ligt namelijk op het einde van mijn straat en dit is eigenlijk het “culturele plaatje” van Sevilla. We zijn helemaal naar de top gelopen en hebben genoten van het uitzicht. Zeer mooi. Daarna zijn we met de rest van de klas naar een tapasbar gegaan. Na een tijdje kreeg een ander Nederlands meisje een vervelend telefoontje van thuis, het bleek niet goed te gaan met haar oma...

Op maandag begonnen de lessen om 09.30 uur en al snel merkte ik dat ik echt meer moest gaan oefenen of moest gaan studeren. Nee, constant Engels en Nederlands praten is niet goed voor je Spaans ;). Vervolgens heb ik op maandagmiddag en op dinsdagmiddag gestudeerd. Uiteindelijk bleek dit erg in mijn voordeel met de lessen. We krijgen namelijk alle uitleg in het Spaans en als het echt niet wil lukken (zelden) dan wordt er een beetje Engels bij gebruikt. Doordat ik thuis meer deed, pikte ik het sneller op en kon ik ook zelf sneller zinnen maken. De lessen worden ook met de dag interessanter. (Ik ga ’s ochtends vrijwillig met een “contenta” gevoel naar school.) Ik merk dat ik meer op straat Spaans wil gebruiken en dat we met de klasgenoten buiten de lessen af en toe in het Spaans proberen. Toch, het blijft nog wel lastig en sommige dingen moeten we nog steeds met handen en voeten uitleggen, maar ach... Een woordenboek doet gelukkig wonderen... Echt, dat is hier net als een bijbel! :)

Op dinsdag hebben we weer meegedaan aan een activiteit en deze keer kregen we een tour door een ander gedeelte van de stad. Namelijk over het stierenvechten. Deze tour was erg moeilijk te verstaan, maar samen kwamen we er wel ongeveer uit. (Niet dat mijn interesses hier liggen, mag dan wel cultuur zijn, ik vind het niks.)

Na anderhalve week samen te hebben gewoond, kom ik er achter dat ik dit erg lastig vind. Ik heb wel mijn eigen kamer, maar de douche en de badkamer moet ik delen. Met de andere Nederlanders lunchen/avond eten we iedere dag samen. Het is duidelijk dat de andere lang niet zo zelfstandig zijn als ik. Soms denk ik echt: “Wat zouden ze zonder mij moeten?!?!” Dat vind ik erg lastig. Koken, opruimen en wassen kan voor hen nogal moeilijk zijn. Terwijl je dat toch moet kunnen als je 18 bent? (Haha, bedankt pap & mam!)

De woensdagmiddag heb ik vervolgens ingevuld met een uitstapje naar Ikea met mijn klasgenoten Elisabeth, Maaike (2) en Emmily. We gingen met de bus. Voordat we vertrokken hebben we de buschauffeur nog gevraagd of hij wilde stoppen bij Ikea. Na het drie keer te hebben gevraagd, leek het ons wel duidelijk. Haha niet dus! Weer die Spaanse cultuur. Hij was ons vergeten, dus we hebben er 45 min overgedaan in plaats van 15 min. Bij de Ikea was het erg gezellig, niet dat ik iets heb gekocht, maar gewoon voor de gezelligheid mee was. Ik heb daar na een poosje lekker mijn tijd gevuld in het café met Emmily. Uiteindelijk waren we terug in Sevilla en ben ik naar Mara d’r casa geweest. Daar heb ik een salade gemaakt en zijn we met de vier Nederlanders naar de bar aan de overkant gegaan. Heel erg gezellig! Uiteindelijk was dit een laatste avondje voor Mara. Donderdagochtend vloog zij terug naar Nederland voor de begrafenis van haar oma. (Gelukkig komt ze maandagavond weer terug.)

Gisteren heb ik de hele middag geslapen. Ik was zo moe. Ik slaap hier lang niet zo goed als dat ik in de Beukstraat doe. Ik lig niet voor 3 uur ’s nachts te slapen (het is hier heeeeeeel gehorig, en erg licht ’s nachts). Na zo’n ontzettend lange siësta hebben we pizza gegeten en had ik ’s avonds een afspraak (language exchange) met Juan Pablo. Deze jongen had ik de week ervoor ontmoet in de salsabar. Ik ontmoette hem bij de Giralda toren en heb 75 min in het Spaans gesproken en 75 min in het Engels. Hij heeft mij ook geholpen met mijn huiswerk en erg veel uitleg gegeven. Erg handig... ! (En nee, het was geen date, hij is twee koppen kleiner dan ik!!!) Om 23.30 uur ben ik vertrokken naar de bar waar mijn klasgenoten zaten. Het leek een uitgestorven boel, dus zijn we naar een andere bar gegaan. Hier bleken onze Italiaanse huisgenoten ook te zijn. Ik heb heel veel verschillende mensen ontmoet. Iedereen is hier zo gezellig! Dit is erg goed voor je Spaans en Engels.

En toen... Ja, het was weer een TE gezellig. We kwamen om iets over 3 thuis en hadden een boze bovenbuurman! Zo’n klein Engels mannetje, heel grappig, zeurt om iedere scheet. We lachen veel om hem.

Vanmorgen begonnen de lessen zwaar. Gelukkig was gisteren de halve klas in de bar, dus was ik echt niet de enige die er bij zat als een zombie. De lessen gingen ondanks dat wel erg goed en we hebben zelfs les gehad op ons dakterras op school (ja, in het zonnetje, whoehoe!). Vanavond gaan we een drankje doen bij de rivier en vervolgens zoeken we een discotheek op. Morgenvroeg staan we fris en fruitig op, want dan vertrekken we met de klas (met de trein) naar een plaatsje Jerez de la Frontera. Hier komt de Spaanse Sherry vandaan. Haha, stelletje toeristen!!!

Ik wens jullie vast een hééél fijn weekend!

Liefs,
Anne ;)


P.S. De rest krijgt lang niet zoveel leuke reacties als ik. Haha dank jullie!!! :)


  • 12 November 2010 - 18:08

    Ruby:

    dame weer een heerlijk verhaal.
    lopen daar ook volga mannen rond?

  • 12 November 2010 - 18:19

    Nicole:

    jij ook een heel fijn weekend Anne B(L)

  • 12 November 2010 - 18:31

    Marlijn:

    hoi anne al een beetje bruin?
    hoop het wel voor je leuke foto wie is het eigenlijk!!!

    kiss kiss kiss kiss kiss
    lijneman
    (marlijn)

  • 12 November 2010 - 19:00

    Wessel:

    hoi anne hoe gaat het
    met jou daar in spanje
    groetjes van wessel
    XXX

  • 12 November 2010 - 20:18

    Janneke Driessen:

    Hey Anne!!

    Thanks voor je berichtje!
    Ziet er bij jou ook allemaal goed uit daar..;)
    Sangria heb je ook al goed geproefd zie ik..!!
    Heel goed, heel goed!

    Nog veel plezier en wie weet hasta luego ;).. X

  • 12 November 2010 - 21:48

    Mieke O:

    Hoi Anne
    Leuk om op deze manier spaans te leren zon,sangria,tapas wat kun je nog meer wensen¿Wees een beetje aardig tegen je nieuwe buurman[je kent het spreekwoord beter een goede buur]Groetjes Mieke O

  • 13 November 2010 - 13:22

    Buuf Christl:

    he anne heb je het al in de gaten????? het is al weer de 11de van de 11de geweest. vanavond treed mijn broertje PRINS MARK en PRINSES CHANTAL weer af!!!
    wij vieren hier weer lekker carnaval!!!! lekker PUH!!! ik laat het nog wel laten weten wie de nieuwe prins is geworden.

    groetjes XXX

  • 13 November 2010 - 13:50

    Chrisje:

    Annies..!!

    Ik lees toch iedere keer weer met veel plezier je verhalen.

    Gelukkig heb je het daar goed naar je zin i like!

    Liefs, xx

  • 13 November 2010 - 15:02

    Marja:

    Hé lieverd,
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en je hebt een mooi evenwicht gevonden tussen toerist en student zijn, maarehh...het wordt wel eng als je nu al je ouders gelijk gaat geven hahaha,als je over een paar maanden terug komt worden ze bijna bang van je !!!!!!
    Ik denk dat je zussen hopen dat het over gaat..anders moeten zij ook de badkamer,keuken enz uit zichzelf gaan opruimen,het idee alleen al!!!
    Liefs

  • 13 November 2010 - 18:13

    Lieke :

    Dag Anne!

    Zo te zien bevalt het je goed!
    Geniet er nog van meid!

    Liefs Lieke

  • 13 November 2010 - 19:02

    Nathalie:

    Ik word hier heel jaloers van !
    maaar ben blij dat jij geniett =D!

    xxxx

  • 14 November 2010 - 18:53

    Yvonne:

    Wat een heerlijke, mooie verhalen!! Ik heb al wel eerder gereageerd, maar waarschijnlijk heb je gedacht wie is 304842? en het verwijderd....
    Och Anne, dan maar zo:-) je weet toch dat lengte er niet toe doet!!!!
    Ik lees en leef met je mee en hoop dat ik echt in het voorjaar kan komen. Al wilde ik wel liever naar Sevilla dan naar Granada, maar och als het maar gezellig is. Dikke kus dan van 304842.

  • 15 November 2010 - 10:52

    Toke:

    Wat een leuke berichten krijg ik te lezen van je. Lees ze met plezier!

  • 16 November 2010 - 12:27

    Harry Bakker:

    Eindelijk een bedankje (na 18 jaar) dat we je voortreffelijk hebben opgevoed! Voeding en ...... Uiteindelijk komt het goed! We hebben net besloten om bij je carnaval te gaan vieren! Welk pak moeten we voor je mee brengen!? Opa vindt je reisverslagen geweldig en kijkt er naar uit dat ik de laatste versie toestuur. Groet en kus, pap

  • 16 November 2010 - 22:05

    Bart:

    Hoi, Anne. Leuk al die verhalen. Het doet me deugd dat je al naar de kerk bent geweest. Na de zonde (sangria) komt berouw, dat zie je maar weer. P.S. je moet niet altijd je hoge hakken aan doen als je uitgaat, dan blijf je groter dan de gemiddelde Spanjaard. Beej Kúpers is nog alles goed. We blijven je volgen, groetjes Bart.

  • 05 December 2010 - 10:51

    't Trepke:

    hey anne
    blij om te lezen dat het goed met je gaat
    ik heb ook de foto's bekeken en dat kokspakje staat je goed
    we blijven goed op de hoogte wan eva vertelt natuurlijk alles
    ik vond ons afscheids feestje kei gezellig heb een week moeten bijkomen
    wel leuk
    verder gaat het hier zijn gangtje
    we houden jou op de hoogte
    ps niet te veel fakkels roken dat is erg gevaarlijk in spanje
    groetjes mariet en nico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 81285

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: