Het laatste weekje in Sevilla is van start gegaan! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu Het laatste weekje in Sevilla is van start gegaan! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu

Het laatste weekje in Sevilla is van start gegaan!

Door: annebakker361

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 November 2010 | Spanje, Sevilla

Buenos noches!

24 november 2010 (00.42 uur)

Inmiddels is mijn vierde week hier aangebroken. Dit houdt in dat vrijdag a.s. mijn laatste schooldag zal zijn en dat ik zondag al zal vertrekken (met Maaike) naar Granada om daar mijn Spaans in de praktijk te brengen. Daar zal een glansrijke carrière als afwasser in een 5sterrenhotel op mij wachten. Wat een geweldig uitzicht... ! :)

En toch, moet ik bekennen, dat ik daar wel een beetje tegenop kijk! Porqué? Ja ja, dan is namelijk daar het moment om alles wat ik in de afgelopen vier weken heb geleerd, daadwerkelijk te gaan toepassen. Het praten, dat komt vanzelf... Maar dat tempo (van spreken, niet van werken) van die Spanjaarden, ja, dat is lastig! Muy rapido!!!

Dan alsnog ga even terug in de tijd:

Het afgelopen weekend was weer een heerlijk weekend. Vrijdag op school hebben we een mercado bezocht. Tevens hing daar een opdracht aanvast. Veel praten, mensen vragen stellen en het belangrijkste: durven fouten te maken! Na een leuk uitstapje hebben we de nabespreking in de klas gedaan. En uiteindelijk met als resultaat: het recept voor Sangria! (Wat ze hier eigenlijk alléén maar tijdens de feesten drinken! Het is hier toch altijd feest?)

De vrijdagavond ging van start. Alle klasgenoten verzamelden zich bij ons in het appartement. In totaal waren we met een aantal van 15: party party party! Na gezellige spelletjes te hebben gespeeld, maakten we ons klaar om naar een discotheek te gaan. Vervolgens waren we binnen, moesten we weer terug naar buiten. Iedereen was binnen gekomen, behalve Job. Je bleek namelijk 23 te moeten zijn, dus de toegang werd hem geweigerd. Bôhhh wat hebben wij vrouwen het soms (?!?!?) toch makkelijk. Uiteindelijk zijn we weer aangekomen in de bar aan de overkant van de rivier. Half 6 waren we uiteindelijk thuis en daarna hebben we nog genoten van een heerlijk (zelfgebakken) ei.

De zaterdag heb ik ingevuld met slapen, leren en stappen.

De zondag, dat is een verhaal opzich. Om 18.00 uur hadden we ons verzameld om met een groep een voetbalwedstrijd te gaan kijken in het stadion van Sevilla (Sevilla – Mallorca). Al snel werden we uit deze droom geholpen... Ja ja, die Spaanse cultuur weer! Onze camarero van de bar onder ons appartement zou de kaarten hebben geregeld. NIET DUS! Hij kwam veelste laat opdagen, was ons vergeten en we hebben de wedstrijd in een bar kunnen kijken. Na een teleurstellende avond hebben we er maar een weddenschap van gemaakt en allemaal geld ingezet. Na de 87e minuut veranderde de stand en had ik nét niet gewonnen. Balen!

Ja jongens bij Martin Cuypers BV, al dat geklets in de pauzes over voetbal is dus nog niet helemaal voor niks geweest, want zaterdag a.s. gaan we waarschijnlijk naar de volgende wedstrijd! (Jullie mogen trots zijn, haha!)

Op maandag hebben we na school genoten van het zonnetje op het dakterras van Mara. Daar hebben we loempia’s gebakken en heb ik gestudeerd. ’s Avonds was er een speciaal moment voor de ons (meiden) hier in huis. Het moment was daar... Job ging koken! En ik moet zeggen, het smaakte goed! (Een poging tot het maken van tortillas :).) Daarna hebben we verschillende kaartspelletjes gespeeld en hebben we ons goed vermaakt.
Maar toen... Ja... Weer die bovenbuurman! Vandaag kregen we bezoek van een dame van onze school en kregen we een mailtje van Oneco. Onee... Morgen hebben we een gesprekje! Ai... Dat woord is nooit goed! Onze bovenbuurman heeft aangegeven dat we op maandagavond wéér een feestje hebben gegeven (wat niet zo is?!?!). Dus daar gaat onze laatste waarschuwing! Nog een kick en de politie staat op de stoep!!! Dat wordt dus muy silencio aankomende dagen... :( Maar dan nog bekijk ik dit positief, want zondag vertrekken we toch:)!!! Dan kunnen de volgende herrieschoppers dit appartement betreden.

Als laatste wil ik nog even zeggen:
- Familie Geurts bedankt voor mijn laptoptas, deze gebruik ik iedere dag!! En Job vast gefeliciteerd.
- Opa! Leuk dat je mijn verhalen leest, maar is het niet makkelijk als je ook een PC aanschaft, dan hoeft pap ze niet steeds per post te versturen... :)
- En helaas, ik kan niemand een beetje zon sturen! Want ik zit hier in de regen. Aankomende donderdag sneeuw?
- Bedankt voor alle leuke reacties: mail, wbjn, hyves etc.

Slaap lekker!!!







  • 24 November 2010 - 11:04

    Annie:

    Heee Annies,
    Wat een leuke verhalen heb je toch! Had niet verwacht dat je deze site zo goed bij zou houden, maar gelukkig doe je het wel!
    Ik zit nu op school, de laatste loodjes! Hoop ik ;)!
    Ik hoop dat ik na mijn examens even snel op en neer kan vliegen! Om samen met jou ook een sangria te drinken:D!
    Geniet ervan!

    Liefs Anne

    p.s. heb je er al een neefje/ nichtje bij?

  • 24 November 2010 - 13:16

    Jeannet:

    Hoi Anne, je schrijft erg leuk! Krijg helemaal van die vakantiekriebels bij het lezen van je verhalen. Vanaf maandag ga je dus aan de afwas,geniet dan maar dubbel en dwars van de komende dagen.Gooi je haar los en maak je buurman gek!

    dikke kus Jeannet

  • 24 November 2010 - 17:51

    Ruby:

    voetbalhooligan die je er rond loopt.
    lekker verhaaltje weer.
    & inderdaad very exciting het vooruitzicht van afwasster maargoed kleinigheidje houd je toch.
    xx

  • 24 November 2010 - 20:56

    Elleke:

    kun je me niet stiekem even via mail het recept voor de echte spaanse sangria even geven?? :P En jou spaans gaat echt alleen maar voorruit de aankomende weken als je idd gaat werken in een restaurant, want dan moet je wel ;) Nou meis geniet er nog lekker van

    dikke xx

  • 24 November 2010 - 22:19

    Marja:

    Hé lieverd, wat vervelend zo'n bovenbuurman, maar ja ik snap dat jullie altijd heel zachtjes doen, je bent er binnenkort toch van verlost, kun je de gasten in het hotel vermaken,enneh...afwassen kan héél leuk zijn in een spoelkeuken.Fijn dat je zo'n plezier hebt van je laptoptas.Ben benieuwd hoe het je bevalt in Grenada,ongetwijfeld zullen ze ook daar heerlijke sangria hebben en jullie hebben toch ook elke dag feest????Geniet ervan en lief van je dat je aan Job hebt gedacht! Knuffels!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 81273

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: