Een rustige/leuke/feest/werk etc. week! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu Een rustige/leuke/feest/werk etc. week! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu

Een rustige/leuke/feest/werk etc. week!

Door: annebakker361

Blijf op de hoogte en volg Anne

12 Januari 2011 | Spanje, Granada

Een hele goede middag allemaal!

De kop van mijn stukje zou eigenlijk `este semana es muy tranquila´ worden. Maar gisteren hebben we ons daar niet echt aan gehouden, dus heb ik deze maar veranderd! Na oud en nieuw hebben Maaike en ik besloten om het maar een beetje rustig aan te gaan doen. Dat is goed voor ons werk, ons geld, en onze rust. Verstandige meiden, hè?

Vorige week vrijdag waren we oudgenodigd bij Lisa (Duitse practica) in haar appartement. Voordat we daar aankwamen (en we waren natúúrlijk te laat), moesten we eerst door een stormbui van regen. Daar aangekomen hebben we samen gekookt en genoten van het middagmaal. Vervolgens had Lisa nog een toetje van rijst(?!) met kaneel. Ik moet zeggen, ik ben geen rijst-fan, maar dat was echt lekker.

Dat weekend heb ik (zoals afgesproken) het rustig aan gedaan. We gingen dus niet stappen! Haha, al snel kreeg ik de reacties op het werk, dat ik veel fitter was en veel sneller werkte... ! Wow. Hoe zou dat toch komen? Ook hebben we in de tussentijd de frisse lucht al opgezocht (het was ook heerlijk zonnig weer) en zijn we een uurtje gaan sporten. En na twee maanden geen beweging, voel je dat de dag erna wel. Haha beide een conditie van een dood paard.

In de tussentijd hebben Maaike en ik ook op onze klote gekregen van de baas van Maaike (Irene). Ik kreeg het gevoel alsof Harry Bakker in mijn deuropening stond zeuren, dat ik mijn kamer op moest ruimen. Tja. Zelfs hier in Spanje mogen we er geen rommel van maken. Ik kreeg echt een thuis gevoel. Haha. Het was namelijk volgens Irene een schande hoe onze kamer erbij lag en we moesten snel de handel opruimen, voordat de directeur dit in de gaten kreeg. Ik moet daarbij wel zeggen, dat het inderdaad een grote bende was en Maaike en ik gewoon te lui waren om het op te ruimen! Maar achja, wij leren hier ook: mañana mañana!!! :)

Het werk ging deze week erg goed en het was erg gezellig. Helaas moet ik wel de aankomende weken héél veel partido werken, want Isa heeft twee weken vakantie. Dat betekent dus, dat ik iedere dag ’s morgens en ’s avonds werk. En nee, daar houd ik niet van!

Inmiddels zijn er ook twee nieuwe practicaas uit Frankrijk (Thibeaut & Annais) bijgekomen en wat blijkt: zij spreken nauwelijks Spaans! Dus YES, Maaike en ik zijn de slechtste niet meer. Gevolg hiervan is dat we zeker meer Spaans gaan praten. We hebben namelijk te weinig kennis van de Franse taal om hele gesprekken te voeren en zij spreken geen Engels, Nederlands en Duits.

Tevens was Thibeaut gisteren jarig. Om precies 00.00 uur gingen wij naar zijn kamer met een klein flesje wijn. Helaas, lag hij al te slapen en was hij niet zo blij om van die enthousiaste Nederlanders in zijn kamer te hebben! Gelukkig hebben we dat gisteren nog wel goed kunnen maken en zijn we gaan stappen met hem. Maar voorafgaand hebben we (Maaike & ik) gistermiddag eerst de kathedraal bezocht, even de SALE bekeken, geskypt met Mara en zijn we gaan eten in het hotel. Vervolgens hebben we samen met Louisa, Christian en Annais nog een paar tapas gegeten en zijn we daarna naar een Marrokaans barretje gegaan. Daar hebben we hele zoete thee gedronken en waterpijp gerookt. Uiteindelijk wilden Maaike en ik nog uit en haakten de Duitsers af.

Terug in het hotel hebben we Annais ingeruild voor Thibeaut en zijn we vertrokken naar Camel, onze favoriete bar! Daar hebben we ons vermaakt tot 03.00 uur en daarna moesten we Thibeaut terug naar het hotel slepen, want hij was behoorlijk bezopen! We hebben hem naar zijn kamer gebracht en Christian was daar niet echt kapot van! HAHA. (Achteraf blijkt dat hij echt heel ziek is geworden.)

Maaike en ik (echte partyanimals) zijn vervolgens nog naar een discotheek gegaan (op aanraden van mijn chef Jabito) en hebben we gefeest tot ongeveer 05.15 uur. Daarna waren we ook helemaal op!

En dan vandaag... Ja, dan lees je stukken op Internet dat Bergen helemaal onder water staat. Ik heb de filmpjes gezien en mijn ogen vielen bijna uit mijn hoofd! Wow. Eerst zoveel sneeuw en kou en nu dit. Het moet toch niet gekker worden... ! :P

Als laatste wil ik het volgende nog zeggen:
- Buuf nog gefeliciteerd!
- Marja gefeliciteerd!
- Fenne alvast gefeliciteerd!

Adíos! -xxx-




  • 12 Januari 2011 - 18:07

    Harry Bakker:

    Meteen even als eerste reageren: IK ZEUR NIET!! DAT DOE IK NOOIT!!
    Behalve als je 3 van die onvolwassen dochters hebt die een spoor van rommel, rotzooi en meer van dat moois achter hun kont laten slingeren.
    Had ik maar zoons! Gelukkig is Levi een man. Eindelijk!! Verandering is mooi! Bedenk me net: Mischien als Sophie en Eva ook een keertje een beetje levenservaring in het buitenland zouden opdoen dan.......

    Veel plezier nog (in jullie opgeruimde kamer)! Pap

  • 12 Januari 2011 - 19:11

    Harry Bakker:

    Van de scheurkalender van loesje:
    Je weet nooit of ze nu een nieuwe verzameling heeft of haar kamer al maanden niet heeft opgeruimd.
    De vader van..... loesje.

  • 12 Januari 2011 - 20:29

    Mara:

    Leuk leuk om te lezen!
    En die fotos.. echt spaans.. zie je hier niet zoveel.
    Vond het leuk om gister te skype en ben benieuwd wat maaike dr bazin heeft gezegd, so let me know!
    xxx.

  • 13 Januari 2011 - 22:29

    Buurman:

    wel leuk dat sepp onder de naam van harry Bakker schrijft
    ps zoontjes maken ook rommel
    Gr Franc

  • 16 Januari 2011 - 13:22

    304842:

    Ha Ha die Anne

    Misschien heb je toch een verkeerd beeld van Nederlanders, wij worden in het buitenland als enorme Bral Apen gezien...... Nog erger dan de Duitsers!

    P.S. Bij de Receptie rooster ik je 70 uur per week in, dan leer ik misschien ook een keer een beetje Spaans:-)

    Hasta La Vista
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 81321

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: