Flying Bakker Airways - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu Flying Bakker Airways - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu

Flying Bakker Airways

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

10 September 2014 | Thailand, Bangkok

Ja, ja! Het “harde” werken is weer begonnen. Inmiddels hebben we allemaal een nieuw uniform bij Rembrandt en ben ik “ge-upgrade”. Vanuit de lobby (Receptie, Ground Floor) ben ik ge-upgrade naar de Executive Lounge, 24e etage. Deze sectie valt onder de afdeling Front Office. Hier komen de VIP gasten en de gasten met een executive kamer. Niet verkeerd zou je denken, maar voor mij voelt deze upgrade, meer als een downgrade. Dat valt vies tegen na zo’n goede vakantie.

Wat dan wel weer grappig is, is dat ik er hierbij loop als een stewardess. Voor deze keer plaats ik er weer een foto bij, dit verklaart alles, al hoort het hoedje er niet bij. Natuurlijk paste dit pakje mij niet. Jaaaa, the hips don’t lie. Dus moest ik daarvoor zeker 4x naar housekeeping. Inmiddels hebben ze de outfit op mijn lichaam gemaakt, met iets meer ruimte dan wat zij gewend zijn. Ik wil graag dat het comfortabel zit, in tegenstelling tot de Thaise vrouwen, zij willen graag sexy.

Na twee weken een heerlijke vakantie te hebben gehad en vervolgens niet terecht te zijn gekomen op mijn eigen afdeling, kreeg ik toch een beetje het gevoel van heimwee. Niet alleen heimwee, maar ook even een dip. Juist na 3 maanden zou je toch denken dat ik meer verantwoordelijkheid zou krijgen? Beetje, bij beetje dacht ik het wel allemaal voor elkaar te hebben. En dan nu werk ik in de Executive Lounge. Mijn collega’s zijn super aardig, het uitzicht is geweldig en ook hier werk ik tien uur per dag. Tijdens een werkdag verwerk ik het eerste uur allerlei gegevens in verslagen en vul ik de drankjes aan. Als we geluk hebben, kan ik dan ook gasten in en uit checken en verder wacht ik tot happy hour. Mijn dienst begint om 12.00u en happy hour is van 17.30u tot 19.30u. Dat zijn een beetje F&B taken en is het wat drukker. Dat bevalt me wel. En verder zet ik het ontbijt klaar. En dan… Dan is de dag weer voorbij… En dan heb ik voor mijn gevoel 3,5uur wat gedaan en 7uur zitten niksen. Ik kom er nu echt achter hoe demotiverend het is om onder je niveau te werken. Ik heb inmiddels al aangevraagd om terug te gaan naar receptie, want ik ben hier eigenlijk 2 maanden voor ingepland.

De afgelopen week heb ik mijn Interim Report ingeleverd en heb ik een Skype gesprek met mijn leraar gehad. Tijdens dit gesprek hebben we van alles besproken en ben ik tot de conclusie gekomen om mijn Company Assignment over HRM te doen. Dat wordt nog een hele klus binnen deze cultuur! Leuke uitdaging. Dus mam, tips zijn welkom. Verder was het allemaal positief en krijg ik in oktober bezoek van hem.

Deze week stond natuurlijk niet alleen maar in het teken van werken, maar ook in het teken van af en toe een feestje. De afgelopen week hebben we Khao San Road weer onveilig gemaakt en werd ik uitgenodigd voor een poolparty van een collega. Wat een gekken die Thaise mensen, maar wederom super gezellig. Vanavond ga ik naar een karaoke-bar en dan nog een dagje werken en mag ik weer genieten van een mini vakantie. Vrijdagochtend heel vroeg vertrek ik samen met een paar meiden van school naar Ko Samed, een eilandje ongeveer 4 uur reizen vanaf Bangkok. Daar chillen we een nachtje en dan gaan we ’s avonds weer terug. Een mooi vooruitzicht dus!

Alvast een hele fijne avond & tot snel!




  • 10 September 2014 - 19:17

    Rony Ordelmans:

    Mooi pakje,werkkleding.

  • 11 September 2014 - 23:54

    Nico:

    Errug mooie foto,wanneer gaat de vlucht! haha grapje.....

  • 18 September 2014 - 00:28

    Loor:

    Hee An!

    leuk over jouw ervaringen te lezen! (en wat een mooi pakje)
    alles beter dan mijn vormeloze polo;)
    kijk nu alweer uit naar je volgende verslag!
    houd je koppie omhoog en denk aan alle mooie dingen die je doet!
    veel plezier op Ko samed!

    liefss

  • 22 September 2014 - 10:55

    Harry B.:

    Leuk verhaal!
    Dikke kus, pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 81279

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: