Tijd Voor Verandering - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Anne - WaarBenJij.nu Tijd Voor Verandering - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Anne - WaarBenJij.nu

Tijd Voor Verandering

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 Februari 2016 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Het is een rollercoaster, dat kan ik niet ontkennen. De veranderingen slaan toe. Dan heb ik het niet alleen over mijn stage, over de Emiraten, een andere cultuur, maar ook op persoonlijk en op liefdesgebied.

Ik zeg het maar meteen, dan ben ik er vanaf. Maar Emiel en ik hebben besloten uit elkaar te gaan. De vakantie, waar ik zo naar aan het aftellen was, heeft ons niet gebracht, wat het ons zou moeten brengen. Het verdriet is groot, voor allebei. Maar op dit moment en met deze afstand, is dit de beste beslissing. Al doet dat heel veel pijn.

Gelukkig heb ik ook andere leuke dingen te melden. Van front office in Westin hotel, ben ik nu weer terug bij mijn vertrouwde St. Regis Saadiyat Island binnen HR. Alleen werk ik deze keer voor HR General, spannend! Keer op keer besef ik me dat dit een prachtige plek is om te werken, en waar ik super trots op ben. En deze trots heb ik mogen delen met mijn familie. Niet alleen waren mijn ouders er om vakantie te vieren, ook kwam Roel vanuit Oeganda naar Dubai. Geweldig! Die tien dagen waren super. Mijn ouders kwamen op het beste moment, en daar ben ik ze dankbaar voor. We hebben ontzettend genoten, en de foto’s volgen nog. We zijn niet alleen in Abu Dhabi en in Dubai geweest, ook zijn we naar Ajman, Sharjah en Jebel Hafeet gegaan. Niet de standaard toeristenvakantie, en het motto luidde: “leven als een koning”. Want dat kan hier! :)

Ook op het werk zitten we midden in verandering. Ten eerste kun je merken dat de bezettingsgraad in de Emiraten daalt, en dat heeft te maken met alles dat nu te zien is in het nieuws. Ontzettend jammer, want ik denk dat ik hier veiliger ben dan in Europa. Ten tweede is het een komen en gaan van mensen. Collega’s vetrekken en nieuwe collega’s heet ik welkom. Mijn maatje van het werk, heeft afgelopen week afscheid genomen van dit land en is op reis voor 5 maanden waarna ze vervolgens terug naar huis gaat in Australië. Ook dat doet pijn, maar aan de andere kant geeft me dat een reden om in de toekomst het land even te bezoeken.

Goede dingen qua werk is dat ik ben begonnen binnen de afdeling HR General. Een afdeling waarvan ik dacht dat ik het niet zo interessant zou vinden. Maar, na een week kan ik al zeggen dat ook dit een geweldige ervaring is. Nieuwe projecten liggen voor me klaar en voor twee maanden mag ik werken binnen deze afdeling. Daarna ga ik nog voor 7 weken naar Recruitment en dan is het einde alweer in zicht. Ik besef me ineens dat het te snel gaat. Ik moet echt meer gaan genieten, want voordat ik het weet zit ik weer thuis.

En dan nog een laatste dingetje. Waarschijnlijk ga ik in april voor een paar dagen naar Europa. Ik ben namelijk door de eerste twee rondes van het aanmeldingsproces van Vita Futura, een management traineeship van Starwood. Mijn manager stimuleert dit enorm, dus dagen vrij regelen gaat wel lukken. Daar ga ik naar een hub, en word ik getest op vanalles en zie ik of ik wel of niet weer door ben. Wat er ook uit komt, het is een geweldige ervaring en ik heb er nu al zin in.

Tot snel, dikke kus vanuit het Midden-Oosten.
Anne

  • 19 Februari 2016 - 19:24

    Tante Anneke :

    Ha Anne
    Dat is wel verdrietig nieuws zeg. Wat jammer. Ik hoop dat je het een plaatsje kunt geven. Wat je plannen betreft....Wauw. Jij zit ook niet stil zeg. Mooi zo'n trainweship. En dan nog wel in Europa haha. Veel succes met alles en je weet het...je bent een bikkel dus alles komt goed. Liefs uit Aijen

  • 19 Februari 2016 - 20:01

    Loor:

    Kusjes xxxxxx

  • 22 Februari 2016 - 13:32

    René:

    Allereerst jammer dat het zo is afgelopen met jullie relatie. Wie weet kom je daar een leuke (West-Europese) olieprins tegen. Ben in ieder geval verheugd dat je het verder goed naar je zin hebt. Tijd vliegt, geniet daarom met volle teugen. Aan je verslagen te zien doe je dat ook. Ik wens je succes en tot van de zomer.

  • 29 Februari 2016 - 13:38

    Wia:

    Jammer dat de relatie afgelopen is,maar we willen je graag blijven volgen. Geniet van je werk,dat zal wel lukken en straks veel succes met de afspraak in Europa. Lieve groet,wia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 81266

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: