Eindelijk Een Blog - Reisverslag uit Brussel, België van Anne - WaarBenJij.nu Eindelijk Een Blog - Reisverslag uit Brussel, België van Anne - WaarBenJij.nu

Eindelijk Een Blog

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

15 April 2016 | België, Brussel

En dan nu een verhaal vanuit Brussels! Ik had het niet van mezelf gedacht, maar de afgelopen weken heb ik niet de tijd gevonden om te schrijven. Te druk & te leuk. En in die lange periode is er van alles gebeurd.

Het begon allemaal met flauwvallen in een winkelcentrum, en met een TE lage bloeddruk in het ziekenhuis belanden, waar ik vervolgens een nacht kon spenderen. Uiteindelijk 1,5 week doorgekomen met duizeligheid en er achter te komen dat het met stress te maken heeft. Inmiddels gaat dat gelukkig allemaal weer goed, en zorg ik goed voor mezelf dat het niet weer gaat gebeuren.

Daarna begon de stress op de afdeling toe te nemen. Ineens is er geen HR Director, geen HR Manager en geen Assistant Manager. Dat zorgt voor opschudding op de afdeling. Mensen houden niet van verandering, en die sfeer kun je proeven. We hebben inmiddels taskforce vanuit een ander hotel in Abu Dhabi, en dat bevalt me goed. Processen veranderen, sommige gaan steigeren en ik ga mee met de flow. Ik vind het leuk om te zien hoe verschillende mensen dingen op een andere manier aanpakken.

Ook heb ik twee weken geleden mee kunnen werken aan een Lean Six Sigma project, waar je kijkt naar productiviteit en efficiency. Geweldig! Echt een business case waar ik zoveel van heb geleerd. Daarna heb ik een Yellow Belt training gevolgd, dat ik hier mee door zou kunnen gaan in de toekomst. Leerzaam & leuk!

Buiten de werktijden gaat het goed met me. Mijn sociale leven staat op de kop, omdat er altijd wel iets te beleven valt. Ik geniet intens. Ik merk dat sinds het uit is, ik me beter op mijn plek voel. Ik hoef niet meer in twee werelden te leven, en dat is heerlijk. Tevens het idee dat ik Abu Dhabi verlaat binnen 2 maanden, maakt me verdrietig. Ik heb het ontzettend naar mijn zin! En ik wil nog niet gaan.

Mijn vrije tijd spendeer ik met feestjes, uitgaan, film avondjes en heel veel mensen ontmoeten en leuke plekken bezoeken. Geweldig! En nee mensen, ik ben niet bruin, want het weer begint al weer veel te warm te worden. En de zon is echt killing.

Door de drukke periode en mijn drukke sociale kalender, heb ik besloten om niet in juni af te studeren. Ik ga voor augustus, dan kan ik nu me goed focussen op mijn stage en mijn leven in Abu Dhabi, en heb ik de zomer om er nog aan te werken. Volgens mijn leraar: een verstandige keuze!

En nu, nu zit ik in Brussels. Over een uur neem ik de metro naar Midi Station, waar ik vervolgens de bus neem naar een vliegveld buiten de stad om vervolgens naar Instanbul te gaan, dan Dubai en dan de bus naar Abu Dhabi. Een hele trip!

Afgelopen maandagavond ben ik samen met Pedro (een collega) vertrokken naar Brussels. Beiden waren we door voor de selectie van het management programma. Woensdag werden we opgedeeld in groepjes, moesten we allerlei opdrachten uitvoeren, presentaties geven en ook netwerken. Tussendoor kreeg je vragen en werd je beoordeeld. Een geweldige ervaring, en ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad. Helaas kreeg ik aan het einde van de dag te horen, dat ik het niet ben geworden. De feedback die ik heb gekregen begrijp ik goed: ik ben te gedreven, te nerveus, en ik weet al te goed wat ik wil. En dit programma is voor mensen die dat vooral niet weten. Maar ach, ik kan zeggen: ik hoor bij de beste 10%. Pedro kreeg een positief resultaat, en hij krijgt de uiteindelijke uitslag in april. Fingers crossed!

Die avond was ik natuurlijk een beetje down, maar als snel werd ik opgevrolijkt. De familie van Pedro stond ineens voor de deur, dus heb ik de avond gespendeerd met alleen Portugezen. Wat een feest!

Gisteren kwam papa naar Brussel en we hebben genoten van het weer, de stad, rond slenteren, lekker eten en Belgische biertjes. Super leuk! Dit is een prachtige, internationale stad.

Uiteindelijk ben ik gisteren naar een hostel gegaan en ben ik uiteindelijk met mijn roommate in de bar beland. Hartstikke leuk, maar de kater vandaag is minder leuk, haha.

En vanaf zondag begin ik in Recruitment. Een andere uitdaging waar ik heel veel zin in heb.

Ik beloof dat ik sneller weer een blog plaats. (Inshallah)

Tot snel, dikke kus!

  • 15 April 2016 - 11:23

    Harry B.:

    Gisteren was geweldig! Te zoete wafels, ontzettend klein beeldje van Manneke Pis, waanzinnige roltrappen in het Atomiun, lekkere biertjes (2 maar) met kaas en goed gezelschap! Goede reis terug naar Abu. maandag succes! Dikke kus, Pap.

  • 15 April 2016 - 11:38

    De Buuf:

    Hey Anne,

    Wat een story's allemaal, fijn om te horen dat het weer goed met je gaat.
    Kom je nu op een andere datum naar huis dan gepland?
    We hebben nog een uitnodiging voor jouw of heeft pap deze al gegeven
    19 juni zijn we

  • 15 April 2016 - 11:50

    Amber:

    Wat een verhalen! Fijn dat je zo aan het genieten bent. Ik kan niet wachten tot je terug bent ook al denk je er zelf anders over :-) Zorg goed voor jezelf <3

  • 15 April 2016 - 13:45

    Rufina:

    Trots is het eerste woord wat in mij opkomt! Het was gisteren wel balen dat ik niet mee kon naar Brussel, heb een traantje weg moeten pinken. Maar zoals papa gisteravond zei, over 9 weken is ze al weer thuis! Xxxxxxxxxx

  • 15 April 2016 - 14:00

    Maaike:

    Tjee.. Wel voorzichtig Anne, niet weer flauwvallen! Wat maak je veel mee! En je neemt ook alle kansen aan! Nog heel veel succes en plezier de laatste maandjes

  • 15 April 2016 - 14:39

    Ome Feike:

    Heel fijn dat je het zo naar de zin hebt. Zorg er wel voor dat je niet te gestrest raakt want dat kan tegen je werken. Tante Gerda en ik wensen je heel veel succes met wat nog verder gaat doen. Een paar hele dikke kussen van ons.

  • 16 April 2016 - 01:17

    Roel:

    Gedreven en weet wat je wilt (en veerkrachtig zo te lezen). Het gaat helemaal goed komen met je hoor ik zo :)
    Let goed op jezelf en geniet, nu de klok begint te tikken zal het af en toe stressvol zijn, maar het zal ook de tijd zijn die je het mooiste zal herinneren. Zet maar eens een goeie Anne stempel op Abu Dhabi :)




  • 16 April 2016 - 19:40

    Rony En Mieke Ordelmans:

    Hoi Anne ,

    Wat geweldig dat het goed met gaat en dat je op je plek bent in Abu Dhabi.

    Echter zorg wel goed voor jezelf , flauw vallen , te lage bloeddruk , stress , dat moet niet meisje.

    Nog twee maandjes en dan zien we elkaar weer , tot dan groetjes en knuffel van Mieke en mij.

  • 17 April 2016 - 11:21

    Yvonne:

    Go Anne Go, (maar luister naar je lichaam)...

    Liefs
    xxx

  • 20 April 2016 - 21:44

    Janneke:

    Hoho Anne, niet teveel willen! Wat een ervaringen en wat een gereis!! Geniet van je tijd in Abu Dhabi en zorg goed voor jezelf! Ben trots op je, maakt niet uit waar je bent, je blijft een kanjer

  • 20 April 2016 - 21:46

    Janneke:

    Kusssss, die was er af gevallen.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Brussel

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 758
Totaal aantal bezoekers 81285

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: