Internet & School - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu Internet & School - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu

Internet & School

Door: annebakker361

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 November 2010 | Spanje, Sevilla

1 november 2010 (11.57 uur)

Wat is een leven tegenwoordig zonder Internet?

Nadat we gisteren Paci (eigenaar, poetser, contactpersoon) gebeld hadden om te vragen of hij Internet (jaja, een goede verbinding) voor ons kon regelen, kwamen we al snel achter de Spaanse cultuur. Om 19.00 uur zou hij bij ons zijn. 19.30 uur was hij er natuuuuuurlijk nog niet! We zagen hem buiten zitten en hij gaf aan dat hij ons vergeten was. Spaanse cultuur?!!? :O

Na ons culinaire maaltje te hebben gegeten, werd er hard op de deur gebonkt. Paci (met vriendin en hond) had wifi verbinding met wachtwoord kunnen regelen. Duidelijk uitleg kregen we niet van hem, maar wel van onze Australische buurjongen. Yeah, al snel deed het het allemaal goed. Skype kon ik helaas niet downloaden (srry Amber), maar msn-en lukte al aardig met het “thuisfront”.

Inmiddels hebben we ons appartement al aangepast en de bank voor onze televisie geplaatst. Het was een hele opgave, doordat deze moeilijk door de deur ging, maar uiteinlijk is het geslaagd! (Dat na méér dan een half uur lachen!!!) De bank was heel breed, en de opening van de deur erruuuuugg smal!

Vanmorgen werd ik gewekt door het Spaanse gejengel van Paci. Ja. Er is een nieuw Italiaans meisje, dus het is niet meer het “Holland House”.

2 november 2010 (21.24 uur)

Gisteren hadden we eigenlijk weinig plannen. We zijn de buurt (opnieuw) gaan verkennen, en kwamen wieder op het terras uit. Ik heb genoten van de zon en een koud colaatje. We hebben tussendoor even een pauze genomen en zijn daarna uit eten geweest (buiten, ja weer het terras. Hahah!). We hadden meteen een kan Sangria besteld met de drie meiden en heerlijk gegeten. Het bleek niet zo duur te zijn. :) Na een leuke avond zijn we naar huis gegaan en hebben we (alsnog) even MTV in het Engels gekeken en ons voorgenomen dat daarna niet meer te doen!

Vanmorgen ging de wekker vroeg. Bôhh 07.30 uur was ik op. Tijd om naar school te gaan! Op de school aangekomen te zijn (een halve minuut lopen, ongelofelijk) kregen we een korte introductie. Daarna hebben we koffie gedronken aan de overkant en om 09.30 uur begon de les.

De les beviel me heel goed. Het is handen en voeten Spaans maar iedereen begrijpt het. We hebben in ons klasje van 12 personen mensen uit Engeland, Amerika, India, Australië, Japan, Canada en Nederland. We kregen uitleg over ons voorstellen, werkwoorden, de tijd, het alfabet, nummers, beroepen en andere onderwerpen.

Voorbeeld:

-¿Cómo te llamas? – Me llamo Anne
-¿Dónde vivos? – Vivo en Sevilla
-¿De dónde eres? – Soy de Nieuw Bergen

Ook werd er verteld dat er veel uitstapjes waren en daar hebben we ons meteen voor ingeschreven.
Boodschappen hebben we inmiddels gedaan en ik heb een Spaans telefoonnummer. Met handen en voeten Spaans heb ik dus een simkaart kunnen bemachtigen. Wat we vandaag hebben geleerd in de les, hebben we meteen toegepast!!!

Vandaag was er meteen een activiteit om 17.00 uur, dus de eerste (tour door Sevilla) hebben we er al op zitten. Daarna hebben we twee drankjes gedaan bij een barretje (rode wijn met limonade ofzo, erg lekker:)).

Op het moment zijn we aan het koken. Dit wil nog niet echt lukken, want het fornuis brengt of een steekvlam of doet het niet. Ook zijn de pannen erg klein... ! Tja. Je kunt niet alles hebben hè.

Adios amigos... !

Liefs,
Anne

  • 02 November 2010 - 21:45

    Ninorta:

    Anne!! Klinkt hartstikke leuk allemaal! Wat leuk dat je klas zo internationaal is! Weet zeker dat je een geweldige tijd zal hebben daar!
    Keep us entertained with more lovely stories!

    Dikke kus en knuffel

  • 02 November 2010 - 21:46

    Elleke:

    Erg leuk om jou ervaringen te lezen, en jij schrijft ook met een heerlijke enthousiasme :D
    Oja 1 tip die ik ook had gekregen toen ik even naar spanje ging: de lekkerste tapas vind je in de echte spaanse keuken!(dus in restaurants die er een beetje armoedig eruit zien en er moeten alleen maar spaanse mensen of de locals zitten dan weet je dat je goed zit)
    Nou meis nog veel plezier en succes met de aankomende dagen en ik wacht wel weer op je volgende verhaal/avontuur ;)

  • 03 November 2010 - 10:38

    Kaily :

    O wat leuk om te lezen...
    Dus 't is wel al goed begonnen ???
    Had je mijn verhaaltje van de wedstrijd nog gelezen???
    xxx Kaily

  • 03 November 2010 - 11:24

    Tom:

    Hoi Anne,

    leuk om te horen dat de eerste dagen goed en vooral gezellig waren! Hier bij Martin Cuypers BV ook nog alles goed. We blijven je volgen. Succes met Spaans! En alsvast veel plezier in het hotel....

    Groetjes,
    Tom

  • 03 November 2010 - 11:51

    Marlijn:

    hoi anne
    leuke foto's fijn dat je het zo leuk hebt ik mis je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel
    erg het is zo rustig
    zonder jou in de straat

    1000000000000 kusjes van marlijn

  • 03 November 2010 - 15:17

    Tante Anneke:

    Hey Anne,
    Fijn dat je ook een eigen site hebt:) Keileuk om je avonturen te volgen en om de foto's te bekijken. Laat je maar wat foto's schenken door je ouders. Wij zijn ook altijd de klos :P Geniet van je tijd in Spanje en kom vol verhalen weer naar huis (maar nu nog niet)
    Heeeel veel plezier.:D
    Groetjes van je tante

  • 03 November 2010 - 15:50

    Nicole:

    Anne B,
    Alweer een leuk verhaal!
    ook leuk dat je foto's erbij hebt gezet!

    We mailen(L)

  • 03 November 2010 - 17:25

    Harry Bakker:

    Anne ik heb meteen maar aan de opmerking of aansporing van je "lieve"
    tante Anneke voldaan! Dus knal ze d'r maar op! Betekend ook een eind aan jouw privacy want ik wil alles zien?! Een beetje sturing vanuit Koud Nederland kan geen kwaad!! Hou van je !


  • 04 November 2010 - 12:06

    Marlijn:

    hoi anne
    hoe is het met je met mij is alles goed
    nog neiuws voor me
    ik spreek je

    kiss kiss kiss kiss kiss lijneman

  • 04 November 2010 - 12:09

    Mam:

    He Anne,

    Zie je nu dat je moeder eigenlijk een heilige is!!! Fijn dat je het naar je zin hebt.

    Gr. Santa Rufina

  • 04 November 2010 - 15:04

    Oom Feike:

    Hallo Anne,
    Ik heb de verhaaltjes gelezen en moet zeggen dat je het nog niet zo slecht getroffen hebt.
    Ik hoop dat je een hele leuke tijd zult hebben daar, en trek wat warms aan zodat je geen kou vat in die 26 graden.
    Groetjes Oom Feike en Tante Gerda.

  • 04 November 2010 - 17:50

    Ruby:

    Dame ziet & klinkt allemaal erg leuk!
    Wacht in vol spanning op het volgende verhaal.

  • 04 November 2010 - 21:02

    Bart:

    Hoi Anne,
    Het gaat volgens mij fantastisch, ik lees namelijk niets over afwassen. Ik zie weldat je een nieuwe bureaustoel nodig hebt. Eens kijken of we die met "dropshipment" in Spanje kunnen krijgen. We blijven je volgen. groetjes en geniet ze.

  • 05 November 2010 - 18:35

    Fenne:

    hallo anne,
    ik zie dat je t helemaal naar je zin hebt daar in t zonnige spanje. je zult nu wel lekker op een terrasje zitten. en ik lig hier in m'n warme bedje ( want dat is t enige wat hier in nederland wel warm is;p)
    en moet dadelijk maar alleen film gaan kijken want ja mn film maatje is er niet maar.
    maar meid ik zal wel aan je denken hoor. En als je weer in t kleine kikkerlandje komt dan pakken we gelijk een filmpje. Kan ik al je super verhalen weer aan horen net als altijd.

    xxxx je film maatje hahahahah

  • 05 November 2010 - 22:14

    Marja:

    Hola Anne!!

    Uitstapjes,terrasje,sangria,wat een slechtheid!!!
    Hier een berichtje uit soy de nieuw bergen.Mijn spaans zal wel altijd handen en voetenwerk blijven.Die poster van Santa Rufina zullen ze thuis wel op de wc willen hebben!!!
    Geniet!!!!!!
    Liefs
    Marja


  • 06 November 2010 - 11:51

    Marlijn:

    1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
    kusjes lijneman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 81259

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: