Feliz año a todos!!! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu Feliz año a todos!!! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu

Feliz año a todos!!!

Door: annebakker361

Blijf op de hoogte en volg Anne

03 Januari 2011 | Spanje, Granada

Goedemiddag allemaal,

Mijn kop luidt: gelukkig nieuwjaar voor allemaal!!! Ja, dit wordt mijn eerste verhaaltje in 2011 en dit wordt een positief verhaaltje, want anders krijgt mijn moedertje nog een hartaanval. ;)

Nadat ik de 31e tot 17.00 uur heb gewerkt, heb ik samen met Louisa en Christian alcohol ingekocht voor de avond. De avond begon vroeg en vanaf 18.00 uur zaten we al aan de drank (in mijn hotelkamer). Uíteindelijk liep het wat uit de hand en werd het een groot feest met de andere practicaas (Oeps Feestjes NIET Toegestaan In Hotelkamers). De vlekken zitten nog op de houten vloer, dus daar moeten we snel nog een oplossing voor zoeken!!!

Om 23.50 uur zijn we naar beneden gegaan om het nieuwe jaar in te gaan met de rest van het personeel. En ja, we deden mee aan de Spaanse traditie druiven eten. De laatste twaalf seconden van 2010 hebben we iedere seconden één druif gegeten, en ja dat is best nog een kunst! Na iedereen gefeliciteerd te hebben zijn we naar buiten gegaan. En wat bleek: NAUWELIJKS VUURWERK!!! Jawel, ik heb één grondbloem gezien. Wauw... !

De dag erna was een groot drama! Mijn eerste dag in 2011 begon als een hel, omdat ik om 10.00 uur moest werken. Deze dag was een grote kater en ik voelde me verschrikkelijk beroerd!!! Tjaaa... Eigen schuld! :D (Nu kan ik er om lachen.)

Inmiddels is het alweer de derde van januari en ik heb vrij! Heerlijk zo’n dagje. Het zonnetje schijnt, ik heb genoten van een terrasje, van café con leche en lekker uitslapen. Eigenlijk was het de bedoeling dat Maaike en ik een keer vóór 14.00 uur uit bed zouden komen en om 11.30 uur te gaan ontbijten. Maar eerlijk, dat is ons al drie weken niet gelukt (behalve als we moeten werken). Misschien morgen?

En ja. Na twee maanden in Spanje te zitten en je te mengen in andere culturen, andere mensen en andere talen, merk je het verschil wel. Conclusie: Duitsers hebben (inderdaad) een grote bek en zijn echt een stelletje bazen, waarbij werken voorop staat. Spanjaarden zijn arrogant en vol van zichzelf en houden zich nauwelijks aan afspraken. Tsjechen zijn saai en heel stil. En wij Nederlandsers, wij zijn gewoon simpel, houden van feesten en zijn veel sneller tevreden (behalve met dat vieze eten hier. Geef ons maar gewoon brood en (Gouda)kaas! :)).

Haha, waarom zit ik ook alweer hier? Nee. Ik moet zeggen. Het jaar is erg goed begonnen (m.u.v. mijn kater) en ben weer helemaal vrolijk.

Oh & we zitten dus nog steeds in kamertje 116...!

Leute ik zeg adíos!
xx

P.S. bedankt voor alle leuke reacties en smsjes!!!

  • 03 Januari 2011 - 17:50

    Elleke:

    He meis

    aller eerst gelukkig/gezond en liefdevol nieuwjaar! En zo te lezen heb je het nieuwe jaar goed ingeluid! :D
    Bevalt het daar nog goed, ondanks dat het op werkvloer erg tegenvalt? Ik hoop dat het nog beter voor je gaat worden.
    IK kijk alweer uit naar je volgende verhaal
    xx

  • 03 Januari 2011 - 19:45

    Tante Anneke:

    Ha die Anne,

    Een heel gelukkig nieuw jaar. Heb je de oliebollen niet gemist haha. Morgen ga ik ze nog bakken voor Roel, want dan komt hij eindelijk terug uit Mozambique. Feest!!!!!!
    Geniet vooral van je tijd daar, maar ik geloof dat dat wel lukt :P
    Ik geniet iedere keer weer van je verhalen dus blijven schrijven he?
    Heel veel groetjes uit het (nu nog) besneeuwde Nederland.

    Liefs, Tante Anneke

  • 03 Januari 2011 - 20:55

    Franz Jospeh:

    Für Sisi,
    was ein wünderschön verhaal.

    ich liebe dich mit meine hele hart,
    Franz.

  • 03 Januari 2011 - 23:10

    Fam Trilsbeek :

    anne nog de beste wensen voor 2011

    en ja niet alleen in spanje viel het vuurwerk tegen maar daartegen viel de drank op de beukstraat wel goed
    nou meid maak der nog een mooie tijd van en nogmaals veel goeds en goede gezondheid in 2011

  • 04 Januari 2011 - 19:39

    Fam Van Den Bergh:

    Lieve Anne,de beste wensen voor 2011!! Hier in de beukstraat hebben we ons best gedaan om het jaar 2011 alvast flink in te drinken,een goed begin is het halve werk toch? Inderdaad jammer dat je de volgende dag niet zo fit bent... !!
    Succes met je werk.

    groeten Huub en Jeannet & kids

  • 08 Januari 2011 - 21:20

    Marja:

    Lieve Anne,
    ook voor jou een gelukkig nieuwjaar!!! Fijn dat het nieuwe jaar zo goed voor jou is begonnen, voor mij wat minder ( een beetje ziek)maar ben nu weer beter.
    ik hoop dat dit jaar alles voor jou brengt wat je wenst ook als je weer terug bent(je weet wel) als dat lukt hang ik de vlag uit!!!!!Liefs en dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 81245

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: