Me gusta Holanda! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu Me gusta Holanda! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu

Me gusta Holanda!

Door: annebakker361

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 December 2010 | Spanje, Granada

Inmiddels is het 17.05 uur en ik ben alweer een klein uurtje in mi habitación 116 in Hospes Palacio de los Patos. En ja, ik ben echt heel moe!

Nadat ik afgelopen woensdag van 08.30 uur tot 16.30 uur heb gewerkt, heb ik snel gedoucht, mijn laatste spullen bij elkaar gezocht en een taxi genomen naar het busstation. Gelukkig was ik al optijd, want het duurde 45 minuten, voordat ik een kaartje had bemachtigd.

Na een busreis van 3 uur kwam ik aan in Sevilla om 22.00 uur. En ja hoor, ik kreeg het weer voor elkaar en raakte verdwaald. Op straat heb ik iemand aangesproken en diegene heeft mij in het Frans geholpen. Anne is van alle markten thuis! :) Aangekomen in Calle Mateos Gago werd ik opnieuw welkom geheten door Mieke. Wat een topmeid! Samen zijn we nog een Yoghurtlandia-ijsje, tapas en tinto de verano gaan halen.

De ochtend daarna werd ik om 05.15 uur wakker i.p.v. 04.15 uur. Heel snel ben ik opgestaan, me aangekleed en een taxi gebeld (in het Spaans). Deze stond al binnen 5 minuten voor de deur en heel snel heb ik afscheid moeten nemen van Mieke en Sevilla.

Haha, wat was ik blij met alleen handbagage! Om 06.05 uur sloot de gate en ik stond daar 15 minuten eerder, helemaal optijd, en dat na al die stress. Yes, op naar Eindhoven!!! Ja, dan denk je een dagje naar Nederland te gaan, zitten er nog alléén maar Duitsers in je vliegtuig. Sevilla speelde namelijk de avond ervoor tegen Dortmund.

Om 09.22 uur landde ik in Eindhoven en meteen kon ik genieten van regen en kou. Dat had ik niet echt gemist :). Door pap en mam ben ik ontvangen en samen zijn we naar huis gegaan. In Nieuw Bergen aangekomen, heb ik eerst genoten van Nederlandse lekkernijen: frikadel, kaas, hagelslag, brood en kraanwater. Na een korte douche en een gezellige lunch met Marlijn & Wessel, ben ik naar Tim en Jolanda gegaan.

En daar was hij dan, mi sobrino, muy guapo, mijn neefje Levi. Wat een lekkerding zeg! Een lekker menneke met heerlijke wangetjes en een sterk eigen willetje. Van wie zou hij dat toch hebben? Haha. Nadat hij 1,5 uur op mijn arm had gelegen, kreeg ik toch echt een lamme arm. Bôhhh, maar wat is het toch een schatje. En papa Tim en mama Jolanda doen het hééél goed. Ik heb zelfs toe kunnen kijken hoe Tim de billetjes van zijn zoontje schoonpoetst. Goed bezig!?!?!

Na een bezoek van in totaal 3 uur ben ik vol goede moed weer op mijn fietsje gestapt door weer en wind. Muy frío, maar ik heb wel sneeuw mee kunnen maken. (Daarentegen kunnen wij hier ook skiën in Granada, Sierra Nevada.) Daarna heb ik nog een paar spullen ingepakt, siesta gehouden en gebeld met Martin Cuypers BV, Hanneke en Ruby. Vervolgens kreeg ik bezoek van Amber en Nicole, erg leuk!

Haha, en wat aten we vroeg! Om 18.15 uur, in Spanje ben ik gewend om pas rond 20.30 uur te eten. Maar echt heerlijk: gebakken piepers, gehaktbal en boontjes. Daar houd ik wel van.

Vervolgens stond een kort bezoek aan de majorette op het programma. Zij waren helemaal overdonderd, heel grappig. Daarna ben ik weer naar het huisje in de Alberikstraat gegaan en kreeg een mooi cadeautje van Tim (foto’s van Levi & eentje van Levi en mij in een fotolijstje). Dank je wel :). Rond 20.30 uur heb ik Jolanda en Levi opgezocht. Daar lag hij dan lekker op haar borst te slapen. Ik ben er bij in bed gekropen en mijn neefje heeft nog 1,5 uur bij mij gelegen. Heerlijk. Rond 22.00 uur moest ik toch echt weer terug naar de Beukstraat en dat vond ik toch wel even moeilijk. Maar ach, je weet dat het moment er aankomt...

* Ik betrapte mezelf er al op, dat ik Spanje al mijn thuis noemde! *

Door de sneeuw teruggelopen, kwam ik aan in een lekker warm huis. En daar trof ik de halve buurt en die gekke familie Geurts aan, dat zorgde toch wel even voor een traantje. Lieve mensen toch! En toen... Ja, toen was mi día en Holanda eigenlijk alweer voorbij. Vanmorgen hebben die 2 (b)engeltjes (Amber & Nicole) mij nog naar Eindhoven gebracht en ben ik in het vliegtuig naar Málaga gestapt. Dat was nog erg gezellig, omdat ik aan de praat raakte met een Spaans meisje wat 5 maanden in Nijmegen had gestudeerd en nu naar huis ging. Zij sprak geen woord Nederlands, dus alles verliep in het Spaans. Heel goed Anne!

Na een kort bezoek aan Málaga besloot ik er geen lange dag van te maken en heb ik mijn bus naar Granada genomen. Helemaal door de bergen, lekker misselijk en iets langer dan verwacht.

Ik kijk nu terug op een korte en krachtige dag. Ik heb genoten van mijn familie, vrienden en mijn Nederlandse cultuur, en ja ik moet zeggen dat ik dat af en toe toch wel allemaal mis. Haha, maar daarentegen zit ik niet in de kou!!!

Hele dikke kus,
Anne

P.S. Mijn pak hagelslag is kapot gegaan in mijn tas. Nu heb ik nog maar de helft over! :O

  • 17 December 2010 - 21:46

    Maaike:

    Haha grappig, staat er gewoon een verhaaltje over Holland op waarbenjij.nu! Maar echt een lief neefje heb je, zou der ook wel zo een willen :)

    xxx

  • 17 December 2010 - 23:05

    Marja:

    Even een krabbeltje van een lid van die gekke familie....je weet wel!
    ik vond het heerlijk om je weer even te zien, en je weet het, als je moet huilen kijk maar naar onze foto en dan moet je vanzelf weer lachen.
    dikkke knuffel

  • 18 December 2010 - 01:31

    Sepp:

    Geweldig verhaal hoor, tante Anne

  • 18 December 2010 - 08:31

    Nicole:

    Hé Anne B,
    Súper dat je een dagje naar Nederland kwam! ik kom samen met Amber ook snel jou kant op!
    Liefs

  • 18 December 2010 - 10:12

    De Trillies:

    he anne wat een verrassing, ik was smiddags bij jullie thuis om te informeren hoe het met mam in het ziekenhuis was gegaan, kreeg ik toch te horen dat jij thuis was!!!!! ik was helemaal verbouwereerd. waar was je nu siesta aan het houden. maar savonds zag ik jouw. meid je ziet er goed uit en even een oppepper van het thuisfront brengt gemengde gevoelens. nu je weer thuis (spanje) bent en weer volop bezig bent hoop ik dat je er weer een mooie tijd van maakt en weer veel bij leert kei veel plezier en pronk maar met je nieuwe neefje.

  • 18 December 2010 - 15:04

    Tim, Jolanda En Levi:

    hey tante anne,
    wij vonden het super dat je speciaal voor levi terug naar huis bent gekomen. we vonden het gezellig om je weer hier te hebben. we zullen je elke week wat fotos sturen van je neefje.fijn dat je weer goed aan gekomen bent daaro.....
    jammer van je hagelslag moet je maar gau weer een nieuw pak komen halen hihihihi
    veel liefs van uit de alberikstraat

  • 19 December 2010 - 16:31

    Marijke:

    Wauw Anne!
    Je bent gewoon 1 dag hier geweest, heb niets gemerkt:S
    Super he! Je bent een trotse tante.
    Erg leuke foto van jullie:D
    Gaat alles goed met je?
    Weer volop aan het werk?
    Groetjes Marijke

  • 20 December 2010 - 12:41

    Rony Ordelmans:

    Hoi Anne,

    Ik wilde vorige week , toen ik je buiten zag en toen die foto op straat in de schneeuw gemaakt werd ,eigenlijk een berichtje sturen met de vraag waar ben je eigenlijk nu .
    Mooi menneke hé

    Rony en Mieke

  • 22 December 2010 - 09:46

    Harry Bakker:

    Hey Tia Ana,
    We vonden het helemaal geweldig dat je even naar jouw muy quapa sobrino kwam kijken. Mooi verhaal weer!! Ga zo door.
    Pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 81278

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: