Alweer een weekje verder!!! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu Alweer een weekje verder!!! - Reisverslag uit Granada, Spanje van Anne - WaarBenJij.nu

Alweer een weekje verder!!!

Door: annebakker361

Blijf op de hoogte en volg Anne

23 December 2010 | Spanje, Granada

23 december 2010 (16.56 uur)

Hallo mensen!

En dan wéér een verhaaltje vanuit het regenachtige Granada. Op het moment voelt dit toch best raar, want vorige week was ik gewoon thuis & hier ben ik alweer hard aan het werk!

Afgelopen vrijdagavond kreeg ik onverwacht een smsje van Ruth-Ann (Canadese vrouw, 49 jaar, ex-klasgenoot Spaans) dat ze in Granada was. Na een paar smsjes, heb ik haar in mijn eentje opgezocht, want Maaike moest werken. Samen zijn we naar het Albacín (oude Arabische wijk) met een busje gegaan, daar kregen we een korte rondleiding en deze werd afgesloten met een flamenco-show. En wat waren die mensen arrogant (eigenlijk zijn bijna alle Spanjaarden dat ;)), maar wat konden zij dansen! Echt wauw! Daarna hebben we met Maaike nog een koffie gedronken. En wat bleek: onze camarero (ober) is NEDERLANDS! Blijkt hij gewoon uit Uden te komen. Haha, hoe grappig! Inmiddels woont hij alweer acht jaar in Spanje.

Na een koffie zijn we naar onze favoriete bar Camel gegaan. Na het stappen, hebben wij Ruth-Ann thuisgebracht en zijn we nog naar een soort van “Wendy” (zo noemen wij alle Chinese supermarktjes hier) gegaan om een brood en boter te kopen. En ja hoor. Daar hebben Anne & Maaike ’s nachts nog brood gesmeerd met hagelslag. Haha, heerlijk om dat met iemand te delen die dat ook waardeert. Als die Spanjaarden & Duitsers ons al zien met ons pak hagelslag, liggen ze al helemaal dubbel. Nee, dat kunnen ze niet begrijpen! (Het pak is inmiddels al leeg!)

De zaterdag en zondag bestond voornamelijk uit slapen en werken. De zondag eindigde op het werk ook niet heel erg leuk! Eén van de kokkies begon op een gegeven moment vervelend te doen (ja, dat heb je met koks) en begon mij te vertellen dat mijn Spaans niet snel genoeg ging. Pff. Ik werd helemaal chagarijnig van die kerel. Wat denkt hij wel... Zegt hij die maar één taal spreekt en nog nooit een voeten buiten España heeft gezet! :( Ja, ik trok het me echt veelste veel aan en heb mijn avond flink laten verpesten. Gelukkig kon ik mijn verhaal daarna wel bij Maaike kwijt en samen hebben we flink lopen zeuren over het personeel en het hotel. We besloten een borrel te gaan halen!

Na een paar drankjes (en tapas) besloten we naar huis te gaan. Uiteindelijk is dit niet meteen gelukt, want we kwamen een aantal Argentijnen en Duitsers tegen en zijn naar een discotheek gegaan. De avond veranderde in een hele vroege ochtend! Ik heb echt zo gelachen (voornamelijk om Maaike)!

De dag erna was erg zwaar voor ons beiden. Gelukkig had ik vrij en hoefde ik mij nergens druk om te maken. Ik werd heerlijk pas om 17.00 uur wakker. En toen werd ik eigenlijk ook gewekt door Maaike. Zij kwam namelijk helemaal ziek binnen na twee uurtjes werken. Ze hadden haar naar huis gestuurd! Hahahahahahhahahha.

De dinsdag was “onze kerstdag”. Hier hebben we voor gekozen, omdat we alle kerstdagen moeten werken. Na heerlijk te hebben geslapen tot 15.00 uur, zijn we uit bed gestapt en hebben we een pannenkoek (als ontbijt) gehaald bij onze Nederlandse camarero. Daarna zijn we naar de kapper gegaan. Maaike heeft een halflange bob laten knippen en ik heb mechas (hightlights) laten zetten en de punten laten knippen. En dit was echt goedkoop! Bij een andere kapper had ik ongeveer € 88,00 moeten betalen, en bij deze (vanwege een oferta) maar € 42,00! En ondanks dat we eigenlijk nauwelijks geld hebben, hebben we toch geshopt. Ik heb er een paar schoenen, oorbellen, een vest en een jurkje bij. ’s Avonds hebben we verschillende tapas gegeten en kwamen we om 01.30 uur terug in onze hotelkamer. Daarna hebben we nog Bridget Jones en Gossip Girl gekeken.

Gisteren en vandaag zijn weer dagen van werken! Oh, ik heb mezelf echt voorgenomen om minstens één uur per dag Spaans te gaan leren. Ik word namelijk echt gek van dit k** baantje. Het wordt met de dag erger en ik zie er echt tegenop om te gaan werken. Tijdens het werken vraag ik me zelf wel eens af waarom ik dit toch zo nodig moest gaan doen, waarom ik dit zo graag wilde etc. Haha, dat klinkt eigenlijk niet zo heel goed. Maar dat geeft me meer motivatie om echt te gaan leren. Want wat ik al zei: ik word hier gek van!

Oké we blijven positief! Want de rest is hier namelijk wel helemaal super! (Mijn kamer wordt zelfs opgeruimd en schoongemaakt! :) Goede housekeeping.)

Vanavond nog een paar uurtjes werken en dan kan morgen de kerst beginnen. Kortom: werken, werken en nog meer werken. Kerstavond: tarde, 1e kerstdag: tarde, 2e kerstdag: partida. Alle practicas worden zoveel ingezet. Ik had ook niet anders verwacht ;).

Niet te vergeten: bedankt voor alle leuke kerstwensen! En... Feliz Navidad!!!



  • 25 December 2010 - 14:06

    Fam Trilsbeek :

    Anne Feliz Navidad!!!
    van uit het nog steeds witte en koude nederland

    en denk maar zo gelukkig hebben we de hagelslag nog.

  • 30 December 2010 - 14:59

    Rony En Mieke :

    nosotrons desear tú uno Feliz Navidad desde montanä los Paises Bajos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 81268

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: