It’s Bangkok Baby - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu It’s Bangkok Baby - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu

It’s Bangkok Baby

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 Juni 2014 | Thailand, Bangkok

Nog maar één dag en dan heb ik weer weekend. De tijd vliegt hier voorbij, ondanks dat ik 9 uur op een dag “werk”. Ik heb steeds meer een klik met mijn collega’s en ze vinden het ook super leuk dat ik dingen graag in het Thais wil leren. 0-10 is me al gelukt om te vertalen en simpele woorden worden steeds makkelijker om te onthouden.

Ondanks dat ik niet het gevoel heb dat ik hard werk, leer ik wel heel veel. De Thaise cultuur is een mega groot verschil met de Nederlandse cultuur. Ik klets er veel over en ik kom ook achter steeds meer dingen. Mensen leven hier in ieder geval allemaal wat simpeler dan in Nederland. Waar het bij ons voornamelijk om de 24/7 wereld draait, draait het hier meer plezier, gezelligheid en eten. Take it easy…

“Every day is a new guessing game”

Dit is iets waar ik dagelijks mee bezig ben. Het eten in de kantine is prima, maar ik moet er wel aan wennen. Overal zit rijst bij en de meeste dingen zijn hartstikke pittig. Ze delen bijna al het eten en iedere dag eet ik wel soep met van alles. Ik heb geen idee wat ik eet! Dingen waar ik normaal mijn neus voor op zou halen, eet ik nu gewoon. Ik heb eigenlijk ook geen keus :P. Om af en toe aan het Thaise eten te ontsnappen haal ik bij de supermarkt 7/11 een ham-kaas tosti… Heerlijk!

Ook zijn de Thaise (mannen) absolute fans van het Nederlandse voetbal. Afgelopen donderdag ben ik met de meiden van school het voetbal gaan kijken in een Ozzie bar, super gezellig! Ik heb nu al zin in morgen!

Afgelopen week ben ik ook nog het “oude” Bangkok in geweest. Ik had verwacht dat de buurt heel mooi zou zijn, maar ook dat bleek gewoon baksteen te zijn :P. Uiteindelijk ben ik ook nog opgelicht. Ik heb de dag in een tuktuk gespendeerd, maar daar moest ik allerlei winkels mee in… Heel irritant. Uiteindelijk kreeg ik drama met de chauffeur en ben ik opgestapt. Ik heb uiteindelijk nog een boottocht gemaakt en heb een aantal tempels bekeken. Helaas begon het te regenen. Daarna heb ik mezelf getrakteerd op een voet/hoofd/rug/schouder-massage van 2 uur. Kan slechter toch?

Deze farang (blanke buitenlander) vertelde dit aan haar collega’s. Daarbij gaven ze aan dat dit heel vaak voorkomt. Woensdag nemen Nano en Fren me mee op pad. Ik heb er zin in!

Tot snel… X

  • 22 Juni 2014 - 16:11

    Nico:

    Fijn dat je je draai begint te vinden!!! Altijd leuk om je verslagen te lezen! Geniet van deze geweldige ervaring!! ;)

  • 22 Juni 2014 - 16:22

    Mam:

    Dat klinkt helemaal goed, fijn dat je al een heel stuk gewend bent, lijkt me heerlijk die meer genietende manier van leven. Hier gaat alles zijn gangetje, we verheugen ons op de volgende wedstrijd van oranje, toch weer altijd speciaal zo'n wk. Wat zie je er goed uit in je oranje jurk!! Xxxxxmam

  • 22 Juni 2014 - 22:44

    Linda:

    Hey Anne!

    Die massage is inderdaad erg slecht ja. Zou ik niet meer doen. :P Geniet ervan en ik ben benieuwd naar het volgende berichtje!

    Groetjes Linda

  • 22 Juni 2014 - 23:28

    Fern:

    Me too..i'm so excited about our trip..it have fun
    for sure....u are really good friend see ya on wednesday♥
    Kissss muahhhhh~

  • 23 Juni 2014 - 17:34

    Wia:

    Hallo Anne,

    We zijn misschien een beetje laat met reageren maar terugkomend uit Ierland weigerde onze computer.
    Alles is nu weer OK. We genieten van je berichten en herkennen er het een en ander in. We begrijpen dat je al aan het Thaise leven begint te wennen. Ben je ook al gewend aan het tragere tempo en aan de hitte en heb je al geroosterde sprinkhanen gegeten? We kijken uit naar het volgende bericht en gaan nu naar de wedstrijd Nederland-Chili kijken. Tot de volgende keer.
    Opa en Oma Sneek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 81335

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: