Van Bangkok Naar Chiang Rai & Weer Terug - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu Van Bangkok Naar Chiang Rai & Weer Terug - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu

Van Bangkok Naar Chiang Rai & Weer Terug

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

In 10 dagen tijd is er weer van alles gebeurd. Ik zal jullie een korte update geven:

Mijn “weekendje” naar Chiang Rai was in 1 woord: GEWELDIG. Ik vloog vanaf het kleine vliegveld in Bangkok binnen een uurtje naar Chiang Rai. Ongelofelijk om te zien dat je eerst over de wolkenkrabbers heen vliegt, en het zo ontzettend mooi is en dan een uur later over de rijstvelden, bergen en bossen vliegt, wat ook super mooi is. Het was duidelijk dat ik niet naar een echte toeristische plek ging, want ik was de enige blanke in het vliegtuig. Ook heeft het er mee te maken dat er een paar maanden geleden een aardbeving was.

Aangekomen in Chiang Rai genoot ik van het geluid van de insecten om me heen, ik kreeg een beetje Frankrijk gevoel. Al gauw was ik bij het hostel en heb ik het plaatsje verkend. Het was een beetje mini Bangkok maar alles nog relaxter. Mensen spreken totaal geen Engels, maar vinden het wel erg leuk als je een paar woorden in het Thais kan zeggen. Dag 1 bestond uit: een nieuw kapsel (blijkbaar bij een soort foundation), een Thaise massage (kraaaaaaaaaaaaaak), verdwaald raken, goed eten, de avond bazaar en biertjes drinken in het hostel.

Voor dag 2 stond de wekker op half 8. Precies om half 9 werd ik opgepikt door Bee, een man van Chiang Rai Bicycle Tour. Ik had een fietstour geboekt voor de watervallen en de witte tempel. Maar helaas waren de watervallen dicht, dus zijn we naar een theehuis gefietst. Dit was de mooiste dag sinds ik hier ben. Ik heb 53km gefietst door bossen, bergen en rijstvelden. Voor alles werd gezorgd en voor alles namen ze ook de tijd. Even eten, stoppen voor de foto, uitleg bij de witte tempel, thee proeven etc. Het geloof is belangrijker in het noorden dan in Bangkok. Overal kwamen we ook tempels tegen en een reuze boeddha. Het leuke was, dat dit totaal geen toeristenplek is, dus er was totale rust met een mooi uitzicht. De witte tempel was niet helemaal recht meer door de aardbeving, maar was zeer indrukwekkend, de kunstenaar heeft er goed over nagedacht. Ondanks al het fietsen (op en af) in de brandende zon, heb ik genoten van deze dag.

Weer terug in Bangkok bleek ik gestoken te zijn door een beest in Chiang Rai (ondanks dat ik Deet heb gebruikt). Mijn hand begon helemaal te zwellen en te bonken. Van de week ben ik daarvoor twee keer naar de dokter geweest, en nu na een kuurtje, een dikke spuit en een zak vol medicijnen is het bijna weg. Afgelopen woensdag moest ik daarvoor terugkomen voor controle. Maar blijkbaar was de dokter er nog helemaal niet. Ze kwam pas 40min later op haar werk aankakken. Haha, dat is Thailand...

En toen… Toen kwam er hoog bezoek. Afgelopen donderdag kwamen Eva en Mieke in Bangkok aan, om hun backpack reis te gaan starten. De eerste nacht sliepen ze bij mij in het hotel en ik voelde me helemaal opgewekt. Het is toch heerlijk om familie en vrienden te zien. Na een rondleiding zijn ze snel gaan slapen en heb ik ze een paar uur later gewekt om de wedstrijd te gaan kijken. De dag erna waren we flink brak dus heb ik ze kennis laten maken met eten, massages en chillen bij mijn hotel aan het zwembad. ’s Avonds hebben we een hostel geboekt in het backpackers-gebied van Bangkok. Dat ging niet helemaal goed, maar uiteindelijk hadden we wel een plek om te slapen. We sliepen echt in een pauper hostel, maar het was die 3 euro voor 1 nacht zeker waard!

De dag erna heb ik voor gids gespeeld. We gingen naar het paleis (indrukwekkend, maar super druk), Wat Arun, ferry tochtje, boottochtje, Koa San Road en we kwamen uit op een plek waar echt alleen maar Thaise waren. Omdat het een feestdag was waren ze blijkbaar bezig met iets bijzonders, met het slaan van de bellen of zo, dus daar hebben we ook maar aan meegedaan. Uiteindelijk om 18.00u namen ze de bus, en was het bye bye zwaai zwaai. ***Oja, 1 blok kaas is al op!

Inmiddels heb ik weer een dag gewerkt en mag ik ook zo weer aan de slag. Gisteren heb ik te horen gekregen dat ik vanaf 19 augustus a.s. 2 weken vrij ben!!! Dat betekent dat Emiel en ik 2 weken samen vakantie kunnen vieren :). Dus nu kunnen we lekker gaan plannen, iemand suggesties?

Gisteren heb ik ook iets heel liefs van een collega gekregen op het werk. De moeder van pi Tam had een zakje met eten voor mij gemaakt: eitjes in zoetzure saus! Het was heeeeeeerlijk! Ze vond het blijkbaar zielig dat ik moeite heb met het pittige eten in de kantine. Ik geloofde het bijna niet, maar op het zakje stond echt in het Thais: Voor Ann. Lief hè?

Tot snel, xxx.

  • 13 Juli 2014 - 11:56

    Peter:

    Hoi Anne,

    Weer een mooi verhaal en belevenissen. In dat pauperhotel mocht het juichpak wel aan, natuurlijk.... Hartstikke fijn dat je twee weken met Miel op pad kunt. En natuurlijk heb ik geen suggesties: ik zit in Drachten en jij Thailand, weet je nog....?
    We gaan maandag 5 daagjes naar Terschelling, in een mooie stacaravan van een vriendin van Heleen. Vlakbij West. Heerlijk!!
    Hé Anne, geniet ze daar in Thailand en doe voorzichtig. Wel stoer dat je een dikke prik (van de dokter) hebt gehad!

    Groetjes,
    Heleen en Peter. XX

  • 13 Juli 2014 - 12:48

    Mam:

    Wat een mooi verhaal, geweldig dat je ook de tijd hebt om leuke dingen te ondernemen! Gisteren het verjaardags feestje van Kas en Franc gehad, was weer gezellig!
    Wat heerlijk voor jullie dat je 2 weken vrij bent als Emiel komt, kunnen jullie echt leuke dingen ondernemen en hebben jullie toch echt vakantie! Dikke kus xxxxx mam

  • 13 Juli 2014 - 13:01

    Nico:

    Misschien kun je naar Phuket in t zuiden (wel toeristisch),ik weet ook niet wat jullie budget is, of naar vietnam,weet niet of je daar een visum voor nodig hebt,maar jouw kennende verzin je wel iets!!
    Groetjes...

  • 13 Juli 2014 - 14:57

    Rony Ordelmans:

    Anne,compliment,wat schrijf jij alle belevenissen perfect, heerlijk om te volgen. Blijf schrijven ik blij volgen en have fun en werk ze.

  • 13 Juli 2014 - 15:57

    Harry B.:

    Mooi verhaal Anne! Fijn dat je vrij bent als Emiel komt. groet en dikke kus, Pap

  • 15 Juli 2014 - 21:18

    Sneek:

    Hallo Anne,weer zo'n leuk verhaal,we zien het helemaal voor ons,je doet wel heel verschillende indrukken op zeg.Het noorden is heel anders dan waar je nu bent,je vroeg om suggesties wij vonden de drijvende markt van Damnoen Saduak en in het Noorden de Langnek - stammen bij Mae Hong Son en een ritje per olifant erg de moeite waard,staat allemaal in het boekje dat je van ons kreeg. Wat fijn dat Emiel overkomt samen iets beleven is wel zo leuk. Tot het volgende nieuwsbericht! Liefs opa en oma sneek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 81333

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: