Time Flies When You Are Having Fun - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu Time Flies When You Are Having Fun - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu

Time Flies When You Are Having Fun

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

05 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok


De tijd vliegt hier en soms weet ik niet waar ik de tijd vandaan moet halen om iets te schrijven op mijn blog. Ik heb het ontzettend goed naar mijn zin en ik heb het lekker druk.

In het hotel merk je duidelijk dat het vakantie is in Europa. Dagelijks sta ik de gasten in 4,5 taal te woord (Engels, Nederlands, Spaans & Duits & een mini beetje Frans & Thais). Ik merk dat ik zoveel in het Engels denk. De bezettingsgraad ligt duidelijk hoger dan in het begin van mijn stage. Ik vind dat super fijn: alles gaat nu sneller en leer ik ook meer, flink multitasken en af en toe stressen. Plus………. Ik heb dan eindelijk mijn badge met mijn naam: Anne Bakker. Ik hoef niet meer dagelijks de grap aan te horen: “Is your name Trainee?”. Ik ben er helemaal trots op, eindelijk! Ook heb ik van de week mijn eerste training gegeven en heb ik het idee dat ik steeds meer verantwoordelijkheid krijg.

Sinds begin augustus heb ik weer een ochtend rooster. Dat valt me behoorlijk tegen, zo ’s ochtends om half acht beginnen. Ik zit nog helemaal in het ritme van de middagdienst. Zo ’n middagdienst vond ik wel prima. Dan begin ik om 12.30u en eindig ik mijn dienst om 22.30u. Daarna kon ik nog van alles doen als: drankjes, feestjes en chillen met mijn amigos, om vervolgens weer lekker uit te kunnen slapen. Maar dat feest is nu weer voorbij ;). Deze periode werk ik heel veel, omdat ik 13 dagen vrij heb vanaf 19 augustus a.s.

Niet alleen merk je in het hotel dat het drukker is, ook merk je dat in Bangkok zelf. De afgelopen maand was het feest in Bangkok. Er werden speciale festivals georganiseerd om het volk weer vrolijk te krijgen, na al het politieke gedoe. Natuurlijk ben ik ook bij een van die feestjes geweest, en ik vond het geweldig. Bij het koninklijk paleis hadden ze verschillende markten, (Thaise) livemuziek, mensen in kostuums en buitenbioscopen.

In de rest van mijn vrije tijd ben ik de afgelopen maand bij het Jim Thompson House geweest, naar het Lumpini park (met echt enge beesten) geweest, naar de bios met Anouk, drankjes doen, lekker eten en gisteren naar Asiatique aan de rivier om in het reuzenrad te gaan.

Nogmaals ik heb het hier super goed naar mijn zin, maar toch moet ik dagelijks wennen en aanpassen aan de Thaise cultuur. Ik besef me hier heel goed dat ik super trots kan zijn op een land als Nederland en dat we het heel erg goed hebben. Ik voel me niet alleen in mijn gedrag, maar ook duidelijk in mijn denkwijze, heel erg westers. Soms begrijp ik Thaise mensen gewoon niet. De werkwijze benadrukt meer het groepsgevoel, dan een individu. Ook is respect en status hier mega belangrijk tijdens het dagelijks leven. Je kan dus niet zeggen wat je denkt :P.

Nog steeds heb ik moeite met het eten. Twee weken geleden kwam ik er zelfs achter dat ik last had van een parasiet. Hallo bacterie in mijn lichaam. Wat een feest. Waarschijnlijk heb ik het opgelopen van groente of water dat niet schoon is. Inmiddels gaat het weer allemaal goed & probeer ik straat eten en pittig eten te vermijden. Al lukt dat natuurlijk niet heel goed…

Na zeven dagen werken, heb ik dan vrijdag a.s. vrij om “even” naar Cambodja te gaan. Ik heb een visarun geboekt met een bedrijf en daarbij word ik even over de grens gezet en ben ik ’s middags weer terug in Bangkok. Dit is noodzakelijk voor mijn visum, omdat iedere 90 dagen het land moet verlaten, om opnieuw weer een stempel te krijgen.
Daarna mag ik weer flink aan de slag en mag ik nog een keer Eva en Mieke verwelkomen in mijn hotel en dan duurt het niet zo heel lang meer & heb ik VAKANTIE. Inmiddels is alles geboekt. Emiel en ik gaan naar Chiang Mai, Koh Samui, Koh Tao en naar Bangkok. :)

Tot de volgende update…

Liefs,
Anne

  • 05 Augustus 2014 - 19:34

    Tante Anneke:

    Ha die Anne. Klinkt geweldig hoe je het daar allemaal beleefd. Het is ook een prachtig avontuur. Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. Probeer toch maar tijd te vinden om te schrijven want we vinden het hartstikke leuk om te lezen. Veel plezier, en zeker dadelijk met Emiel samen. Hou ons maar op de hoogte ;)
    Xx van ons

  • 05 Augustus 2014 - 20:35

    Janneke:

    Heerlijk om jouw verhalen te lezen, wat heb je het toch goed voor elkaar!! En half 8 beginnen is toch een fijne tijd, 's avonds op tijd naar bed en het bespaart ook flink ;-). Alvast een hele fijne tijd met Emiel gewenst, een heerlijk vooruitzicht!! Xxx

  • 06 Augustus 2014 - 07:36

    Mam:

    Dag Anne,

    wat schrijf je toch makkelijk, ja, ook wij zijn heel blij dat jij het goed naar je zin hebt, en stapjes maakt qua werkzaam- en verantwoordelijkheden. Ook super dat Emiel naar je toe komt en jullie lekker echt vakantie kunnen houden, het land bekijken en van alles en natuurlijk van elkaar kunnen genieten. De tijd vliegt zoals je zegt! dikke kus xxxxxxx mam

  • 06 Augustus 2014 - 20:30

    Opa En Oma Sneek:

    Hoi Anne,weer zo'n leuke mail,we genieten er van je hebt het nu wel erg naar je zin als we het allemaal zo lezen,hard werken en genieten dat zal straks ook wel het geval zijn als Emiel er is.daar in het noorden is ook veel te zien. We zien Emiel nog even als hij terugkomt uit Frankrijk voordat hij naar Schiphol vertrekt.We kijken uit naar je volgende bericht,liefs opa en oma sneek

  • 07 Augustus 2014 - 11:39

    Anne V:

    Annieeeee,

    Wat fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt. Lekker genieten daar!

    x

  • 11 Augustus 2014 - 20:25

    Elke:

    Whoeheej, wat een heerlijk verhaal! Leuk weer om te lezen enne heb je ook mee ge-gymt in het Lumpini park? Ik zag de foto's al op Facebook! Geniet er nog van, maar dat doe je ook heel erg zo te lezen! MOOI!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 81254

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: