Veranderingen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu Veranderingen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu

Veranderingen

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

En dan krijg je ineens waar je allemaal om gevraagd hebt. Het overvalt me gewoon, dat ben ik hier niet gewend. Niet alleen ben ik terug op mijn `oude` plek bij receptie, ook is het lekker druk op de afdeling. Ik merk dat ik echt moe ben na het werken. Dan is tien uur op een dag toch wel lang en vermoeiend, maar vooral ook heel erg leuk! Het werk is variërend en daarbij voer ik veel verschillende taken tegelijk uit. Er zijn nog maar weinig momenten dat ik op mijn kont zit en niets te doen heb.

Maar dat is niet de enige verandering. Vorige week had ik een kort en open gesprek met de GM, waarbij hij mij vragen stelde over mijn stage in het hotel. Ik had natuurlijk braaf “ja & amen” kunnen zeggen, zoals de meeste Thaise mensen dat zouden doen, maar dat voelde voor mij niet goed. Ik gaf aan dat ik me heel erg thuis voel binnen het bedrijf, en dat ik het goed naar mijn zin heb, maar dat ik toch wel dingen mis. Ik vind het jammer dat er niet echt naar mijn CV gekeken is en dat erop papier staat dat ik een management trainee ben, maar dat ik uiteindelijk alleen maar uitvoerend bezig ben. Mijn verwachtingen waren anders… En toen kwam daar gisteren ineens het moment dat de GM naar mij opzoek was. Hij kwam binnen met erg goed nieuws: 2 projecten waar ik aan mag gaan werken. Eén project heeft met een loyalty pilot te maken voor Warwick (de overkoepelende keten) en het andere project heeft te maken met de verkoop van producten in India (de eigenaar komt daar vandaan). Heel erg leuk dus allemaal. Ik weet er op het moment het fijne niet van, maar ik ben in ieder geval enthousiast! Blijkt dat ze je hier toch wel serieus nemen, dat voelt fijn. Ook een schouderklopje voor mezelf dat ik eerlijk durf te zijn. (Misschien kan ik dit wel als company assignment gaan gebruiken i.p.v. het idee dat ik eigenlijk had…)

En verslagen… Voor mijn gevoel vliegt de tijd hier, en begint de tijd te dringen. December is niet heel ver weg meer. Nog drie flinke verslagen moet ik schrijven: financieel, company assignment en mijn final report. Maar voordat ik daar serieus mee aan de slag ga, krijg ik maandag eerst nog bezoek van mijn leraar vanuit NHTV. Maandagmiddag gaan we, samen met mijn supervisor, mijn progress even onder de loep nemen. Al maak ik me daar niet zo druk om.

En ja, ik ben natuurlijk niet in Bangkok om alleen maar te werken en aan mijn studie te denken. Het gaat om het totaal plaatje. En om dit weer eens een enorme boost te geven, heb ik weer ontzettend leuke dingen gedaan. O.a. ben ik afgelopen week naar een 4D film geweest, heb ik karaoke gezongen, goed gegeten en weer tijd besteed op ontzettende mooie plekken in Bangkok met collega’s. Geweldige momenten allemaal: mooie plekken, goed gezelschap, lekker eten en van de week was het weer ook eindelijk prima.

Eindelijk ja! Dat zou je niet zeggen hier in Thailand. Maar voor mijn gevoel is het weer heel raar. De afgelopen weken zag Bangkok er maar grijs en grauw uit. De lucht is donker met alleen maar wolken en het regent regelmatig. Ik krijg er echt een herfst gevoel van. Ook is er de behoefte om weer eens koude wind in mijn gezicht te voelen en thuis op de bank neer te ploffen met een dikke trui en warme sokken aan. Maar zo’n outfit slaat natuurlijk nergens op hier. De temperatuur blijft namelijk ongeveer 30 graden.

Kortom: goede veranderingen!

xx


  • 11 Oktober 2014 - 10:21

    Rony:

    Wat doe je het goed zeg.

  • 11 Oktober 2014 - 10:57

    Jolanda :

    Goed bezig anne..
    Blijf jezelf dan kom je er wel.
    Dikke knuffel

  • 11 Oktober 2014 - 13:10

    Pap En Mam:

    Goed bezig Bakkertje, hou van je. Ook wij zijn blij als je hier weer op de bank ploft!!! xxx

  • 11 Oktober 2014 - 13:40

    Harry B.:

    Nog 2 mnd knallen en dan hier op de bank. Dat wordt ook tijd want ik mis je.
    Groet en kus, Pap

  • 11 Oktober 2014 - 14:42

    Nico:

    He druktemakertje,hou je brievenbus maar in de gaten! :) Succes met al je verslagen en projecten!!

  • 11 Oktober 2014 - 16:03

    Loor:

    Heerlijk lekker direct an! Met een trui en een dekentje op de bank klinkt idd heerlijk!
    cu soon dikke kus

  • 11 Oktober 2014 - 18:51

    Yvonne:

    Hoezo met een dekentje op de bank?
    Dat kan altijd nog na je 69ste!!! Storm jij nu maar lekker door het leven, dat gaat je goed af..... En dan ga je later maar onder dat dekentje aan al die mooie herinneringen liggen denken die je nog steeds aan het maken bent, zelfs ik ben trots op je.

    Liefs en dikke kus

  • 11 Oktober 2014 - 19:00

    Elke:

    Nice! Succes met je projecten!

  • 12 Oktober 2014 - 02:28

    Linda:

    Hey Anne, goed bezig meid. Je kunt trots zijn op jezelf. Ik wens je nog een hele fijne tijd daar. Liefs, je nichtje xx

  • 13 Oktober 2014 - 21:00

    Amber:

    You go girl! xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 81264

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: