De Wonderen Zijn De Wereld Nog Niet Uit - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anne - WaarBenJij.nu De Wonderen Zijn De Wereld Nog Niet Uit - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anne - WaarBenJij.nu

De Wonderen Zijn De Wereld Nog Niet Uit

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

05 November 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Allereerst: Greetings from Siem Reap, Cambodia. De tijd voor mijn visarun was aangebroken. Maar voordat ik hier terecht kwam, ben ik vorige week ook nog even de geschiedenis van Thailand ingedoken.

Spontaan werd ik vorige week gevraagd door mijn collega om mee te gaan naar Ayutthaya, de oude hoofdstad van Thailand. Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. En maar goed ook, want het was een geweldige dag. In plaats van met één collega, gingen we ineens met een groep meiden op stap. De omschrijving van de dag: "Girls just wanna have fun!"

Al vroeg vertrokken we richting het huis van een collega, om vervolgens van auto te wisselen en meer mensen op te pikken. De vier andere meiden waren allemaal Thais, maar daar heb ik qua taal weinig van gemerkt. Het was super dat ze zich zo aan mij aanpasten. Qua cultuur heb ik daar natuurlijk wel genoeg van gemerkt. Van de ene tempel gingen we naar de andere tempel en uiteindelijk kwamen we dan ook in Ayuttaya aan. Er werd mij veel uitgelegd over hun geloof, de gebruiken in de tempels, de goden, de geesten en over geluk. Ik werd overal bij betrokken en voelde me als een vis in het water. Qua Thaise cultuur verandert er aan 1 ding in ieder geval nooit iets, en dat is eten! Deze dag bestond vooral uit heel veel tempels, regen en zonneschijn, lachen om niks en heel veel Thais eten. Ik kreeg een persoonlijke tour en heb vooral heel erg genoten. Een dag om niet te vergeten.

Inmiddels ben ik een andere cultuur in gedoken en dat is de cultuur van het backpacken. Ik lig hier nu te chillen in OneStop Hostel Siem Reap Cambodia.

Afgelopen maandag ben ik met mijn Nederlandse collega Sander vertrokken naar het vliegtuig en zijn we hier uiteindelijk beland. Het hele doel van deze trip is om weer een stempel te bemachtigen in mijn paspoort om er weer 90 dagen tegenaan te kunnen in Thailand. (Al ga ik die niet allemaal gebruiken.) Daar waar ik normaal super ben voorbereid op alles wat er komen gaat, heb ik het van de week ontzettend druk gehad, en ben ik er niet aan toegekomen om me goed te verdiepen in dit buurland.

De eerste dag hebben we deze stad even goed verkend en zijn we flink op stap gegaan. Het eerste dat me hier opviel is de armoede van de lokale bevolking. Overal lopen kinderen op straat te bedelen. Daarbij is hun Engelse taal uitstekend, in tegenstelling tot de Thaise bevolking. Het is hier mega warm en de zon doet goed z'n best. De toeristen hier komen voornamelijk voor Angkor Wat.

Zo zijn wij daar vanmorgen ook al heel vroeg naar toe vertrokken. Om 5 uur stond onze tuktuk driver klaar en zijn we vertrokken naar deze mooie bestemming. We wilden graag de zonsopgang zien. Helaas waren wij niet de enige met dit idee en stonden we tussen een kudde van mensen. Heel veel mensen zijn er gewoon even voor een kiekje. Gelukkig heb ik me daar van afgesloten en heb ik er op mijn eigen manier ontzettend van genoten. Vervolgens zijn we in Angkor Wat gegaan en heb ik me verbaasd over de schoonheid. Wauw, dit is toch echt wel anders dan Thailand. De wilde apen lopen er rond en er is zoveel detail in deze tempels. We hebben vervolgens nog meer tempels bezocht en daar was het gelukkig wat rustiger... Die Chinezen! Daar kan ik me behoorlijk aan irriteren.

En op dit moment zijn we weer terug. Na een dutje en wat postkaarten te schrijven, ben ik aan mijn blog begonnen. Wat de dag morgen brengt, dat weet ik nog niet: misschien iets met locals, een floating village of een fietsroute. We zullen het zien...

Toedels!

  • 05 November 2014 - 12:08

    Harry B.:

    Mooi!!!
    Pap

  • 05 November 2014 - 12:33

    Tante Anneke:

    Ha Anne,

    Ik heb weer eens heerlijk genoten van je verhaal. Blijf schrijven en vooral genieten! :D:D:D

  • 05 November 2014 - 12:57

    Mam:

    Wat schrijf je toch makkelijk, heerlijk om te lezen, fijn dat je dit allemaal kunt meemaken, ik zou zeggen, genieten, opslaan en nooit meer vergeten!!

    xxxx mam

  • 05 November 2014 - 23:22

    Rony:

    Als je terug bent kom je bij ons,ik schenk jouw een glas wijn in en ga zonder iets te zeggen naar jouw reisverhalen luisteren want ik denk dat jouw verhalen nog mooier zijn dan hoe je ze schrijft. Ik kijk erna uit. Rony

  • 07 November 2014 - 17:43

    Wia:

    Hallo Anne,weer zo'n mooi verhaal,het is genieten.Een paar jaar geleden zijn wij ook in Ayutthaya geweest en hebben daar gefietst,een aparte wereld met al die tempels.Geniet er nog maar van want de tijd gaat nu vlug en je bent zo weer in Nederland.Zijn vandaag in Drachten geweest Emiel kijkt uit naar eind december!!. Lieve groetjes uit Sneek.

  • 08 November 2014 - 20:58

    Elke:

    Weer genoten van jouw verhaal...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 81282

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: