The Girl Who Loves To Travel - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu The Girl Who Loves To Travel - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne - WaarBenJij.nu

The Girl Who Loves To Travel

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok


Inmiddels geven veel collega’s mij deze bijnaam en kijken ze er niet meer raar van op als ik weer iets heb geboekt. Ook voor volgende week maak ik mijn bijnaam waar! Opnieuw zijn bijna 90 dagen voorbij, en dat betekent dat ik het land moet gaan verlaten. Samen met Sander ga ik naar Siem Reap voor vier dagen, met als doel weer een stempel te krijgen en weer te mogen verblijven in het mooie Thailand. Kortom: de welbekende visarun. Is iemand er toevallig geweest? Hebben jullie tips?

De afgelopen week heb ik me toch even op en top Nederlands mogen voelen. Onverwacht werd mijn vrije dag omgeruild en ben ik met Midas en Nano op pad gegaan. We zijn naar een onbekend park geweest en hebben daar een aantal uur gefietst. Wat heerlijk! En wat een vrijheid. Het weer paste zich ook totaal aan, aan de Nederlandse cultuur en daarom begon het mega hard te regenen. Helaas niet voor een korte tijd, maar de hele middag. Dit gaf ons de gelegenheid om een andere shopping mall te ontdekken. Hier in Bangkok is het in de malls of ontzettend duur of mega toeristisch. Niet iets wat er tussen in zit. Gelukkig, bracht onze local Nano ons naar een onbekend stukje Bangkok. GEWELDIG! Wij waren de enige blanken. Maar dat was niet hetgeen dat ons verbaasde: Kleding in deze mall is nog goedkoper en totaal anders. Ik keek mijn ogen uit en had mijn favoriete verdieping al snel gevonden: tweedehands, hier ook wel vintage genoemd. Voor nog geen 5 Euro heb ik een stoere spijkerbroek gescoord. Ik denk dat ik binnenkort nog even terugga.

Niet alleen was het fietsen het gevoel van Nederlands, maar ook een zak chocolade pepernoten die binnen één dag al leeg was. Jaaaaaa, die heb gedeeld met mijn collega’s en met de andere Nederlanders. Midas kreeg bezoek van zijn thuisfront en zij hebben voor echt teveel kilo’s aan Nederlandse producten meegenomen. Mij hoor je niet klagen, bedankt Midas en familie :).

De maand oktober is bijna voorbij en dat betekent dat ik mijn allerlaatste periode van het Rembrandt in ga. Het rooster van november is klaar. Het wordt een afwisselende maand: ik heb ochtenddiensten, middagdiensten, een operator dag en sluit dan af met nachtdiensten. 30 november a.s. is mijn laatste stagedag. Ik heb ontzettend veel geluk met mijn front office manager. Officieel hoor ik namelijk in december nog een aantal dagen te werken, maar deze heb ik vrij gekregen. Dit geeft mij de mogelijkheid om vanaf het begin samen te gaan reizen met Mila en Anouk. Mijn vlucht naar Koh Tao op 2 december is geboekt. Vanuit daar gaan we naar de full moon party op Koh Phangan, vervolgens naar Phuket, Koh Phi Phi, Krabi en naar Koa Sok, de jungle in. Dan hebben we een korte stop rond kerstmis in Bangkok en hebben we laatste dagen op Koh Chang. Misschien zit een uitstapje naar Koh Kut er ook nog wel in. Zou grappig zijn…

Mijn collega’s vinden het reizen allemaal eigenlijk niet zo’n goed plan. Mensen zijn hier snel bezorgd om de farang (buitenlanders). Op het eiland Koh Tao zijn in september namelijk twee buitenlanders vermoord en worden nu heel veel feesten afgelast in die regio. Ik ga er vanuit dat er de juiste maatregelen zijn getroffen, dus dat we heelhuids thuiskomen. No worries. Vaak wordt het Thaise nieuws opgeblazen in de internationale media.

En vandaag heb ik een dagje vrij. Ik had me voorgenomen om de hele dag aan opdrachten te gaan zitten werken, maar dat is er niet van gekomen. Ik denk dat het nog nachtwerk gaat worden. In plaats van opdrachten maken, ben ik vanmorgen naar een massagesalon geweest en daarna naar de kapper. Dit heeft in totaal ongeveer 5 uur geduurd. Naar mijn mening was het een beetje “over priced”, maar ik wil ook niet dat mijn haar groen wordt uiteindelijk. Dus ja… Ik ben in ieder geval héél erg tevreden.

Vanaf morgen werk ik twee middagdiensten en dan heb ik weer een dagje vrij. Het plan is om naar Kanchanaburi te gaan met mijn collega en daarna te gaan karaoken.

Tot snel, Sa-Wat-Dee-Ka!

P.S. Ojaaaaaa & ik ben ook voor het eerst in een Hardrock Café geweest. Errrrruuug leuk en de burgers zijn errrruuuuug lekker!

  • 28 Oktober 2014 - 16:49

    Harry B.:

    Mooi verhaal Bakkertje!
    Groet en dikke kus, Pap

  • 28 Oktober 2014 - 22:59

    Tante Anneke:

    Ha die Anne,

    Inderdaad weer een mooi verhaal. Alleen dat stukje over Koh Tao had je van mij weg mogen laten ;)
    Geniet van je laatste maandje in het hotel en pas goed op jezelf X

  • 28 Oktober 2014 - 23:06

    Nico:

    Eindelijk voor 't eerst in een Hard rock café,nu de rest van de wereld afstruinen!! haha geniet iedere keer weer van je verhalen!! geniet ze,daar zo ver van ons vandaan!! Nog 9 weekjes,dan is 't avontuur weer voorbij.Gaat snel hé............tot snel!!!

  • 01 November 2014 - 12:54

    Rony:

    In afwachting van jouw boek, hoe vermaak ik mij tussen het reizen door met mijn werk, lees ik daarom al jouw verslagen.Kijk je goed uit op al jouw uitstapjes we willen jouw heel terug in Bergen Xxxx Rony en Mieke

  • 02 November 2014 - 10:41

    Roel:

    "the girl who likes to travel" binnenkort in de boeken winkel. Ik heb mezelf weer veel te druk bezig gehouden met mijn werk hier en had dus je verhalen nog niet gelezen. Ik heb ze allemaal in een ruk doorgelezen, wat een leven heb je daar. Petje af. Ik wou dat ik jou ondernemings vermogen, moed en enthousiasme had, hopelijk wrijft het een beetje op mij af ;). Nog heel veel plezier daar en tot gauw!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 81287

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: