De Werkdag van een Stagiaire :) - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Anne - WaarBenJij.nu De Werkdag van een Stagiaire :) - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Anne - WaarBenJij.nu

De Werkdag van een Stagiaire :)

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

31 Oktober 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Goede Middag Allemaal,

Het is alweer een tijd geleden dat ik iets heb geplaatst en nu besef ik me ook, dat ik nog weinig heb verteld over mijn werk hier in Abu Dhabi. Ik moet zeggen, doordat het ik het werk zo leuk vind, vliegt de tijd!

De werkweek is simpel: Zondag t/m donderdag werk ik iedere dag van acht uur ’s ochtends tot zes uur ’s avonds. Officieel heb ik een pauze van één uur, maar eigenlijk gebruik ik maar vijfentwintig minuten (maar ik mag het gewoon zelf inplannen). Om zes uur ’s ochtends gaat dan iedere dag mijn wekker en om tien voor zeven neem ik de bus vanuit Star Village naar Saadiyat Island. Oh, en deze bus is alles behalve de comfort van mijn geliefde Lijn 83 (Veolia bus Venlo – Nijmegen). Er is geen mogelijkheid om te lopen, het is altijd een gevecht wie in het “midden” moet zitten, en het is erg krap. Helaas, ben ik meestal diegene die in het midden beland op een geweldige klapstoel: behoorlijk claustrofobisch! En dan is natuurlijk ook nog de vraag of je echt heel op je werk aan komt, want het verkeer hier is dramatisch. Qua files is het minder erg dan Bangkok, maar qua manier van rijden kan het bijna niet erger.

Maar oké: Aangekomen op mijn werk, ga ik mijn uniform halen (pak: rok, shirt, colbert), kleed ik me op, haren in een staart en ga ik ontbijten in de kantine. Behoorlijk saai is dat, maar ik eet iedere dag hetzelfde: 1 of 2 toast met jam. Ik ben een van de weinige die zo weinig eet, de rest schept royaal op. En dan begint om 8 uur mijn werk, start ik mijn PC op en bereid ik de briefing voor. Vervolgens hebben we onze dagelijkse briefing samen met het HR team van Westin (ander hotel van dezelfde keten). Tijdens deze briefing geeft iedereen aan wat er op het moment speelt en wat diegene voor die dag heeft gepland. Het HR team is behoorlijk groot en bestaat ongeveer uit dertig mensen. Maar mijn training team is klein: De Complex Training Manager, een Training Executive bij St. Regis, een Training Executive bij Westin en ik als stagiaire.

Na de briefing begint het echte werk en heb ik vaak veel voorbereidingen van training sessies en administratie. Ook lopen er verschillende projecten waar ik verantwoordelijk voor ben en geef ik af en toe zelf een training. Vaak hebben die training sessies te maken met Starwood of St. Regis. En andere onderdelen vallen onder Onboarding, de introductie voor alle nieuwe medewerkers. Overal gaat veel tijd inzitten, maar het is erg afwisselend: branding, presentatie skills, organiseer skills en veel op hetzelfde moment kunnen regelen. Erg veelzijdig en heel erg leuk! Net als iedere andere baan binnen de hotel industrie heeft het pieken en dalen. Al moet ik zeggen dat ik vooral lekker bezig ben, en me niet hoef te vervelen.

Wekelijks heb ik een meeting van één uur met mijn manager Nathalie (een Française). Dan bespreken we mijn taken, dingen waar ik tegenaan loop en feedback. Daarin zijn we behoorlijk eerlijk, en voel ik me ook op mijn gemak. En ik vind het fijn dat iemand tijd voor mij vrij maakt.

Na een drukke werkdag neem ik om zes uur ’s avonds de bus weer terug naar Star Village en kom ik daar rond zeven uur aan. Helaas, is het dan al donker en meestal kook ik dan, ga ik naar de gym, naar de mall of drink ik thee met mijn collega’s. En ja, dan is de dag weer voorbij en gaat ’s ochtends de wekker weer.

En dan op donderdag kom ik vermoeid thuis en kan ik genieten van mijn weekend! :) (Helaas lag ik dit weekend ziek in bed, maar voel ik me inmiddels veel beter!)

Het is een vrij simpel rooster, maar ook een rooster waar ik erg dankbaar voor ben. Hier in de UAE is het namelijk heel normaal dat je zes dagen moet werken van acht uur (of meer) per dag. Kortom: Lucky me! Altijd weekend! Al zijn sommige mensen nogal jaloers, en laten ze dat duidelijk merken.

Tevens is er anders te melden: Voordat ik aankwam in Abu Dhabi kreeg ik de vraag vanuit het hotel of ik na mijn stage als Training Executive zou willen blijven werken, en het dus te verlengen met minstens één jaar. Daar heb ik destijds super enthousiast op gereageerd, want daar had ik wel interesse in. Maar de afgelopen week heb ik de knoop doorgehakt en ben ik eerlijk naar mijzelf en naar mijn manager geweest. Ik heb de keuze gemaakt om het nu niet te doen. Ondanks dat ik het ontzettend naar mijn zin heb op het werk en ik het heel uitdagend vind, weet ik op dit moment niet zeker of dit echt is wat ik wil. Ik begin te twijfelen en vind het te vroeg om nu die beslissing te maken (mijn manager vroeg er naar). In plaats van deze baan te accepteren ga ik solliciteren voor het graduates programma van de keten. Dit programma biedt de mogelijkheid om alle afdelingen binnen de hotelwereld te zien, daarbij je kwaliteiten en minder goede kanten te leren kennen en je daarna te specialiseren. Maar… Een grote maar… Er gaat een hele strenge selectie aan vooraf, dus het is maar de vraag of ik word aangenomen. Maar: niet geschoten is altijd mis. Dus ik ga er 100% voor! (Het duurt nog wel een tijdje voordat ik de uitslag heb: maart/april.) Eén ding is zeker: ik ben eerlijk geweest, en dat voelt goed!

En dan nog iets totaal anders: spannende weken komen eraan! Ik ben super enthousiast. Binnen een paar dagen mag ik Midas (stage vorig jaar in Bangkok) welkom heten hier in Abu Dhabi, vervolgens komt Mila (vriendin school) mij opzoeken eind november en dan is het nog maar vier weken. Want… Heel impulsief heb ik vorige week een retourticket geboekt. Een retourticket naar het thuisfront met kerst! Ik heb drie dagen vrij, en die ga ik optimaal benutten :)!!! Vanuit Abu Dhabi vlieg ik naar Egypte en daar stap ik over naar Amsterdam! Whoehoe! Vorig jaar was ik ook al niet thuis met kerst, en toevallig heb ik vrij. Geweldig, daar kijk ik ontzettend naar uit!

Kortom: er komen ontzettend leuke momenten aan en verder ben ik optimaal aan het genieten van deze internationale ervaring.

Lieve mensen, tot snel! Dikke kus!

• 31 Oktober 2015 - 13:02

Emiel:

Heldin :)

• 31 Oktober 2015 - 14:23

Janneke:

Kanjer!!!! Heel veel succes met je sollicitatie! Xxx

• 31 Oktober 2015 - 15:16

Marja:

Ooohhhh wat zullen ze blij zijn dat je met Kerst thuis bent!!!! Goed dat je bij jezelf bent gebleven!!! XXXXX

• 31 Oktober 2015 - 20:45

Han:

Ha Anne, wat goed dat je gaat voor wat je hart je ingeeft. Succes met je sollicitatie (moet je kunnen!) en heerlijk ff naar huis. Dikke kus

• 31 Oktober 2015 - 21:49

Wia:

We krijgen een goed inzicht van je werk daar en gelijk heb je goed luisteren wat je gevoel ervan zegt, succes bij de sollicitatie. Het is zo Kerst,wat fijn voor je om over te komen.Liefs.

• 01 November 2015 - 09:14

Rony En Mieke:

We kijken er naar uit e met kerst even te zien.

• 02 November 2015 - 21:28

Amber:

I'm flying home for Christmas, yeah!!! XOXO

• 04 November 2015 - 09:19

Elke:

Heerlijk om jouw verhalen te lezen! Geniet er nog van en ik kijk uit naar je volgende ervaring.
    Goede keuze gemaakt en ik ga voor je duimen!
    Groetjes,
    Elke

• 04 November 2015 - 09:19

Elke:

Goede keuze gemaakt en ik ga voor je duimen!
    Groetjes,
    Elke