In Goed Gezelschap - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Anne - WaarBenJij.nu In Goed Gezelschap - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Anne - WaarBenJij.nu

In Goed Gezelschap

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

07 November 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Rond de klok van twaalf uur word ik vandaag wakker. Normaal gesproken word ik in het weekend wakker met het gevoel van enige heimwee, of het gevoel dat ik hier toch nog iets mis. Maar vandaag word ik wakker met een warm en fijn gevoel. De afgelopen dagen heb ik zoveel fijne mensen om mij heen gehad.

Woensdagavond. Ik kom aan in St. Regis Corniche en voordat ik het weet heb ik twee flinke armen om me heen, die mij stevig knuffelen. Midas is er!! Wat fijn om hem te zien. Tevens ontmoet ik zijn vriend Camiel, ook een hotello. Eerst ontmoeten we een paar andere mensen en gaan we over op gin tonic en daarna dineren we in het hotel bij het Italiaanse restaurant. De combinatie is perfect: heerlijk eten, een lekker wijntje (dat drink ik hier zelden, te duur) en goed gezelschap. Alle onderwerpen komen over tafel, maar hetgeen wat mij meest blijft hangen is de "hotello talk" en het gevoel van 100% jezelf kunnen zijn. (En.... Midas is super lief geweest: stroopwafels, pepernoten en een chocolade letter :) ) Helaas moet ik de dag erna werken, dus vertrek ik kwart voor twee.

Vier uur geslapen, de wekker gaat om kwart over zes af. Vreselijk! Maar ook dat hoort erbij. Mijn werkdag kom ik nogal gapend door, maar om vijf voor zes is dan daar het verlossende gevoel: weekend! Opnieuw ontmoet ik Camiel en Midas en weer is daar hetzelfde gevoel. Even voelt het alsof alles kan en alles mag, het gevoel van de vrijheid tijdens mijn stage in Bangkok besluipt me. Ik geniet! Helaas komt er aan al het goede ook een einde. Ik neem afscheid van deze twee leuke boys en hoop ze na mijn stage weer in Amsterdam te zien.

Deze keer neem ik niet de taxi naar huis, maar loop ik via een tunnel in het hotel door naar Asia de Cuba, een bar aan het water. Daar zie ik mijn collega's al chillen, dansen en praten: heel relaxed! De bar sluit (alles gaat hier te vroeg dicht) en we gaan door naar een club. Helaas sluit die ook al om drie uur en één van de collega's die niet in Star Village woont, stelt voor om te afteren bij hem. Heerlijk, het feestje eindigt in de vroege uurtjes.

De brakdag erna spendeer ik aan het zwembad in Star Village met een paar collega's. Pootje baden, chillen, zwemmen en zonnen. En dan... Dan zie ik ineens na meer dan zeven weken de tweede wolk in de lucht voorbij drijven. Dat is toch even anders dan het Nederlandse weer.

In de avond zie ik Anniek en haar zusje Marit. Ik heb Anniek in het begin van mijn verblijf in Abu Dhabi ontmoet via Facebook. Een Nederlands meisje dat met haar gezin sinds mei in Abu Dhabi woont. Zelf werkt ze bij Etihad. Zo nu en dan zien we elkaar en dat is heel gezellig. Een vriendschap begint te ontstaan :). (Het is ook heel fijn om af en toe even Nederlands te kletsen.)

En ook vandaag bestaat uit mooie dingen: uitslapen, gym en... James Bond!

Sinds kort ben ik actief bezig met sporten etc. Voor Unicef heb ik 50dirham bijgedragen en in ruil daarvoor mag ik allemaal groepslessen volgen in het hotel. Mijn eerste les yoga zit erop en zondag ga ik pilates proberen. Op mijn verlanglijstje staat ook nog yoga op Saadiyat Beach, dat moet geweldig zijn.

Kortom: ik geniet nog even van mijn mooie weekend, morgen mag ik weer aan de slag. Tot snel, xxx.


  • 07 November 2015 - 11:03

    Rony:

    Hoort zich goed aan,werk je ook af en toe (grapje)

  • 07 November 2015 - 17:36

    Tante Anneke:

    Ha Anne, dat klinkt allemaal weer helemaal geweldig. Heel fijn voor je dat je je steeds meer op je plekkie gaat voelen. Heel belangrijk natuurlijk. Geniet van alle mooie dingen en "kweek" maar een hoop gezelligheid om je heen. Xxxx

  • 08 November 2015 - 13:36

    Amber:

    Heel leuk Annie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 81285

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: