Groetjes uit Sharjah! - Reisverslag uit Sharjah, Verenigde Arabische Emiraten van Anne - WaarBenJij.nu Groetjes uit Sharjah! - Reisverslag uit Sharjah, Verenigde Arabische Emiraten van Anne - WaarBenJij.nu

Groetjes uit Sharjah!

Door: Anne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 December 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Sharjah

Op het moment bevind ik me in Sharjah. Sharjah is één van de zeven emiraten in dit land. Het doel is om alle zeven emiraten te hebben bezocht, voordat ik terug naar Nederland vertrek. En.. Ik ben aardig op weg. 1. Abu Dhabi, 2. Dubai & 3. Sharjah.

Maar nu even terug naar vorige week: Ik had er al een tijdje naar uitgekeken, maar tadaaaa, eindelijk was Mila dan daar. We ontmoeten elkaar in haar hotel en gaan meteen door naar Dubai. Haar vader heeft al een mooi plan voor de dag gemaakt, dus gaan we meteen op pad. In Dubai gaan we naar Palm Island, proberen we het Atlantis hotel binnen te komen (helaas niet gelukt), lunchen we Aziatisch, genieten we van de uitzichten die we tegenkomen en belanden we vervolgens op de Burj Khalifa (hoogste gebouw van de wereld, vernoemd naar de sjeik van Abu Dhabi). Na al deze indrukken dineren we ontspannen op een balkonnetje, zien we de water show en struinen we nog door de verschillende souks en Dubai mall.

De volgende dag gaat de wekker weer vroeg en voordat we het weten zitten we in de snelste achtbaan van de wereld (Ferrari World). Mijn God! Ik kom helemaal trillend met een lachbui uit dat ding, de zenuwen gieren door mijn lijf… Tja… 240km per uur en dat in een paar seconden, dat is niet niks, dat is geweldig! Na een aantal uur door het attractiepark te hebben rondgelopen vertrekken we dan naar de training van Formule 1! Whoehoe! Een dag om niet te vergeten. De piepende banden, het geluid van de auto’s en een goede sfeer, geweldig om een keer mee te maken. Ennnn, de avond sluiten we af met een concert van Enrique Iglesias. Helaas viel hij een beetje tegen (ego gedrag), maar was het vooral een leuke avond.

En dan alweer de laatste dag van Mila & Leo. We zien elkaar bij de moskee en ik leid ze rond, daarna gaan we naar heritage village en lunchen we bij Corniche. Vervolgens nemen we een taxi naar Saadiyat Strand en uiteindelijk belanden we in mijn hotel om de mini vakantie af te sluiten in het seafood restaurant.

Goh! Wat was dit fijn zeg! Niet alleen had Mila de boost even nodig, ik moet zeggen dat ik er ook aan toe was. De afgelopen weken heeft de grote H van heimwee mij namelijk flink achtervolgd. Het is niet zo dat nu heel graag naar huis wil, het is vooral zo dat ik het gevoel van geborgenheid af en toe mis. Een gevoel waar ik normaal niet erg veel last van heb in het buitenland. Een ander aspect waar ik moeite mee heb is: privacy. Dat heb ik namelijk helemaal niet. Ik heb twee ontzettend leuke kamergenoten, maar af en toe verlang ik ernaar om even alleen te zijn.
En daarom zit ik nu in Sharjah. Niet alleen wilde ik even alleen op pad, ook wilde ik graag wat cultuur snuiven. Maar omdat dit land pas 44 jaar bestaat (2 december National Day, zie foto’s), en omdat er zoveel expats wonen, is dat nogal ver te zoeken.

In Sharjah wonen minder expats en dat is duidelijk te merken als ik de bus uit stap op het busstation in Sharjah. Het begint al aardig te schemeren. Even voel ik de paniek op komen, want ik heb nauwelijks cash op zak, de ATM is out of service en mensen staren naar me alsof ik een aapje ben. Er lopen hier geen vrouwen rond, en ook geen westerse mensen: hallo middenoosten! Gelukkig, kom ik er achter dat de taxi zéér goedkoop is en heb ik net genoeg geld als ik bij mijn hotel aankom. En dan nu: twee dagen helemaal voor mij alleen!

Vanmorgen heb ik een heerlijke massage gehad, vervolgens ben ik naar het strand gegaan, daarna heb ik genoten van de wifi (ja, die heb ik thuis ook niet), en ben ik naar het museum van Islamic Civilization geweest en heb ik aansluitend wat rond gelopen. Helaas kreeg ik niet echt het gevoel welkom te zijn, en merkte ik zodra het donker werd, dat ik me ongemakkelijker voelde. Kortom: een taxi terug en daarna heb ik nog aan het zwembad gelegen. Inmiddels zit ik te chillen op mijn kamer en heb ik een uur met Emiel geskypt.

En morgen… Dan wil ik er vroeg uit om nog naar het strand te gaan, de skyline te zien en nog naar een fort te gaan. En dan is het einde van dit tripje weer in zicht en neem ik de bus terug naar Abu Dhabi en Mohamed Bin Zayed City.

Kortom: de batterij is weer opgeladen & ik kan er weer tegenaan. Ohhhh! En nog een nieuwtje, pap & mam gaan ook langskomen, geweldig!

Tot snel, xxx!


  • 04 December 2015 - 19:27

    Rony:

    Op reis altijd op reis,doe je goed meid. Nog efkes dan reis je naar de Beukstraat
    We gaan voor de deur liggen om je te begroeten. Liefs ook van Mieke.

  • 05 December 2015 - 18:43

    Yvonne:

    Lieve schat,
    De heimwee komt waarschijnlijk ook zo sterk om de hoek kijken doordat je in je hoofd weet dat je bijna (voor even) naar huis komt.....
    Nog even 'aan de bak' en dan lekker genieten van de liefde en de knuffels (en het stappen;-) thuis.
    Het is gewoon reteknap wat je weer allemaal aan het doen bent, respect....
    Liefs en dikke kus,
    Yvonne

  • 07 December 2015 - 07:49

    Mam:

    Fijn dat je mooie dagen hebt gehad, wij verheugen ons op kerstmis en op onze reis naar jou, het feit dat je dan ook vrij bent maakt het allemaal nog leuker. Hvj mam

  • 07 December 2015 - 11:59

    Amber:

    Super!!! xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Sharjah

Anne

Actief sinds 26 Okt. 2010
Verslag gelezen: 834
Totaal aantal bezoekers 81234

Voorgaande reizen:

11 September 2015 - 01 Februari 2017

Verenigde Arabische Emiraten - Abu Dhabi

02 Juni 2014 - 31 December 2014

Stage, Reizen, Thailand, Bangkok & Meerrrrrrr

13 Juli 2012 - 20 Augustus 2012

Viva la France

30 Oktober 2010 - 31 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: